Název: Name: | 70. peruť RFC | |
Originální název: Original Name: | No. 70 Squadron RFC | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 22.04.1916 | |
Předchůdce: Predecessor: | - | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.04.1918 | |
Nástupce: Successor: | 70. peruť RAF | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Dislokace: Deployed: | 22.04.1916-31.05.1916 Farnborough, Farnborough Aerodrome / 31.05.1916-16.12.1916 Fienvillers, Fienvillers Aerodrome / 16.12.1916-02.03.1917 Auchel, Auchel (Lozinghem) Aerodrome / 02.03.1917-02.04.1917 La Vicogne, Vert Galand Aerodrome / 02.04.1917-14.05.1917 Fienvillers, Fienvillers Aerodrome / 14.05.1917-27.06.1917 Boisdinghem, Boisdinghem Aerodrome / 27.06.1917-08.08.1917 Estrée-Blanche, Liettres Aerodrome / 08.08.1917-15.03.1918 Poperinge, Poperinghe Aerodrome 15.03.1918-28.03.1918 Marieux, Marieux Aerodrome / 28.03.1918-01.04.1918 Fienvillers, Fienvillers Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 22.04.1916-DD.07.1916 ?, ( ) DD.07.1916-31.12.1916 Lawrence, G. A. K. (Major) 31.12.1916-22.06.1917 Tedder, Arthur William (Major) 22.06.1917-16.11.1917 Nethersole, M. H. B. (Major) 16.11.1917-05.01.1918 Grey-Edwards, H. B. R. (Major) 05.01.1918-01.04.1918 ?, * ( ) | |
Výzbroj: Armament: | DD.04.1916-DD.07.1917 Sopwith 1 1/2 Strutter DD.06.1917-DD.04.1918 Sopwith Camel | |
Poznámka: Note: | historie jednotky * - některé zdroje uvádějí jako velitele Johna Tyssena, ten však v té době velel 58. peruti. | |
Zdroje: Sources: | Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9. Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. Rawlings, John D.R. Coastal, Support and Special Squadrons of the RAF and their Aircraft. London: Jane's Publishing Company Ltd., 1982. ISBN 0-7106-0187-5. https://en.wikipedia.org/wiki/No._70_Squadron_RAF https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn066-70.htm https://www.raf.mod.uk/organisation/70squadron.cfm www.theaerodrome.com |
URL : https://www.valka.cz/70-perut-RFC-1916-1918-t183995#537288Verze : 5
agnes
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Pup |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A626 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 70. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR zima 1916/17 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Sopwith Pup A 626 drží hned několik primátů. Byl prvním strojem tohoto typu vyrobeným v licenci u firmy Standard Motor Co. Ltd. Coventry. Dále byl prvním Pupem, který byl zařazen k RFC ve Francii, kam dorazil 4. 11. 1916. Působil nejprve u 70. perutě vyzbrojené letouny Sopwith Strutter, avšak brzy byl převelen k 8. peruti RNAS. Už 4. 1. 1917 byl však Němci (jmenovitě Lt. Mallinckrodtem - budoucí eso se 6 sestřely) donucen k přistání na jejich území a ukořistěn. Ihned byl podroben intenzivním testům. Stroj nesl standardní kamufláž: plátno na horních a bočních plochách PC 10 (špinavě hnědozelená), plátno na spodních plochách pouze lakováno bezbarvým lakem, kovové a překližkové panely v barvě materiálu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/412667
URL : https://www.valka.cz/70-perut-RFC-1916-1918-t183995#412668Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.