Main Menu
User Menu

Handley Page Halifax B Mk.I Series 1

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 1
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 1
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.06.1941 Handley Page Ltd., Radlett
Období výroby:
Production Period:
11.10.1940-DD.06.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50 (Sn. L9485 – L9534)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.10.1940
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15359 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24948 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
26308 kg
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m
Délka:
Length:
21.360 m
Výška:
Height:
6.320 m
Plocha křídla:
Wing Area:
116.13 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
214,825 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon:
I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a
II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 870 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 055 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
421.6 km/h v 4511 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
338 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
41 min do 5486 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6950 m
Dolet:
Range:
2993.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích a
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích.


Pumový náklad: 3 628 kg později až 5 897 kg
3 628 kg později až 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
První výrobní série letounů Halifax byla poháněna motory Rolls-Royce Merlin X, palivové nádrže měly nejprve kapacitu 6 328 l, zanedlouho byla tato kapacita zvýšena na 7 055 l a v případě potřeby mohla být zásoba paliva zvýšena pomocí přídavných nádrží až na 10 192 l, ovšem za cenu značného omezení pumového nákladu.
Všechny letouny měly v náběžné hraně křídel automatické sloty Handley Page, které byly později zablokovány v zatažené poloze.
Zdroje:
Sources:
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6
Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1
Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156
https://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
https://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm
www.historyofwar.org
archiv autora

Handley Page Halifax B Mk.I Series 1 - https://www.airwar.ru/image/idop/bww2/halifax/halifax-4.jpg

www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-1-t189805#549807Verze : 0
MOD