Nieuport N.25 C.1

     
Název:
Name:
Nieuport N.25 C.1 Nieuport N.25 C.1
Originální název:
Original Name:
Nieuport N.25 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / small number
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,21 m 26ft 11,23in
Délka:
Length:
5,87 m 19ft 3,09in
Výška:
Height:
2,40 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,75 m2 158.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 9Bd vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 110 kW (150 k) nebo
Clerget 11E vzduchem chlazený rotační jedenáctiválec o výkonu 147 kW (200 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Clerget 9Bd nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 148 hp, or
Clerget 11E eleven-cylinder air-cooled rotary engine rated at power 197 hp,
driving a two-bladde wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 0 m 106.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,8 m/s 748 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 3000 m 8 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm uložený vpravo na trupu před pilotem One fixed synchronized 0.303in Vickers machine-gun mounted at right on the fuselage front of the pilot.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X.
Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5.


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551782 Verze : 0
.
Nieuport N.25 C.1 - Nieuport 25 s. č. 5324 na němž u escadrille V116 létal v létě 1917 slavný Charles Nungesser z letiště Saint-Pol-sur-Mer. Z té doby existují fotografie dvou prakticky naprosto stejně vypadajících Nieuportů 25, lišících se pouze sériovými čísly. Bohužel nevíme, zda se jednalo o dva letouny, nebo pouze o jeden, u něhož Nungesser nechal přemalovat sériové číslo. Bylo totiž o něm známo, že již od roku 1916, kdy létal na Nieuportu 17 s číslem 1895, nosily jeho další stroje (N 17bis i tento N 25) pro štěstí také toto číslo. Podle jedné teorie šlo stále  o jeden a tentýž neustále přestavovaný stroj, avšak mnohem pravděpodobnější je, že šlo pokaždé o nový letoun a Nungesser pouze nechal změnit číslo. Tím samozřejmě nepotěšil ani historiky, ani modeláře. Stroj nese klasické schéma firmy Nieuport - nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Na bocích trupu Nungesserův osobní marking v podobě černých srdcí s umrlčími atributy. Na horních plochách křídel a hřbetě trupu výrazné francouzské trikolory k rychlejší identifikaci cizí-vlastní.

Nieuport 25 s. č. 5324 na němž u escadrille V116 létal v létě 1917 slavný Charles Nungesser z letiště Saint-Pol-sur-Mer. Z té doby existují fotografie dvou prakticky naprosto stejně vypadajících Nieuportů 25, lišících se pouze sériovými čísly. Bohužel nevíme, zda se jednalo o dva letouny, nebo pouze o jeden, u něhož Nungesser nechal přemalovat sériové číslo. Bylo totiž o něm známo, že již od roku 1916, kdy létal na Nieuportu 17 s číslem 1895, nosily jeho další stroje (N 17bis i tento N 25) pro štěstí také toto číslo. Podle jedné teorie šlo stále o jeden a tentýž neustále přestavovaný stroj, avšak mnohem pravděpodobnější je, že šlo pokaždé o nový letoun a Nungesser pouze nechal změnit číslo. Tím samozřejmě nepotěšil ani historiky, ani modeláře. Stroj nese klasické schéma firmy Nieuport - nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Na bocích trupu Nungesserův osobní marking v podobě černých srdcí s umrlčími atributy. Na horních plochách křídel a hřbetě trupu výrazné francouzské trikolory k rychlejší identifikaci "cizí-vlastní".
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Nieuport N.25 C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#552188 Verze : 2
http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html

Nieuport N.25 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551783 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html

Nieuport N.25 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551785 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více