Název: Name: | IVL D.27 Haukka II | |
Originální název: Original Name: | IVL D.27 Haukka II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1928-DD.08.1928 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1928-DD.08.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1014 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1396 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,60 m | |
Délka: Length: | 6,70 m | |
Výška: Height: | 2,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône Jupiter 9Ac o výkonu 348 kW/473 k nebo Gnome-Rhône Jupiter 9Ag o výkonu 348 kW/473 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7900 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. www.puolustusvoimat.fi |
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534517Verze : 1
Aubi
MOD
IVL D.27 Haukka II
D.27 Haukka II vznikl na základě D.26 a šlo o pokus odstranit jeden z hlavních problémů tohoto letounu, špatný výhled z kabiny. Horní křídlo bylo nyní posazeno na vzpěrách nad trupem. Jinak byla konstrukce v podstatě stejná. 22. září, tedy ještě před dokončením D.26, byly objednány dva prototypy, jeden s motorem Jupiter 9Ac, druhý s motorem Jupiter 9Ag, oba o stejném výkonu. Výzbroj tvořily dva kulomety Vickers. První prototyp byl předán letectvu v červnu 1928, druhý o dva měsíce později.
Během rozsáhlého zkušebního programu se projevilo několik problémů, oba stroje musely nouzově přistát kvůli poruchám motoru a olejového systému. Sice dokázaly překonat rychlostí a stoupavosti Gloster Gamecock, jehož licenční stavba pod jménem Kukko byla v roce 1929 zahájena, oba stroje ale byly v prosinci 1931 vráceny výrobci s tím, že jejich konstrukce není dostatečně pevná a ocasní plochy také nejsou vyhovující. HA-41 se dnes nachází v Hallinportin ilmailumuseo.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.puolustusvoimat.fi
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534521Verze : 2
Aubi
MOD
panssarivaunut.blogspot.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IVL D.27 Haukka II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534518Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.