Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-11 [kód NATO: Moose]

Přehled verzí

Jakovlev Jak-11 - přehled verzí




Jak-UTI / Jak-3UTI - prototyp dvoumístné cvičné varianty Jak-3U, motor AŠ-21; 2 ks
Jak-11 - sériová varianta s odlišným čelním štítkem a dalšími úpravami; 3459 ks
Jak-11U - varianta s příďovým podvozkem; 1 konverze
Jak-11T - varianta s příďovým podvozkem a systémem pro přístrojové přiblížení na přistání; 1 konverze
C-11 - československá licence Jak-11; 704 ks
C-11U - československá licence Jak-11U; 4 ks


Kromě těchto verzí existují snad desítky strojů, obvykle C-11, přestavěných do role warbirdů nebo závodních strojů často s jednomístnými kokpity a s motory Allison V-1710, Pratt & Whitney R-1830, R-2000, R-2800 či Wright R-3350.


Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Yakovlev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-203-9.
Gunston, Bill; Gordon, Yefim. Yakovlev Aircraft since 1924. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-872-0.
Orlita, A. Let C-11, L+K 1993/23-26.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-11-kod-NATO-Moose-t193854#557989Verze : 0
MOD
Jeden z 41 egyptských Jak-11/C-11, které v roce 1982 koupil Jean Salis a poté rozprodal nadšencům a muzejím po celém světě. Tento Let C-11 v. č. 25111/05 Gerry Marchandier a Pierre Dague přestavěli do jednomístné podoby a nese zbarvení Jaku-3 Marcela Lefevra, člena stíhací skupiny Normandie-Niemen a esa se 14 sestřely.





URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-11-kod-NATO-Moose-t193854#6947Verze : 1
MOD
Původně rumunský Jak-11 9/04623, přestavěný na jednomístný s motorem Pratt & Whitney R-1830, kterému majitelé říkají "Jak-3U". Registrace F-AZIM.


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-11-kod-NATO-Moose-t193854#6946Verze : 1
MOD