Název: Name: | Royal Aircraft Factory S.E.5a | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory S.E.5a | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | Austin Motor Co., Longbridge, / Air Navigation Co Ltd., Addlestone, / Martinsyde Ltd., Brooklands a Woking, / The Standard Motor Co Ltd., Coventry, / Vickers Ltd (Aviation Department), Crayford a Weybridge, / Wolseley Motor Co Ltd., Birmingham, / Curtiss Aeroplane and Motor Co, Garden City, New York, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5270: 200 - Royal Aircraft Factory 560 - Air Navigation 1650 - Austin 258 - Martinsyde 2165 - Vickers 431 - Wolseley Motors 1 - Curtiss (56 dalších z britských dílů / 56 others assembled from British-made components) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 694 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 929 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.12 m | |
Délka: Length: | 6.38 m | |
Výška: Height: | 2.9 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.67 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8B o výkonu 149 kW1), nebo Wolseley Viper o výkonu 149 kW, nebo Wolseley Adder o výkonu 149 kW dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 159 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 202.8 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7010 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x 7,7mm kulomet Lewis nad horním křídlem | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Do S.E.5A byla montována řada verzí motoru - 8BCa, 8BCb, 8BDb, ..., včetně 8Bc a 8Be o 164 kW; stroje postavené v USA měly motory Wright-Hispano E o 134 kW | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1993. ISBN 0-85177-843-7. Bruce, J. M. RAF SE5a, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-47-2. www.flightglobal.com www.britishaircraft.co.uk http://www.airwar.ru/enc/fww1/se5.html en.wikipedia.org militaryhistory.about.com http://www.austinmemories.com/page6/page6.html http://en.wikipedia.org/wiki/Interrupter_gear |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#316649Verze : 0
MART.in
MOD
.
S.E. 5a sériové číslo B4863, 56. peruť, letiště Estrée Blanche, podzim 1917. Peruť letoun poháněný motorem Hispano-Suiza o 200 ks převzala počátkem září 1917. Létal na něm velitel letky B Capt. James McCudden, jenž na něm dobyl 7 ověřených vítězství. 2. 11. 1917 na něm za tmy při přistání havaroval Lt. Slingsby, když narazil do budovy. Stroj byl předán do opravy a po osazení novým motorem odeslán ke 40. peruti, kde byl definitivně zničen v dubnu 1918 opět při havárii při přistání. Pilot poručík Willis naštěstí přežil. Letoun je zobrazen v podobě, v jaké na něm létal J. McCudden. Spodní plochy v barvě lakovaného plátna, horní a boční khaki PC 10. Bílý pruh na zádi značí příslušnost k letce B. Písmeno G je označením pilota a opakovalo se i na horní nosné ploše (bílé) a spodní nosné ploše (černé). Podle fotografií byl stroj osazen krátkými výfuky, nikoliv dlouhými.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | McCudden, James Thomas Byford |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B4863 |
Taktické označení / imatrikulace | G |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 56. peruť RFC [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.10.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S.E. 5a sériové číslo B4863, 56. peruť, letiště Estrée Blanche, podzim 1917. Peruť letoun poháněný motorem Hispano-Suiza o 200 ks převzala počátkem září 1917. Létal na něm velitel letky B Capt. James McCudden, jenž na něm dobyl 7 ověřených vítězství. 2. 11. 1917 na něm za tmy při přistání havaroval Lt. Slingsby, když narazil do budovy. Stroj byl předán do opravy a po osazení novým motorem odeslán ke 40. peruti, kde byl definitivně zničen v dubnu 1918 opět při havárii při přistání. Pilot poručík Willis naštěstí přežil. Letoun je zobrazen v podobě, v jaké na něm létal J. McCudden. Spodní plochy v barvě lakovaného plátna, horní a boční khaki PC 10. Bílý pruh na zádi značí příslušnost k letce B. Písmeno G je označením pilota a opakovalo se i na horní nosné ploše (bílé) a spodní nosné ploše (černé). Podle fotografií byl stroj osazen krátkými výfuky, nikoliv dlouhými.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#612472Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Grinnell-Milne, Duncan William |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | C1149 |
Taktické označení / imatrikulace | W |
Jméno stroje | Schweinhund |
Jednotka | 56. peruť RAF [1918-1920] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1919 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Grinnell-Milne, Duncan William |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | C1149 |
Taktické označení / imatrikulace | W |
Jméno stroje | Schweinhund |
Jednotka | 56. peruť RAF [1918-1920] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1919 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#531268Verze : 0
Rad
MOD
Royal Aircraft Factory S.E.5a (A / D´276) z výzbroje 74. perutě. S letounem létal muž z čela britského stíhacího žebříčku 1. světové války - Edward C. Mannock. Bílý obdélník na trupu je symbolem 74. perutě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Mannock, Edward Corringham |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | A / D 276 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 74. peruť RAF [1918-1919] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Mannock, Edward Corringham |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | A / D 276 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 74. peruť RAF [1918-1919] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#529646Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
http://www.avionslegendaires.net/r-a-f-se-5.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#347841Verze : 0
Reklama
Royal Aircraft Factory S.E.5a (F938), RAF Museum, Hendon.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#316672Verze : 2
Royal Aircraft Factory S.E.5a (F938)
RAF muzeum, 17.11.2017
RAF muzeum, 17.11.2017
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#588690Verze : 0
MART.in
MOD
Royal Aircraft Factory S.E.5a (G-EBIB, ex F937)
Po válce byl zakoupen soukromníkem a upraven pro tzv. skywriting (psaní na oblohu) v Savage Skywriting Company (takto působil i kus F938, vystavený v RAF muzeu v Hendonu).
V této úpravě je vystaven ve Science Museum, Londýn
Po válce byl zakoupen soukromníkem a upraven pro tzv. skywriting (psaní na oblohu) v Savage Skywriting Company (takto působil i kus F938, vystavený v RAF muzeu v Hendonu).
V této úpravě je vystaven ve Science Museum, Londýn
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#653378Verze : 4
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.