Main Menu
User Menu

Polikarpov U-2LNB

Поликарпов У-2ЛНБ

     
Název:
Name:
Polikarpov U-2LNB
Originální název:
Original Name:
Поликарпов У-2ЛНБ
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Kazaňský letecký závod č. 387, Kazaň /
DD.MM.1943-DD.MM.194R Dolgoprudněnský letecký závod č. 464, Dolgoprudnyj /
DD.MM.1943-DD.07.1945 Šumerlijský letecký závod č. 471, Šumerlija /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~12000 U-2/U-2LNB Kazaň
? Dolgoprudnyj
~1100 Šumerlija
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
773 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1012 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,40 m
Délka:
Length:
8,17 m
Výška:
Height:
3,10 m
Plocha křídla:
Wing Area:
33,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-11 o vzletovém výkonu 81 kW/110 k, později
Švecov M-11d o vzletovém výkonu 92 kW/125 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
131 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
1500 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS nebo DT ráže 7,62 mm


300 kg pum
Uživatelské státy:
User States:



?
?

?
?

?
?
Poznámka:
Note:
varianty:
U-2VS vz. 1942 / U-2LNB - lehký noční bombardér
U-2VS vz. 1944 - modernizace se standardizovanou konstrukcí pro co nejsnazší výrobu
U-2NAK - konverze pro noční dělostřelecké návodčí s radiostanicí RSI-4
U-2LŠ - pravděpodobné označení pro stroje schopné pod trupem nést neřízené rakety RS-82 a RS-132
Zdroje:
Sources:
Velek, Martin. Polikarpov U-2/Po-2. MBI, Praha 2002. ISBN 80-86524-02-7.
Маслов, Михаил. Поликарпов У-2, Небесный тихоход. Цейхгауз, Москва 2011. ISBN 978-5-9771-0100-4.
Szewczyk, Witold. Samolot wielozadaniowy Po-2, TBiU Nr.74. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1981.
Kučera, Pavel; Vraný, Jiří; Novotný, Josef. Aero L-39 Albatros, Polikarpov Po-2, Commonwealth Wirraway. Naše vojsko, Praha 1988.
Гугля, Юрий. Сага о небесном тихоходе, Авиация и время 2002/05.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#550264Verze : 0
MOD
Tento Po-2 v pozoruhodné flekaté kamufláži sloužil u blíže neurčené jednotky na území Mandžuska roku 1945.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#389114Verze : 0
MOD
Tento Po-2LNB pilotovala Natálie F. Meklinová, jež skončila válku v hodnosti gardového poručíka s 840 provedenými bojovými lety. Pilotka obdržela Zlatou hvězdu hrdiny SSSR, roku 1957 odešla do zálohy jako gardový major, pak se v Moskvě věnovala žurnalistice. Na zobrazeném letounu působila u 46. GNBAP při osvobození Sevastopolu.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#389113Verze : 0
MOD
Po-2LNB používaný polským 2. leteckým bombardovacím plukem Krakow, zde již s poválečnými znaky.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#389115Verze : 0
MOD
Jeden z letounu Po-2LNB používaných severokorejským letectvem na útoky proti silám OSN během války na poloostrově. Američané nepříjemné rušitele svého spánku přezdívali Bedcheck Charlie (termín je do češtiny překládán v různých variacích - např. jako "Kája Budík", či "Lůžkový kontrolor Charlie"). Zobrazený stroj pilotoval Pak Den Sika.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#389107Verze : 2
MOD
Po-2VS "červená 10" patřil do stavu 213. NBAD v roce 1943.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#389106Verze : 0
MOD
.

Letoun ze stavu 46. ZAP, červenec 1943. Spodní plochy světle modré, horní a boční tmavě a světle zelené v nepravidelných skvrnách.


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#471361Verze : 0
MOD
.

Tento Po-2LNB nenese žádné znaky, podle nichž by bylo možno jej blíže identifikovat, avšak je na něm možno demonstrovat způsob kamuflování sovětských letadel v zimním období. Zatímco spodní plochy zůstaly světle modré, přes tmavě zelenou, která jinak kryla horní a boční plochy, byl nanesen nátěr bílou vodou ředitelnou barvou (aby bylo možné na jaře nátěr opět odstranit). Tento bílý nátěr samozřejmě velmi trpěl jak provozem, tak povětrnostními vlivy.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#591352Verze : 1
MOD
aviadejavu.ru


U-2LNB 23. gardového nočního bombardovacího pluku s pumami FAB-100 a SAP-3 a pravděpodobně "doma dělanými" tlumiči plamene na výfukovém potrubí.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#550265Verze : 0
MOD
aviadejavu.ru



URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#550266Verze : 0
MOD
aviadejavu.ru


U-2NAK během zkoušek u 1. Ukrajinského frontu, srpen 1944.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#550267Verze : 0
MOD
aviadejavu.ru


U-2LNB 326. noční bombardovací letecké divize.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-U-2LNB-t190084#550269Verze : 0
MOD