Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL-30B-I Żubr
Originální název:
Original Name:
PZL-30B-I Żubr
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
28911) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5150 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
18,50 m
Délka:
Length:
15,40 m
Výška:
Height:
3,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Wasp Junior TB
dvoulistá kovová vrtule Chauvière
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1240 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2802) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,63) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
46004) m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km
Výzbroj:
Armament:
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v přední věži
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v hřbetní věži
1x pohyblivý Vickers wz. F ráže 7,92 mm pod trupem


1200 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
PZL-30B-II, s motory Pegaz 8C:
1) 4004 kg
2) 345 km/h v 4000 m
3) 10 m/s
4) 6500 m


- původně navržen jako dopravní letoun pro PLL LOT, které ale objednaly Douglasy DC-2, proto byl přepracován na střední bombardér
- původní podoba letectvu kvůli slabým výkonům nevyhovovala, proto byla navržena úprava na B-II s motory Pegasus, zatahovacím podvozkem a upravenou výzbrojí
- nakonec byly vyměněny pouze motory, ostatní změny se uskutečnily až na sériových strojích, objednaných u LWS jako pojistka pro případ neúspěchu PZL.37 Łoś
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Balous, Miroslav. LWS-4/6 Żubr, L+K 2004/07.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543344Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/bww2/pzl30.html

PZL-30 Żubr -


URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543345Verze : 0
MOD