North American T-28S Fennec

Sud Aviation T-28S Fennec
     
Název:
Name:
North American T-28S Fennec North American T-28S Fennec
Originální název:
Original Name:
North American T-28S Fennec
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1959 Pacific Airmotive Corp., Burbank, California
DD.MM.1959-DD.MM.1961 Sud Aviation, Saint-Nazaire
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1961
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 konverze Pacific Airmotive
144 konverzí Sud Aviation
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.22 m 40ft 1in
Délka:
Length:
9.98 m 32ft 9in
Výška:
Height:
3.86 m 12ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.19 m2 271.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-76A o výkonu 1063 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard
Wright R-1820-76A, power 1425 hp
three-bladed constant-speeed propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pouzdro se dvěma kulomety ráže 12,7 mm
2x 200 kg bomba nebo
2x 7 raket SNEB 68 nebo
2x 36 raket SNEB 37
2x twin .50 in machine gun pod
2x 440 lb bomb or
2x 7 SNEB 68 rockets or
2x 36 SNEB 37 rockets
Uživatelské státy:
User States:



?





?


Poznámka:
Note:
Jedná se o přestavěný T-28A Trojan, od kterého se odlišuje instalací nového motoru doplněného pouštními filtry, nové vrtule, zesíleným křídlem, částečným pancéřováním pilotních kabin, zlepšenou ventilací pilotních kabin a instalací francouzských přístrojů a radiovybavení. -
Zdroje:
Sources:
Adcock, Al. T-28 Trojan, In Action No.89. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1989. ISBN 0-89747-211-X.
Brazelton, D. H. The North American T-28, Profile No.155. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Ginter, Steve. North American T-28 Trojan, Naval Fighters No.5. S. Ginter, Simi Valley 1981.
Revi 25/98

North American T-28S Fennec - Výstavka podvěsných zbraní Fenneku.

Výstavka podvěsných zbraní Fenneku.
North American T-28S Fennec - Fennec, vyzbrojený kulometnými pouzdry a neřízenými raketami, nad Alžírskem.

Fennec, vyzbrojený kulometnými pouzdry a neřízenými raketami, nad Alžírskem.
North American T-28S Fennec - Fennec uruguayského námořnictva.

Fennec uruguayského námořnictva.
URL : https://www.valka.cz/North-American-T-28S-Fennec-t1853#190868 Verze : 0
Vyobrazený letoun je jedním z 144 Trojanů upravených firmou Sud Aviation pro použití ve francouzském vojenském letectvu. Stroje nesly jméno "Fennec" a byly nasazeny bojově ve válce v Alžírsku.


URL : https://www.valka.cz/North-American-T-28S-Fennec-t1853#6948 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více