Main Menu
User Menu

IVL D.27 Haukka II

     
Název:
Name:
IVL D.27 Haukka II
Originální název:
Original Name:
IVL D.27 Haukka II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1928-DD.08.1928 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1928-DD.08.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1014 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1396 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,60 m
Délka:
Length:
6,70 m
Výška:
Height:
2,75 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ac o výkonu 348 kW/473 k nebo
Gnome-Rhône Jupiter 9Ag o výkonu 348 kW/473 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7900 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.puolustusvoimat.fi
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534517Verze : 1
MOD

IVL D.27 Haukka II



D.27 Haukka II vznikl na základě D.26 a šlo o pokus odstranit jeden z hlavních problémů tohoto letounu, špatný výhled z kabiny. Horní křídlo bylo nyní posazeno na vzpěrách nad trupem. Jinak byla konstrukce v podstatě stejná. 22. září, tedy ještě před dokončením D.26, byly objednány dva prototypy, jeden s motorem Jupiter 9Ac, druhý s motorem Jupiter 9Ag, oba o stejném výkonu. Výzbroj tvořily dva kulomety Vickers. První prototyp byl předán letectvu v červnu 1928, druhý o dva měsíce později.

Během rozsáhlého zkušebního programu se projevilo několik problémů, oba stroje musely nouzově přistát kvůli poruchám motoru a olejového systému. Sice dokázaly překonat rychlostí a stoupavosti Gloster Gamecock, jehož licenční stavba pod jménem Kukko byla v roce 1929 zahájena, oba stroje ale byly v prosinci 1931 vráceny výrobci s tím, že jejich konstrukce není dostatečně pevná a ocasní plochy také nejsou vyhovující. HA-41 se dnes nachází v Hallinportin ilmailumuseo.

Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.puolustusvoimat.fi
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534521Verze : 2
MOD
panssarivaunut.blogspot.cz

IVL D.27 Haukka II -


URL : https://www.valka.cz/IVL-D-27-Haukka-II-t182856#534518Verze : 0
MOD