Main Menu
User Menu

Albatros B.II

     
Název:
Name:
Albatros B.II
Originální název:
Original Name:
Albatros B.II
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Bayerische Flugzeugwerke AG, München /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, Berlin /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Albatros Militär Werkstätten, Warszawa /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Mercur Flugzeugbau GmbH, Berlin /
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Svenska Aeroplanfabriken, ?
DD.MM.1915-DD.MM.1917 AB Södertelge Verkstäder, Södertälje
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Nordiska Aviatikbolaget AB, Stockholm
DD.MM.1918-DD.MM.1925 Flygkompaniets tygverkstäder Malmslätt, Malmslätt
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
723 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1071 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m
Délka:
Length:
7,63 m
Výška:
Height:
3,15 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,12 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo
Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k nebo
Benz Bz.II o výkonu 88 kW/120 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
188 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
105 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 800 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#402428Verze : 0
MOD
Albatros B.II je dvouplošný průzkumný letoun zkonstruovaný pro německé letectvo Ernstem Heinkelem v roce 1913 (Ernst Heinkel, pozdější zakladatel firmy Heinkel, by v té době konstruktérem ve firmě Albatros Flugzeugwerke). Konstrukčně vycházel Albatros B.II z předchozího typu B.I, který dostal nové křídlo s menším rozpětím ale silnějším profilem, který umožňoval lepší letové parametry. Trup byl oproti Albatrosu B.I zesílen a vyztužen a byla v něm umístěna větší palivová nádrž. V přídi letounu byl nainstalován vodou chlazený motor (náporový vodní chladič byl umístěn na náběžné hraně horního křídla) Mercedes D.II.
Letoun byl poprvé zalétán v srpnu 1914 a o měsíc později dosáhl výškového rekordu výkonem 4500m. Sériová výroba letounu byla zahájena v říjnu 1914 a vyrobené letouny byly zařazovány k průzkumným letkám německého letectva. Zde vydržely až do začátku roku 1916 kdy byly nahrazeny novými letouny Albatros C.I a C.II. Albatrosy B.II byly potom staženy k výcvikovým útvarům kde vydržely do konce války. Po válce je jako kořistní používaly letectva Švédska (do roku 1919) a Polska (do roku 1920) kde byly využívány i v průběhu Polsko-Sovětského konfliktu. 35ks tohoto typu využívalo i naše prvorepublikové letectvo a to hlavně k výcviku v leteckém učilišti Cheb.

Zvláštností letounu Albatros B.II je jeho využívání pro testy výzbroje. Při pozorovacích letech bylo obvyklé že pozorovatel byl vyzbrojen karabinou či ručními granáty pro útoky na pozemní cíle. Později na tomto letounu byla zkoušena pokusná montáž dvojice kulometů Maxim ráže 7,65 mm. Tyto kulomety byly umístěny na speciální konstrukci, které je držely v bezpečné vzdálenosti od okruhu vrtule. I když tato modifikace dala Albatosům možnost stíhat nepřátelské průzkumné letouny došlo díky zvětšení zátěže vlivem montáže ke snížení rychlosti letounu takže kulomety byly obvykle demontovány.

Zdroje:

www.wikipedia.org
V. Němeček: Vojenská letadla 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#182706Verze : 0
Albateos B.II s pokusně instalovanými kulomety Maxim ráže 7,65 mm. Fotografie je převzata ze serveru www.earlyaviator.com .
Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#182713Verze : 0
Albatros B.II Švédského letectva kde létal pod označením Sk-1.Fotografie je převzata ze serveru https://hem.passagen.se
Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#182714Verze : 0
Albatros B.II německého letectva.Fotografie je převzata ze serveru www.airwar.ru .
Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#182715Verze : 0
Zdroj : https://www.theaerodrome.com/ a https://pl.wikipedia.org/
Albatros B.II -


Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#190839Verze : 0
Vzácne fotografie tohto lietadla počas letu v Bavorských Alpách.


zdroj: https://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list
Albatros B.II -


Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#232709Verze : 0
Albatros B.II v krakovském muzeu
Albatros B.II - vlastní foto

vlastní foto
Albatros B.II - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#295633Verze : 0
MOD
Muzeum Linkoping, vlastni foto
Letoun ve Svedsku zavedeny pod oznacenim Sk 1.
Albatros B.II -


Albatros B.II -


Albatros B.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-II-t18572#543778Verze : 1
MOD