Main Menu
User Menu

11. stíhací letecký pluk [1954-1992]

11th Fighter Air Regiment

     
Název:
Name:
11. stíhací letecký pluk
Originální název:
Original Name:
11. stíhací letecký pluk
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.11.1954
Předchůdce:
Predecessor:
11. letecký stíhací pluk
Datum zániku:
Disbanded:
31.12.1992
Nástupce:
Successor:
11. stíhací letecký pluk
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
01.11.1954-01.10.1958 5. stíhací letecká divize
01.10.1958-01.09.1961 3. stíhací letecká divize
01.09.1961-01.09.1969 3. sbor protivzdušné obrany státu
01.09.1969-01.05.1991 3. divize protivzdušné obrany státu
01.05.1991-31.12.1992 3. divize protivzdušné obrany
Dislokace:
Deployed:
01.11.1954-31.12.1992 Žatec, letiště /

Velitel:
Commander:
01.11.1954-06.04.1958 Leško, Jozef (Major)
06.04.1958-01.08.1961 Filip, Stanislav (Kapitán)
01.08.1961-01.08.1966 Prelec, Michal (Major)
01.08.1966-30.10.1969 Macek, Josef (Podplukovník)
30.10.1969-04.12.1973 Rypl, František (Major)
04.12.1973-01.08.1978 Budínský, Jan (Major)
01.08.1978-16.03.1981 Pelčák, Oldřich (Podplukovník)
16.03.1981-DD.MM.1982 Vašek, Václav (Kapitán)
DD.MM.1982-08.10.1987 Vašek, Václav (Major)
08.10.1987-31.12.1992 Valehrach, Oldřich (Podplukovník)
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:
Automaticky vyplněné položky:
01.11.1954-01.10.1958 1. letka
01.11.1954-01.10.1958 2. letka
01.11.1954-01.10.1958 3. letka
01.11.1954-01.11.1956 4. letka
01.11.1954-31.12.1992 Velitelské stanoviště 11. stíhacího leteckého pluku
01.10.1958-12.06.1968 1. letka
01.10.1958-12.06.1968 2. letka
01.10.1958-12.06.1968 3. letka
01.10.1958-01.09.1963 5. prapor pozemního zabezpečení navigace
01.09.1963-01.05.1991 5. prapor radiotechnického zabezpečení
01.08.1967-01.11.1975 4. letka
12.06.1968-01.11.1975 1. letka
12.06.1968-01.11.1975 2. letka
12.06.1968-01.11.1975 3. letka
01.11.1975-01.05.1991 1. letka
01.11.1975-30.04.1991 2. letka
01.11.1975-01.10.1990 3. letka
01.10.1990-01.05.1991 2. stíhací letka
01.10.1990-01.05.1991 2. technická letka
01.10.1990-01.05.1991 3. stíhací letka
01.10.1990-01.05.1991 3. technická letka
01.05.1991-31.12.1992 1. stíhací letka
01.05.1991-31.12.1992 1. technická letka
01.05.1991-31.12.1992 2. stíhací letka
01.05.1991-31.12.1992 2. technická letka

Ručně vyplněné položky:
Čestný název:
Honorary Name:
05.05.1990-31.12.1992 Invazní stíhací letecký pluk
Vyznamenání:
Decorations:
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
01.11.1954-31.12.1992 VÚ 1610 Žatec
Zdroje:
Sources:
Vojenský ústřední archiv Praha, skupina ČSLA, fond č. 610 (11. stíhací letecký pluk),
Kronika 11. slp

11. stíhací letecký pluk [1954-1992] - Kopie dekretu prezidenta republiky o propůjčení čestného názvu Invazní 11. slp

Kopie dekretu prezidenta republiky o propůjčení čestného názvu "Invazní" 11. slp
11. stíhací letecký pluk [1954-1992] - (Vlastní sbírka)

(Vlastní sbírka)
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175317Verze : 2
11. STÍHACÍ LETECKÝ PLUK "INVAZNÍ"
1.10.1951 - založen na základně Žatec
1953 - propůjčeno vyznamenání "Za vynikající práci"
1965 - propůjčen Řád Rudé hvězdy
1981 - propůjčena medaile "Za upevňování přátelství ve zbrani II. stupně"
1990 - propůjčen čestný název "Invazní"
1.1.1993 - 11. slp zařazen do nově vzniklé Armády České republiky


Hlavní výzbroj pluku:
Jak-23 (1952-19RR?)
MiG-15 (1952-19??)
MiG-17PF (1956-19??)
MiG-19S (1958-1965)
MiG-19P (1958-1965)
MiG-21F (1963-19??)
MiG-21PF (1964-19??)
MiG-21PFM (1968-1991)
MiG-21MF (1991-1993)
MiG-23MF (1983-1989)
MiG-29 (1989-1993)


Velitelé pluku:
1. ??
2. škpt. Březina (1953-1954)
3. mjr. Leško (1954-1958)
4. kpt. Filip (1958-1961)
5. mjr. Prelec (1961-1967)
6. mjr. Macek (1967-1970)
7. mjr. František Rypl (1970-1973)
8. mjr. Jan Budínský (1973-1978)
9. pplk. Oldřich Pelčák (1978-1981)
10. kpt. Václav Vašek (1981-1988)
11. pplk. Oldřich Valehrach (1988-1993)


Při leteckých katastrofách zahynuli tito piloti 11. slp:
4.8.1958 - MiG-19P, č. 0741, pilot kpt. Drahoslav Hoření, 3. přepadová letka
19.8.1960 - por. Jiří Kodet - MiG-15
9.1960 - kpt. J. Bureš - MiG-19
1960 - Otakar Drásek - MiG-15bis
12.12.1960 - kpt. Ladislav Záprt +1 - MiG-15UTI
5.3.1964 - kpt. Josef Poruba - MiG-19
30.11.1967 - por. Stopka - MiG-17PF, č. 0203
29.9.1972 - por. V. Martonka - MiG-21PF, č. 1305
10.1.1974 - plk. František Rypl - MiG-15bis, č. 3849
21.1.1983 - mjr. Jozef Kopka - MiG-21US, č. 0641
21.1.1983 - kpt. Jiří Kaláb - MiG-21US, č. 0641
21.4.1988 - pplk. Vladimír Daněk - MiG-21PFM, č. 4608
2.10.1988 - mjr. Jozef Polončík - MiG-21PFM, č. 4412
10.6.1992 - por. Michal Červeňák - MiG-21MF, č. 4315


Při leteckých haváriích byly dále ztraceny následující letadla 11. slp:
28.4.1959 - MiG-19P, č. 0812
8.1962 - MiG-19S
9.1962 - MiG-19
5.1963 - MiG-15UTI
20.8.1968 - MiG-21F, č. 0409
25.11.1968 - MiG-21F, č. 0320
15.4.1971 - MiG-21F, č. 0616
4.5.1972 - MiG-15UTI, č. 2211
21.5.1974 - MiG-15, č. 3626
11.1.1975 - MiG-21PF, č. 1310,
15.8.1978 - MiG-21PFM, č. 4408
11.8.1981 - MiG-21PFM, č. 7907
28.5.1983 - MiG-21PFM, č. 7115
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#70871Verze : 1
MOD
Zjednodušené organizační schema
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175446Verze : 0
Organizace letky leteckého stíhacího pluku
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175447Verze : 0
Od r. 1957 byl zrušen "letkový" systém a došlo ke zkvalitnění organizace inženýrské letecké služby.
Do povědomí pamětníků vstoupil jako "KOLCHOZ". Tato organizace mimo drobných změn vydržela do 31.10.1975.
Zásadní změnou bylo "rozdělení" pilotů a techniků.


U ILS vznikla odddělení:
TECHNICKÉ, KONTROLNÍ A PROVOZNÍ.


Technické oddělení bylo složkou Inženýrské letecké služby od r. 1957 a bylo podřízeno přímo hlavnímu inženýrovi / zástupci velitele pro inženýrsko leteckou službu (ZV ILS)
Bývalo označováno jako "TOP" (Technická opravna pluku) a bylo pokračovatelem "POL-2" (Pojízdné opravny letounů "2" - plukovní) a v sestavě pluku bylo od r. 1957.


Kontolní oddělení bylo složkou Inženýrské letecké služby od r. 1957 a bylo podřízeno přímo hlavnímu inženýrovi / zástupci velitele pro inženýrsko leteckou službu (ZV ILS)


Provozní oddělení se dělilo na provozní skupiny (1. PO, 2. PO, 3. PO).
U 11. slp byla od r. 1967 4 provozní oddělení - stejně jako letek.
Tvořilo "partnerskou" jednotku letky téhož čísla.


Provozní rota ILS byla organickou součástí Inženýrské letecké služby a byli v ní vojáci základní služby, rozděleni do čet (čísla 1. až 3./4. pro jednotlivé provozní skupiny, č. 4./5. pro TO.
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175450Verze : 2
Jako pozdní dokončení NORMALIZACE je označován "návrat" k letkovému systému, při němž se do podřízení velitelů letek (po zrušení provozního oddělení/provozních skupin) příslušníci inženýrské služby a to včetně vojáků základní služby.
Organizační změny sledovaly "vyšší zájmy":
Tento systém v letectvu nahradil od 1.11.1975 předchozí organizační strukturu leteckých útvarů, kdy působili piloti a inženýrsko letecká služba samostatně.
Hlavním důvodem zavedení tzv. letkového systému, který se nesetkával s velkým pochopením létajícího personálu, bylo operačně taktické hledisko. Tento nový systém umožňoval:
- zasazení letek jako organických jednotek v rámci mateřského pluku,
- samostatné operační zasazení letek na kterémkoliv letišti vybaveném silami a prostředky radiotechnického a letištně technického zabezpečení,
- začlenění kterékoliv letky do bojové sestavy jiného pluku.
Součástí tohoto systému byla i organizační struktura zabezpečujících útvarů, letištního praporu a praporu radiotechnického zabezpečení. Tyto útvary byly schopny již svými mírovými tabulkovými počty zabezpečit letecký provoz z tzv. letiště stálé dislokace, tak i dalšího, tzv. záložního letiště. Zaujetí záložního letiště "Předsunutými skupinami (silami a prostředky letištního praporu, praporu radiotechnického zabezpečení a pluku)" umožňovalo přijetí letového sledu na tomto letišti, jeho přípravu k opakovanému vzletu a všestranné zabezpečení záložního letiště do příchodu hlavních sil. Předsu-nutou skupinu leteckého pluku zpravidla tvořili síly a prostředky technického oddělení pluku (vyčleněné v 1. fázi zejména pro přijetí letového sledu), dále části sil a prostředků speciální technické skupiny, povětrnostního zabezpečení, padákové skupiny, skupiny objektivní kontroly a výškového vybavení, stálý řídící létání a jeho pomocník.
Zujímání záložního letiště předsunutými skupinami bylo zejména v 80. letech procvičováno pravidelně, několikrát do roka v rámci nácviků bojové pohotovosti a s přistáním letových sledů (zpravidla do hodnoty roje až letky) při taktických cvičeních a pro-věrkách bojové pohotovosti.
Důležitým prvkem hodnocení bojové pohotovosti pluku byly i prověrky pohotovostního systému (PoSy) PVOS. Tyto prověrky byly organizovány buď na národní úrovni ze stupně divize PVOS, velitelství PVOS nebo jako prověrky pohotovostního systému Varšavské smlouvy organizované z ÚVS PVO VS, které se nacházelo na území bývalé-ho SSSR. Pro značkování cílů (narušitelů vzdušného prostoru - označován ) byly v rámci prověrek plánovány lety cílů („ČAJKA“) buď od součinnostních leteckých útvarů PVOS (1. a 8. slp) nebo leteckých útvarů 10. LA nebo leteckých útvarů NDR, PLR a MLR. Nezřídka byly z důvodů utajení prověrek pohotovostního systému a prověření systému uvědomování (RTV) organizovány i lety skupin sovětských vojsk v ČSSR, PLR, NDR a MLR (to znamená lety od StřSkSV, SevSkSV, SkSVN a JižSkSV). PoSy na letišti Žatec tvořily dva letouny s osádkami v pohotovosti číslo 2 a 3 s časovou normou 4 minut ke vzletu od vydání rozkazu z VS pluku. Tato norma se zvyšovala o 2 minuty v případě působení proti cílům ve stratosféře pro obléknutí výškové výstroje („germošlemu“). Pro posílení PoSy byl udržován roj letounů v pohotovosti na signál "PŘÍLIV". Při vyhlášení tohoto signálu zaujali další 4 piloti a nezbytný technický personál pohotovost číslo 1 (pohotovost ke vzletu) v pracovní době do 25 minut a v mimopracovní době do 40 minut.
Významným prvkem ověřování bojové připravenosti vedle taktických cvičení a ostrých bojových střeleb byly tzv. Nácviky taktické součinnosti. Tyto nácviky byly vždy organizovány jako mezinárodní a to jako nácviky na "ZÁPADNÍM SMĚRU" (ČSSR a StřSkSV, NDR a SkSVN, PLR a SevSkSV) nebo "JIŽNÍM SMĚRU" (ČSSR a StřSkSV, PLR a SevSkSV, MLR a JižSkSV). Tyto nácviky byly dvoudenní a byly spo-jené s přeletem letek na zahraniční součinnostní letiště a s předáním stihačů na součin-nostní naváděcí stanoviště. Letky 11. slp tak pravidelně přistávaliy na letištích v PRESCHENU, HOLZDORFU, WROCLAVI, MINSK MAZOVIECKI i dalších le-tištích. Naopak na letišti ŽATEC byly přijímány letouny zahraničních součinnostních partnerů.
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175453Verze : 1
"Polistopadové" období lze označit za období změn.
Tou nejvýznamější "uvnitř" pluku bylo opětovné rozdělení letek - vznikly stíhací letky a technické letky.
K prvnímu veřejnému představení letadla MiG-29 na veřejnosti došlo 8. září 1990 na XIX. leteckém dni s Květy v Prostějově.
Plk. Vašek si připravil několik prvků vyšší techniky pilotáže, při nichž se divákům doslova zastavoval dech. To však byl teprve počátek předvádění tohoto typu. Pilot ještě zcela neznal, co všechno letadlo dovede. (Bylo to podobné, jako při prvním představení MiGu 23MF na 16. leteckém dnu s Květy na podzim r. 1987 v Karlových Varech).
15. září 1990 se konal ve Kbelích Armádní letecký den. Desetitisíce diváků uchvátil impozantní pohled na startující tříčlenný roj letounů MiG-29 vedený plk. Vaškem (tehdy už inspektor VL a PVOS) a na číslech pplk. Häckel (ZVLP 11. slp) a pplk. Zsoldos (IBL 11.slp). Sólová akrobacie plk. Vaška byla určitě nejlepším číslem celého programu.
Nové velení Letectva a PVO darovalo Dobročinnému fondu při Královském letectvu Velké Británie letoun MiG-21PF tr. č. 1304, který tam 10.09.1990 „přelétl“ plk. Ing. Hlavnička.
Na oplátku přišlo do Prahy pozvání pro naše letce na oslavy 30. výročí založení „tygří asociace“ – NATO Tiger Association (NTA) a „International Air Tatoo 91“ v anglickém Fairfordu v červenci 1991. Pilotům, spolu s letadly se otevřela „Železná opona“ a od léta 1991 předváděli své umění i v zemích Západní Evropy.
Do Fairfordu se na 20. a 21. července „slétla“ elita letectev států Severoatlantické aliance. Pořadatelem IAT 91 byl „RAF Benevolent Fund“ a vedle zmíněných oslav 30. výročí založení NTA (TIGER MEET) se zde slavilo také vítězství spojenců v Perském zálivu (GULF SALUTE).
Složení předváděcího týmu ("Display team") na typ MiG-29 (jednotlivec):
Velitel: plk. Ing. Vašek Václav VL
Předváděcí pilot: plk. Ing. Vašek Václav VL
Předváděcí pilot: mjr. Ing. Tichý Petr 11. slp
Ve výcviku: mjr. Ing. Hlava Josef 11. slp
Manažer týmu: mjr. Ing. Hlava Josef 11. slp
Velitel ILS týmu: mjr. Ing. Kolek Jozef 11. slp
Složení na typ L-39 (jednotlivec):
Velitel: pplk. Trojan Bohumil 11. slp
Předváděcí pilot: pplk. Trojan Bohumil 11. slp
Ve výcviku: pplk. Týc Petr 1. lšp
Ve výcviku: npor. Ing. Kadlec Tomáš 1. lšp
Manažer týmu: mjr. Vacula Josef 1. lšp
Velitel ILS týmu: npor. Mikloš Tibor 1. lšp
********************
Hlavní výzbroj pluku:
C-2 (1951-1954)
C-11/Jak-11 (1953–1962)
S-101/(Jak-23) 1951-1953)
S-102/MiG-15 (1951-1952; 1953-1958)
S-103/MiG-15bis (1954-1963; 1970-1975)
S-104/MiG-17PF (1955-1960 ; 1967-1970)
MiG-19S (1958-1966)
MiG-19P (1958-1961)
MiG-19PM (1959-1965)
MiG-21F (1963-1968; dále u „výcvikové letky“)
MiG-21PF (1964-19??)
MiG-21PFM (1968-1991)
L-29 (1968-RRRR)
L-29R(1969-1970) PoSy
L-39ZA (1991-1993) PoSy
MiG-21MF (1991-1993)
MiG-23MF (1983-1989)
MiG-29A (1989-1993)
Dále cvičné verze:
CS-102/UTI MiG-15 (1952-RRRR)
MiG-21 U/US/UM (1966-1993)
MiG-23U (1983-1989)
MiG-29UB (1989-1993)
Při leteckých haváriích byla dále ztracena následující letadla 11. slp:
01.12.1953 – S-102 v.č. 220441 ; HF-11
17.07.1954 – S-102 v.č. 220418
21.3.1955 – CS-102 v.č. 142613
02.09.1958 – MiG-15bis v.č. 523826 ; 3826
02.09.1958 – MiG-19P v.č.620813 ; 0813
28.04.1960 – MiG-15bisR v.č. 623931 ; 3931
29.07.1961- MiG-15bis v.č. 243522 ; 3522
14.08.1962 – MiG-19S, v.č. 850008 ; 0008
06.11.1962 – MiG-19S, v.č. 620870 ; 0870
03.05.1963 – MiG-15UTI, v.č. 142615 ; 2615
26.09.1964 – MiG-2F, v.č. 460111 ; 0111 (funkcionář 3. sPVOS)
20.08.1968 – MiG-21F, č. 0409
25.11.1968 – MiG-21F, č. 0320
15.04.1971 – MiG-21F, č. 0616
04.05.1973– MiG-15UTI, č. 2211
21.05.1974 – MiG-15bis, č. 3626
11.01.1975 – MiG-21PF, č. 1310,
15.08.1978 – MiG-21PFM, č. 4408
11.08.1981 – MiG-21PFM, č. 7907
28.05.1983 – MiG-21PFM, č. 7115
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#175456Verze : 1
Datum používání
Date of Usage
Stroj
Machine
15.10.1954-03.05.1963 MiG-15UTI 2615
15.10.1954-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2607
15.10.1954-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2611
01.11.1954-06.09.1955 MiG-15bis 3054
01.11.1954-01.10.1956 MiG-15 0423
01.11.1954-DD.MM.1957 MiG-15 0447
01.11.1954-01.10.1958 MiG-15 0582
01.11.1954-01.10.1958 MiG-15 0522
01.11.1954-DD.MM.1958 MiG-15 0534
01.11.1954-DD.MM.1963 MiG-15 0421
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3056
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 1839
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 0525
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 0523
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 0416
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 0437
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 1370
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15bis 0741
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15bis 0729
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 1819
01.11.1954-DD.MM.RRRR MiG-15 0574
13.12.1954-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3066
08.09.1955-09.07.1959 MiG-15bis 8823
08.09.1955-DD.MM.RRRR MiG-15bis 8825
08.09.1955-DD.MM.RRRR MiG-15bis 8822
DD.MM.1955-26.08.1958 MiG-15bis 8826
DD.MM.1955-DD.MM.1958 MiG-17PF 0410
01.02.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3640
04.02.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3613
28.02.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3646
13.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3618
13.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3645
22.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3644
22.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3659
29.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3676
30.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3677
30.03.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3682
05.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2773
06.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3202
09.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3688
09.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3679
23.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3213
27.04.1956-23.04.1957 MiG-15bis 3228
27.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3229
27.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3235
27.04.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3234
02.05.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3236
25.05.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3224
04.06.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 8832
12.10.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3802
15.10.1956-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3805
29.11.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1015
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-17
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1005
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-18
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-13
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-10
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1107
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1101
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1010
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1014
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1006
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-15
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1007
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-20
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1013
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-21
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-11
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-12
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-14
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-19
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF HF-16
DD.MM.1956-DD.MM.RRRR MiG-17PF 1003
08.01.1957-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3913
10.01.1957-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3937
DD.MM.1957-22.07.1965 MiG-15UTI 2504
05.02.1958-01.10.1961 MiG-19P 0743
05.02.1958-01.10.1961 MiG-19P 0742
06.02.1958-01.10.1961 MiG-19P 0745
06.02.1958-01.10.1961 MiG-19P 0744
06.02.1958-01.10.1961 MiG-19P 0746
07.02.1958-04.08.1958 MiG-19P 0741
20.02.1958-DD.MM.RRRR MiG-19S 0002
21.02.1958-16.11.1962 MiG-19S 0870
11.03.1958-01.10.1961 MiG-19P 0740
25.03.1958-02.09.1958 MiG-19P 0813
25.03.1958-01.10.1961 MiG-19P 0737
27.03.1958-17.09.1960 MiG-19P 0812
01.04.1958-01.10.1961 MiG-19P 0805
15.08.1958-20.12.1960 MiG-15UTI 2609
DD.08.1958-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2731
06.09.1958-14.08.1962 MiG-19S 0008
DD.MM.1958-25.05.1966 MiG-19S 0006
DD.MM.1958-25.06.1966 MiG-19S 1006
DD.MM.1958-DD.MM.1967 MiG-19S 0869
29.07.1959-DD.MM.RRRR MiG-19PM 0919
08.08.1959-DD.MM.RRRR MiG-19PM 0921
08.08.1959-DD.MM.RRRR MiG-19PM 0923
08.08.1959-DD.MM.RRRR MiG-19PM 0918
08.08.1959-DD.MM.RRRR MiG-19PM 0922
23.12.1960-31.10.1967 MiG-19S 0309
DD.MM.1960-28.04.1960 MiG-15bisR 3931
26.01.1961-08.10.1964 MiG-19PM 1112
07.02.1961-DD.MM.RRRR MiG-19PM 1049
17.02.1961-DD.MM.RRRR MiG-19PM 1046
21.02.1961-DD.MM.1965 MiG-19PM 1043
21.02.1961-DD.MM.RRRR MiG-19PM 1044
24.02.1961-DD.MM.RRRR MiG-19PM 1047
24.02.1961-DD.MM.RRRR MiG-19PM 1048
16.03.1961-DD.MM.1971 MiG-19S 0401
14.05.1961-DD.MM.RRRR MiG-19S 0413
21.05.1961-DD.MM.RRRR MiG-19S 0415
DD.MM.1961-DD.MM.1962 MiG-15bisR 3913
07.11.1963-13.10.1973 MiG-21F-13 0002
07.11.1963-13.10.1973 MiG-21F-13 0004
07.11.1963-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0003
DD.11.1963-DD.06.1965 MiG-21F-13 0005
06.04.1964-13.10.1973 MiG-21F-13 0103
06.04.1964-13.10.1973 MiG-21F-13 0104
06.04.1964-13.10.1973 MiG-21F-13 0102
10.07.1964-13.10.1991 MiG-21F-13 0107
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0307
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0303
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0304
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0305
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0306
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0308
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0301
DD.08.1964-DD.05.1965 MiG-21PF 0302
09.09.1964-26.09.1964 MiG-21F-13 0111
12.10.1964-DD.MM.1988 MiG-21F-13 0201
13.11.1964-DD.MM.1988 MiG-21F-13 0202
DD.01.1965-DD.11.1975 MiG-21PF 0812
DD.03.1965-DD.11.1975 MiG-21PF 0810
DD.03.1965-01.01.1976 MiG-21PF 0807
DD.03.1965-01.11.1976 MiG-21PF 0809
DD.05.1965-29.09.1972 MiG-21PF 1305
DD.05.1965-11.01.1975 MiG-21PF 1310
DD.05.1965-DD.07.1975 MiG-21PF 1307
DD.05.1965-DD.11.1975 MiG-21PF 1308
DD.05.1965-DD.11.1975 MiG-21PF 1309
DD.05.1965-01.11.1976 MiG-21PF 1302
DD.05.1965-01.11.1976 MiG-21PF 1304
DD.05.1965-01.11.1976 MiG-21PF 1301
DD.05.1965-01.11.1976 MiG-21PF 1303
26.11.1965-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0319
10.03.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0403
18.03.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0405
01.04.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0406
12.04.1966-20.08.1968 MiG-21F-13 0409
12.04.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0408
12.04.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0404
17.11.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0515
21.12.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0518
21.12.1966-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0517
05.07.1967-09.12.1970 MiG-17PF 0101
01.09.1967-DD.09.1969 MiG-17PF 1013
01.09.1967-DD.09.1969 MiG-17PF 1003
01.09.1967-DD.09.1969 MiG-17PF 0311
01.09.1967-DD.09.1969 MiG-17PF 1015
DD.11.1967-DD.08.1969 MiG-21F-13 0005
DD.MM.1967-DD.09.1969 MiG-17PF 0410
02.04.1968-20.03.1991 MiG-21PFM 7113
DD.04.1968-28.05.1983 MiG-21PFM 7115
DD.MM.1968-15.05.1990 MiG-21PFM 4401
DD.01.1971-01.10.1990 MiG-21F-13 0005
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5302
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5303
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5305
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5213
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5210
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5209
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5304
27.03.1971-31.12.1992 MiG-21MF 5214
DD.MM.1972-15.08.1978 MiG-21PFM 4408
DD.MM.1972-DD.MM.1983 MiG-21PFM 4407
DD.MM.1972-02.11.1988 MiG-21PFM 4412
DD.MM.1972-31.08.1990 MiG-21PFM 4411
DD.MM.1972-19.03.1991 MiG-21PFM 4415
DD.MM.1972-20.03.1991 MiG-21PFM 5411
DD.MM.1972-20.03.1991 MiG-21PFM 5410
DD.MM.1972-27.03.1991 MiG-21PFM 4413
DD.MM.1972-27.03.1991 MiG-21PFM 4414
DD.12.1981-09.07.1990 MiG-21PFM 4404
DD.12.1981-19.03.1991 MiG-21PFM 7914
DD.12.1981-19.03.1991 MiG-21PFM 7910
DD.12.1981-20.03.1991 MiG-21PFM 7909
DD.12.1981-21.03.1991 MiG-21PFM 7913
DD.12.1981-DD.MM.RRRR MiG-21PFM 7912
DD.12.1981-DD.MM.RRRR MiG-21PFM 7911
DD.MM.1981-21.03.1991 MiG-21PFM 4405
DD.MM.1981-21.03.1991 MiG-21PFM 4315
13.05.1983-23.03.1989 MiG-23MF 3641
13.05.1983-23.03.1989 MiG-23MF 3646
13.05.1983-23.03.1989 MiG-23MF 7182
13.05.1983-23.03.1989 MiG-23MF 3645
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 3888
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 7184
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 3887
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 3921
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 3922
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23MF 3880
13.05.1983-26.05.1989 MiG-23U 7827
13.05.1983-08.09.1989 MiG-23U 7905
13.05.1983-15.01.1991 MiG-23MF 3920
13.05.1983-15.01.1991 MiG-23MF 3924
27.06.1983-26.05.1989 MiG-23MF 7183
27.06.1989-09.12.1992 MiG-29A 8605
27.06.1989-09.12.1992 MiG-29A 8003
27.06.1989-09.12.1992 MiG-29A 9308
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5817
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 8906
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 3911
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 4012
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5616
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5918
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 7501
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5414
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29UB 4401
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 9207
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 7702
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 3810
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 8304
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5113
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 3709
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29A 5515
27.06.1989-31.12.1992 MiG-29UB 4402
DD.MM.1989-31.08.1990 MiG-21PFM 4407
16.01.1991-31.12.1992 MiG-21MF 7802
27.03.1991-31.12.1992 MiG-21MF 5215
27.03.1991-31.12.1992 MiG-21MF 5301
DD.03.1991-19.03.1991 MiG-21PFM 4410
DD.03.1991-20.03.1991 MiG-21PFM 4409
DD.03.1991-20.03.1991 MiG-21PFM 4406
01.05.1991-31.12.1992 MiG-21MF 8206
DD.05.1991-10.06.1992 MiG-21MF 4315
DD.05.1991-31.12.1992 MiG-21MF 7611
DD.05.1991-31.12.1992 MiG-21MF 4307
DD.05.1991-31.12.1992 MiG-21MF 9707
DD.05.1991-31.12.1992 MiG-21UM 0165
DD.05.1991-31.12.1992 MiG-21MF 5212
08.07.1991-31.12.1992 MiG-21UM 1071
DD.MM.1991-31.12.1992 MiG-21UM 0468
DD.MM.RRRR-01.10.1958 MiG-15UTI 2613
DD.MM.RRRR-19.08.1960 MiG-15bis 3637
DD.MM.RRRR-30.07.1961 MiG-15bis 3522
DD.MM.RRRR-23.04.1968 MiG-15UTI 2508
DD.MM.RRRR-25.11.1968 MiG-21F-13 0320
DD.MM.RRRR-DD.MM.1968 MiG-15bis 3232
DD.MM.RRRR-15.04.1971 MiG-21F-13 0616
DD.MM.RRRR-04.05.1973 MiG-15UTI 2211
DD.MM.RRRR-10.01.1974 MiG-15bis 3849
DD.MM.RRRR-21.05.1974 MiG-15bis 3626
DD.MM.RRRR-05.05.1975 MiG-15bis 3911
DD.MM.RRRR-11.08.1981 MiG-21PFM 7907
DD.MM.RRRR-21.01.1983 MiG-21US 0641
DD.MM.RRRR-21.03.1988 MiG-21PFM 4608
DD.MM.RRRR-31.08.1990 MiG-21PFM 4609
DD.MM.RRRR-31.10.1990 MiG-21PFM 7205
DD.MM.RRRR-19.03.1991 MiG-21PFM 8001
DD.MM.RRRR-19.03.1991 MiG-21PFM 5406
DD.MM.RRRR-20.03.1991 MiG-21PFM 7206
DD.MM.RRRR-20.03.1991 MiG-21PFM 7207
DD.MM.RRRR-20.03.1991 MiG-21PFM 5407
DD.MM.RRRR-21.03.1991 MiG-21PFM 4402
DD.MM.RRRR-21.03.1991 MiG-21PFM 7208
DD.MM.RRRR-21.03.1991 MiG-21PFM 7209
DD.MM.RRRR-21.03.1991 MiG-21PFM 7114
DD.MM.RRRR-21.03.1991 MiG-21PFM 5409
DD.MM.RRRR-27.03.1991 MiG-21PFM 7203
DD.MM.RRRR-DD.03.1991 MiG-21PFM 8002
DD.MM.RRRR-01.05.1991 MiG-21US 0646
DD.MM.RRRR-31.12.1992 MiG-21UM 9011
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21UM 3171
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3620
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3073
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2514
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3621
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21US 0241
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21US 1048
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21US 0948
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Mi-4 7147
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3043
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15bis 3146
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21US 0832
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-15UTI 2601
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0410
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0407
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0516
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21F-13 0203
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR MiG-21US 0732
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#251657Verze : 1
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


Mikojan Gurevič MiG-17PF (SP-8)


Číslo letounu Datum převzetí Převzat od Datum odevzdání Předán Poznámka
HF-10 ---- zařazen u 1.letky
HF-13 ---- zařazen u 1.letky
HF-18 ---- zařazen u 1.letky
HF-19 ---- zařazen u 1.letky
HF-20 ---- zařazen u 1.letky
1010 30.04.1959----
1015 DD.MM.1956
DD.MM.1967
z výroby
7. stíhací letecký pluk
DD.MM.1959
DD.MM.1970
-
Vojenské letecké muzeum Praha-Kbely
zařazen u 1.letky
zařazen u 4.letky
1101 -----
1107 -----
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#357603Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


S-104/MiG-17PF(DD.MM.1956-DD.MM.1960; DD.MM.1967-DD.09.1969)
(SP-7/RP-1):
0101,
0203,
0311,
0410,


(SP-8/RP-5):
HF-10,
HF-11,
HF-12,
HF-13,
HF-14,
HF-15,
HF-16,
HF-17,
HF-18,
HF-19,
HF-20,
HF-21;
1003,
1005,
1006,
1007,
1010,
1013,
1014,
1015,
1018,
1101,
1106,
1107


***
L-29(DD.MM.1968-DD.MM.RRRR)
29 0103,
99 3249,
99 3301,


L-29R (DD.MM.1968-DD.MM.RRRR)
Přehled letounů L-29R a L-29 ve stavu 4. provozní skupiny
4. letka


Zdroje: Vojenský historický archiv Praha, Fond č. 0610
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle inženýrsko technického hlášení 11. slp
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#372942Verze : 2
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


S-102/MiG-15 (DD.12.1951-DD.MM.1957)


a) Letouny, zařazené u 11.lsp do 31.03.1952
(a následně předané k 15.lsp NEBYLY opatřeny kódovým označením.
Kódy pro letouny 11.lsp byly "přiděleny" v souladu s předpisem "čj.0047684 MNO-VL z 4. září 1952-rozpoznávací znaky letadel - přidělení 15. leteckému sboru"a 22.10.1952 vydal velitel pluku TR č.57/52 (Rozdělení letounů do rojů a přidělení mechanikům) a v němž už byla uváděna ozn. značkou letounu. V té době se to týkalo S-101 a C-2.)



225101,
225102,
225103,
225104,
225105,


b) další již s tr.značkou:
220416,
220418,
220421,
220437,
220441/HF-11,
220522,
220523,
220525/JH-03,
220437,
220447,
220574,
220582/HF-19,
231819,
231831,
231832,
231839,
231916/LE-59,


Poznámka-vysvětlivky:
* DD.MM.RRRR je datum přeletu k 1. vojenskému útvaru
+ DD.MM.RRRR je datum zničení
(h) havarie
(k) katastrofa



Zdroje: Vojenský historický archiv Praha
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle Inženýrsko technického hlášení 11. slp
Irra, Miroslav: MiG-15 "Patnáctka.."; Jakab 2007
Poznámky z archivu Ing. Emila Padiora
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374115Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku:


CS-102/MiG-15 UTI (DD.MM.1953-DD.MM.1975)


07003/ u 11.lp v r. 1952!
14 2605 *09.09.1954 11.slp;
14 2607 *15.10.1954 11.slp;
14 2609 *13.10.1954 15.slp; +20.12.1960 (k)
14 2611 *15.10.1954 11.slp;
14 2613/HF-27
14 2615 *15.10.1954 "Žatec"; +03.05.1963 (h)
61 2731 *20.03.1957 15.slp; (od 1958 11.slp)
61 2773 *05.04.1956 ?; (1959-1962 2. prov. skupina)
72 2466 * 02.10.1957 ?;
72 2504 *24.10.1957 ?; +22.07.1965 (k)-(2. prov. skupina 1965),
72 2508 *23.10.1957 ?;(2. prov. skupina 1967/68)
72 2601/ (2801)? *20.12.1957 ?; (1. prov. skupina 1964)
72 2607/ (2807)? 04.02.1958 11.slp;
72 2609/ (2809)? *22.01.1958 ?;
72 2611/ (2811)? *22.01.1958 ?; (3. prov. skupina 1965),
82 2211 *24.09.1959 ?;+04.05.1973 (h)(4. prov. skupina 1973),
92 2514 *23.12.1959 ?;(4. prov. skupina 1968)
? 2618,


Poznámka-vysvětlivky:
* DD.MM.RRRR je datum přeletu k 1. vojenskému útvaru
+ DD.MM.RRRR je datum zničení
(h) havarie
(k) katastrofa



Zdroje: Vojenský historický archiv Praha
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle inženýrsko technického hlášení 11. slp
Irra, Miroslav: MiG-15 "Patnáctka.."; Jakab 2007
Poznámky z archivu Ing. Emila Padiora
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374116Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


S-103/MiG-15bis](DD.MM.1954-DD.MM.RRRR)


530729, (
530741,


14 3054/HF-10, *19.08.1954;+06.09.1955(k)
14 3056, *19.08.1954 15.slp NF-40;
14 3066, *13.12.1954 15.slp;(1. prov. skupina 1962/63)
14 3073, *25.03.1955 15.slp/(1. prov. skupina 1962/63)
24 3522, *06.05.1955 15.slp/+29.07.1961 (h)
52 3613, * 04.02.1956 "Žatec";
523620/KF-33, *29.02.1956(1956 2.letka)
52 3621, *07.03.1956 ?;
52 3805, *09.09.1955 ?;(1. prov. skupina 1962/63)
52 3822, *08.09.1955 11.slp;
52 3823, *08.09.1955 11.slp;
52 3825, *08.09.1955 11.slp;
52 3826, *08.09.1955 15.slp;
52 3832, *04.06.1956 ?;
613228/LE-51, *27.04.1956 11.slp; +23.04.1957 (k)
613232/LE-53, *27.04.1955 ?;
61 3626, *04.02.1956 15.slp; + 21.05.1974 (h)
61 3637, *29.02.1956 15.slp; +19.08.1960 (k)
61 3676, *26.03.1956 15.slp;(1. prov. skupina 1962/63)
61 3677, *30.03.1956 11.slp;(1. prov. skupina 1962/63)
61 3679, *09.04.1956 15.slp;(1. prov. skupina 1962/63)
61 3682, *30.03.1956 11.slp
61 3688, *09.04.1956 11.slp
62 3802, *12.10.1956 "Žatec";(1. prov. skupina 1962/63)
62 3822/8822 19.11.1956 ?;(1. prov. skupina 1962/63)
62 3849, *08.01.1957 20. slp; +10.01.1974 (k)
62 3913, *08.01.1957 ?;(1. prov. skupina 1962/63)
62 3920, *08.01.1957 11.slp
62 3937, *11.01.1957 ?;(1. prov. skupina 1962/63)
71 3043, *20.04.1957 ?;(1. prov. skupina 1962/63)
71 3146, *18.07.1957 ?;


Poznámka-vysvětlivky:
* DD.MM.RRRR je datum přeletu k 1. vojenskému útvaru
+ DD.MM.RRRR je datum zničení
(h) havarie
(k) katastrofa


Zdroje: Vojenský historický archiv Praha
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle inženýrsko technického hlášení 11. slp
Irra, Miroslav: MiG-15 "Patnáctka.."; Jakab 2007
Poznámky z archivu Ing. Emila Padiora
Dúbravčík, Jan: "Dvacítka" ; Svět křídel 2004
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374117Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


MiG-15bisR (DD.MM.RRRR-DD.MM.1960)
62 3931









Zdroje: Vojenský historický archiv Praha
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle inženýrsko technického hlášení 11. slp
Irra, Miroslav: MiG-15 "Patnáctka.."; Jakab 2007
Poznámky z archivu Ing. Emila Padiora
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374118Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 11.stíhacího leteckého pluku


C-11/Jak-11 (DD.MM.1953-DD.MM.1962)
HF-28
KF-48
LE-68
GF-88
171720,



C-105/Z-126: (DD.MM.RRRR-DD.MM.1957)
C-105.232/JH-08




L-60 : (DD.MM.1958-DD.MM.1960)
15 0807






Zdroje: Vojenský historický archiv Praha
Kronika 11. slp
Stavy letounů dle inženýrsko technického hlášení 11. slp
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374120Verze : 0
Piloti 11. slp, kteří zahynuli při leteckých katastrofách :

15.10.1952 – por.let. Jiří Čermák – S-10113 S-101 / KR-12
17.06.1954 – Josef Kulísek – S-102 /v.č. 231916 ; LE-59
05.04.1954 – por. Ivan Boukal – S-102 / v.č. 231831
06.09.1955 – npor. Oldřich Brabec – S-103 / v.č. 143054 ; HF-10
23.04.1957 – kpt. Karol Frič – MiG-15bis / v.č. 613228 ; LE-51
04.08.1958 – kpt. Drahoslav Hoření v – MiG-19P / v.č. 62 0741 ; t.č. 0741
09.07.1959 – kpt. Otto Drázský – MiG-15bis / v.č. 523823 ; t.č. 3832
19.08.1960 – por. Jiří Kodet – MiG-15bis / v.č.6133637 ; t.č. 3637
17.09.1960 – kpt. Jaroslav Bureš – MiG-19P / v.č. 620812 ; t.č. 0812
12.12.1960 – kpt. Ladislav Záprt – MiG-15UTI / v.č. 142609 ; t.č. 2609
12.12.1960 – por. Vladimír Vrána – MiG-15UTI / v.č. 142609; t.č. 2609
05.03.1964 – kpt. Josef Poruba – MiG-19PM / v.č. 651046 ; t.č. 1046
22.07.1965 – kpt. Tomáš Tomšík – MiG-15UTI / v.č. 722504 ; t.č. 2504
30.11.1967 – por. Pavol Stopka MiG-17PF, t.č. 0203
29.09.1972 – npor. Viliam Martonka – MiG-21PF, t.č. 1305
10.01.1974 – plk. Ing. František Rypl - MiG-15bis / v.č. 623849; [/url] t.č. MiG-15bis 3849
21.01.1983 – mjr. Jozef Kopka MiG-21US / v.č.06685141 ; t.č. 0641
21.01.1983 – kpt. Ing. Jiří Kaláb – MiG-21US / v.č. 06685141 ; t.č. 0641
21.04.1988 – pplk. Ing. Vladimír Daněk MiG-21PFM, t.č. 4608
02.11.1988 – mjr. Jozef Polončík – MiG-21PFM, t.č. 4412
10.06.1992 – por. Ing. Michal Červeňák – MiG-21MF, t.č. 4315


Čest jejich památce!



Zdroje: Vojenský historický archiv
www.valka.cz
Kronika 11.slp
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#374222Verze : 1


Zahradník, L.: Půlstoletí MiGů. Budování československého a českého vojenského proudového letectva. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - AVIS, 2005. ISBN: 80-7278-299-1


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/426437
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#426438Verze : 0
MOD


Zahradník, L.: Půlstoletí MiGů. Budování československého a českého vojenského proudového letectva. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - AVIS, 2005. ISBN: 80-7278-299-1


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/426441
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#426442Verze : 0
MOD


Zahradník, L.: Půlstoletí MiGů. Budování československého a českého vojenského proudového letectva. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - AVIS, 2005. ISBN: 80-7278-299-1


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/426443
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#426444Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432451
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432452Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432456
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432469Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432470
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432471Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432576
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432577Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432579
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432580Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432585
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#432586Verze : 0
MOD
Zdroj: Letectví a kosmonautika, roč. 1992, č. 26

URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#512069Verze : 0
MOD


MiG-21MF 4315


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/241675
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#599106Verze : 0
MOD
Diskuse
Chtěl bych se zeptat na prapor na obrázku. Bývá uváděn jako Bojový prapor 11. leteckého stíhacího pluku. Jeden kus mají v Regionálním muzeu v Žatci, dva jsou vidět na obrázku z Leteckého muzea Korea a jeden jsem viděl u soukromého sběratele. Takže nevíte někdo ze kdy pochází? V době socialismu byly vesměs všechny prapory (a to nejen vojenské) červené. Kdo ho kdy udělil, kolik jich bylo? A ten zlatý odznak stylizovaných křídel, nikde jsem ho ještě neviděl. Byl používán i jinde?
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#656101Verze : 1
MOD
Přeji dobrý den
a dovolím si "upřesnit" o co jde:
V ČSLA a jejím letectvu byly v souladu s bojovým řádem zavedeny od r. 1952 nikoliv "bojové prapory", ale Bojové zástavy.
O jejich propůjčování rozhodoval rozkazem president republiky. V současnosti jsou spolu s kmenovým listem uloženy v muzeu v Lešanech.
Ty byly skutečně z rudé (červené) barvy a zachovaly si po celou dobu existence "ráz.
Na lícní straně byl státní znak (hvězda s lvem / po r. 1960 "pavéza")
a nápis Za vlast - Za socialismus!
na rubu byl "otevřený" název útvaru (na př.11. stíhací letecký pluk). Na veřejnosti se "číslovka" zakrývala "listem".
To, co je v muzeu je Prapor vojenského letectva a při všech letových akcích na všech vojenských letištích se před jejich zahájením vztyčoval na stožár na "věži"
Občas se stalo že v důsledku povětrnostních vlivů "uletěl" a tak se na př. dostal do sbírek sběratelů...
Proto mulelo být ve skladech těchto praporů dostatek a byly shodné pro všechny letecké útvary ČSLA.
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#656165Verze : 3
Díky.
URL : https://www.valka.cz/11-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18972#656187Verze : 0
MOD