Název: Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 1 | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 1 |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1940-DD.06.1941 Handley Page Ltd., Radlett | |
Období výroby: Production Period: | 11.10.1940-DD.06.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 (Sn. L9485 – L9534) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.10.1940 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15359 kg | 34000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24948 kg | 55000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26308 kg | 58180 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30.070 m | 98ft 8in |
Délka: Length: | 21.360 m | 70ft 1in |
Výška: Height: | 6.320 m | 20ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 116.13 m2 | 1250 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 214,825 kg/m2 | 44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon: I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 870 mm. | Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and 1,130 hp at 5,000 ft MS gear and 1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear, driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 12 ft 8,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7 055 l | 1,552 UK gallons and 2,242 UK gallons with limited bomb-load |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 421.6 km/h v 4511 m | 262 mph in 14800 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 338 km/h v 4572 m | 195 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.2 m/s | 439 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 41 min do 5486 m | 41 min to 18000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6950 m | 22800 ft |
Dolet: Range: | 2993.4 km | 1860 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích a 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích. Pumový náklad: 3 628 kg později až 5 897 kg 3 628 kg později až 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích | Two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg and four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg. Bomb load: 8,000 lb later up to 13,000 lb 10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První výrobní série letounů Halifax byla poháněna motory Rolls-Royce Merlin X, palivové nádrže měly nejprve kapacitu 6 328 l, zanedlouho byla tato kapacita zvýšena na 7 055 l a v případě potřeby mohla být zásoba paliva zvýšena pomocí přídavných nádrží až na 10 192 l, ovšem za cenu značného omezení pumového nákladu. Všechny letouny měly v náběžné hraně křídel automatické sloty Handley Page, které byly později zablokovány v zatažené poloze. | The first production Halifaxes were powered by the 1,075 hp Merlin X engine. Of the initially production they carried 1,392 gallons of fuel and before long it was 1,552 gallons of fuel in six tanks located between the two engines on each wing, with the capacity to add fuselage tanks to bring the maximum capacity up to 2,242 gallons, although this would massively reduce the bomb load. |
Zdroje: Sources: | Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6 Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1 Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156 http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.airwar.ru