Název: Name: | Avia A601) | |
Originální název: Original Name: | Avia A601) | |
Kategorie: Category: | podvozek pro nástavbu | |
Výrobce: Producer: | Daewoo Avia a.s., Praha | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1997-DD.11.2000 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? (~250 000 vozidel řady Avia řady A / ~250 000 vehicles of Avia Series A) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.199R | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 27302) kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 32603) kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 5990 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 3500 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 9490 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 63354) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2130 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2300 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 195 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 34005) mm | |
Rozchod: Track: | 1750 mm - přední náprava 1650 mm - zadní náprava | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní brzda - vzducho-kapalinová, dvouokruhová parkovací brzda - pružinová | |
Elektrický systém: Electrical System: | 12 V alternátor PAL-KROMĚŘÍŽ 443 113 516 673, 14 V / 70 A akumulátorová baterie: Topla 12 V-100 Ah nebo Varta 60038 12 V-100 Ah nebo Varta 60044 12 V-100 Ah | |
Pneumatiky: Tyres: | 205/75R 17,5 / 215/75R 17,5 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | D 421.76.00 - vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu - počet válců: 4 - vrtání: 102 mm - zdvih: 110 mm - objem válců: 3 596 cm3 - maximální točivý moment: 340 Nm při 1800 ot/min - maximální výkon: 76 kW (103 PS) při 2400 ot/min nebo D 421.85.00 - vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu - počet válců: 4 - vrtání: 102 mm - zdvih: 110 mm - objem válců: 3 596 cm3 - maximální točivý moment: 420 Nm při 1800 ot/min - maximální výkon: 85 kW (116 PS) při 2400 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | ZF S5-42 - mechanická, synchronizovaná - počet stupňů: 5+1 nebo MT-10 - mechanická, synchronizovaná - počet stupňů: 5+1 nebo 5PS36M - mechanická, synchronizovaná - počet stupňů: 5+1 nebo 6PS51 - mechanická, synchronizovaná - počet stupňů: 6+1 | |
Spojka: Clutch: | suchá, jednokotoučová, s bezazbestovým obložením, s tlumičem záběru, axiálně odpružená, hydraulické ovládání | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 120 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 115 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 17 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 800 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 17 ° / 9,86) ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) Vozidlo bylo vyráběno ve čtyřech verzích s různou délkou rozvoru. Údaje uvedené v tabulce platí pro verzi A60N. Údaje pro verze K, L a EL viz poznámky. 2) K: 2690 kg L: 2745 kg EL: 2795 kg 3) K: 3300 kg L: 3245 kg EL: 3195 kg 4) délka podvozku, K: 5385 mm L: 7085 mm EL: 8385 mm 5) K: 2750 mm L: 3750 mm EL: 4450 mm 6) K: 17 ° / 13 ° L: 17 ° / 8 ° EL: 17 ° / 6 ° | |
Zdroje: Sources: | www.avia.cz www.automobilrevue.cz |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546913Verze : 5
MART.in
MOD
Avia A60
V rámci privatizace koupila pražskou automobilku Avia v roce 1995 jihokorejská firma Daewoo a přejmenovala ji na Daewoo Avia. V roce 1997 byla zahájena výroba nová generace nákladních automobilů řady A, jež nahradila dlouho vyráběnou sérii A21 a A31. Jednalo se o modely A60, A65, A75 a A80, které byly oproti předchozí řadě nabízeny v širší hmotnostní škále. Navzdory značné podobnosti se staršími vozy A21 a A31 se jednalo o prakticky zcela nové automobily vyznačující se použitím nového nýtovaného rámu, tuhé přední nápravy, předními kotoučovými brzdami, menšími koly a motory o výkonech 76 kW nebo 85 kW splňujícími emisní normu EURO 2. Kabina řidiče zůstala stejná, avšak podstoupila modernizaci a několik vnějších úprav s cílem zlepšit aerodynamiku a použít více plastů, aby došlo ke snížení hmotnosti a spotřeby paliva. Přepracován byl i její interiér. Tu nejpodstatnější změnu však představovala možnost jejího sklápění, čímž se dosáhlo výrazně lepšího přístupu k motoru.
Oproti předchozí generaci A21 a A31 však byly série nových vozidel řady A výrazně menší, přičemž některé modely vznikly jen ve stovkách kusů. Avie řady A60, A65, A75 a A80 byly vyráběny do 13. listopadu 2000. Nutnost nového konkurenceschopného automobilu v hmotnostní kategorii od 6 do 9 tun vedla k vývoji typové řady D (D60, D65, D75, D80, D85, D90, D100, D110 a D120) bez vazeb na původní francouzské licenční vozy Saviem.
Nákladní automobily Avia A60 byly pro potřeby útvarů a zařízení z působnosti Ministerstva obrany ČR dodávány ve valníkovém i skříňovém provedení. Vzhledem ke značnému rozšíření starší generace vozů A21 a A31 však byly pořizovány ve velmi omezeném množství. Mezi jejich uživatele patřil například Úřadu provozu a služeb MO, v jehož řadách sloužil i typ Avia A70. Těžší A75 provozovala Agentura komunikačních a informačních systémů nebo litoměřický Měřičský ústav z podřízenosti Vojenského zpravodajství, který v jeho prospěch zajišťuje „signálové zpravodajství“.
V rámci privatizace koupila pražskou automobilku Avia v roce 1995 jihokorejská firma Daewoo a přejmenovala ji na Daewoo Avia. V roce 1997 byla zahájena výroba nová generace nákladních automobilů řady A, jež nahradila dlouho vyráběnou sérii A21 a A31. Jednalo se o modely A60, A65, A75 a A80, které byly oproti předchozí řadě nabízeny v širší hmotnostní škále. Navzdory značné podobnosti se staršími vozy A21 a A31 se jednalo o prakticky zcela nové automobily vyznačující se použitím nového nýtovaného rámu, tuhé přední nápravy, předními kotoučovými brzdami, menšími koly a motory o výkonech 76 kW nebo 85 kW splňujícími emisní normu EURO 2. Kabina řidiče zůstala stejná, avšak podstoupila modernizaci a několik vnějších úprav s cílem zlepšit aerodynamiku a použít více plastů, aby došlo ke snížení hmotnosti a spotřeby paliva. Přepracován byl i její interiér. Tu nejpodstatnější změnu však představovala možnost jejího sklápění, čímž se dosáhlo výrazně lepšího přístupu k motoru.
Oproti předchozí generaci A21 a A31 však byly série nových vozidel řady A výrazně menší, přičemž některé modely vznikly jen ve stovkách kusů. Avie řady A60, A65, A75 a A80 byly vyráběny do 13. listopadu 2000. Nutnost nového konkurenceschopného automobilu v hmotnostní kategorii od 6 do 9 tun vedla k vývoji typové řady D (D60, D65, D75, D80, D85, D90, D100, D110 a D120) bez vazeb na původní francouzské licenční vozy Saviem.
Nákladní automobily Avia A60 byly pro potřeby útvarů a zařízení z působnosti Ministerstva obrany ČR dodávány ve valníkovém i skříňovém provedení. Vzhledem ke značnému rozšíření starší generace vozů A21 a A31 však byly pořizovány ve velmi omezeném množství. Mezi jejich uživatele patřil například Úřadu provozu a služeb MO, v jehož řadách sloužil i typ Avia A70. Těžší A75 provozovala Agentura komunikačních a informačních systémů nebo litoměřický Měřičský ústav z podřízenosti Vojenského zpravodajství, který v jeho prospěch zajišťuje „signálové zpravodajství“.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#547003Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Avia A60L-SKVP (VPZ 396 53-77, rok výroby 1997) provozovaná Vojenským historickým ústavem, cca 2006.
Období | - |
Typ stroje | CZE - Avia A60 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546945Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.