Rolls-Royce Merlin X

RM 1SM
     
Název:
Name:
Rolls-Royce Merlin X Rolls-Royce Merlin X
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Merlin X
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Ltd., Derby, Derbyshire,
Rolls-Royce Ltd., Crewe, Cheshire,
Rolls-Royce Ltd., Hillington, Glasgow,
Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester,
Období výroby:
Production Period:
05.12.1938-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Použití:
Use:
Handley Page Halifax Mk.I
Vickers Wellington Mk.II
Armstrong Whitworth A.W.38 Whitley Mk.V
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
646 kg 1450 lb
Celková délka:
Overall Length:
2010 mm 6ft 7,12in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
759 mm 2ft 5,87in
Celková výška:
Overall Height:
1060 mm 3ft 5,72in
Vrtání:
Bore:
137,16 mm 5,4in
Zdvih:
Stroke:
152,4 mm 6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27.02 l 1648,959 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 87 Gasoline with Octane Number 87
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor SU type Merlin A.V.T. 32 s automatickou regulací bohatosti směsi. Carburettor Rolls-Royce S.U. A.V.T.32 with automatic mixture control.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1 6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem. Supercharged: Single-stage, two-speed centrifugal supercharger.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
801,63 kW při 3000 ot/min 1075 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon motoru:
Vzletový: 802 kW (1 090 k) při 3 000 ot/min
Bojový:
I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,396 barů,
II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,396 barů.


Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem.
Byl to první Merlin s dvourychlostním kompresorem, ale výkon byl ještě omezen 87 oktanovým palivem, recipročně malým plnícím tlakem.
V případě použití benzínu s oktanovým číslem 100, mohl být plnící tlak zvýšen až na 0.689 barů (+10 psi) - prototyp Merlinu XX
Engine performances:


1,075 hp at 3,000 rpm for take-off
1,130 hp at 3,000 rpm at 5,000 ft with boost pressure +5.75 psi for combat power MS gear
1,110 hp at 3,000 rpm at 17.700 ft with boost pressure +5.75 psi for combat power FS gear


Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems.
Zdroje:
Sources:
Alec Lumsden, British Piston Engines and their Aircraft, Marlborough, Wiltshire, Airlife Publishing, 2003, ISBN 1-85310-294-6.
Letectví + kosmonautika ročník LXVIII., č. 15/1992 str.25/921, Vydavatelství Magnet-Press s.p., ISSN 0024-1156
http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-X-t188394#547293 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více