Messerschmitt Me 209 V6

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 209 V6 Messerschmitt Me 209 V6
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 209 V6
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.04.1944 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1943-DD.04.1944 zahájení konstrukce - dokončení
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3475 kg 7661 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4200 kg 9259 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,950 m 35ft 11,1in
Délka:
Length:
9,630 m 31ft 7,12in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,20 m2 185.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
244,186 kg/m2 50.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 213 E kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k) při 3 250 ot/min, bojový výkon s GM-1 - 1 243 kW (1 690 k) v h= 10 000 m a bez GM-1 – 938 kW (1 275 k) v této výšce.
Vrtule: trojlistá Junkers VS-19 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm.
Junkers Jumo 213 E twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine, rated 1,726 hp at 3,250 rpm for take-off and combat power with GM-1 - 1,667 hp at 3,250 rpm at 32,708 ft and without GM-1 – 1,258 hp at 32,808 ft,
driving a three-blade Junkers VS-19 propeller constant-speed type diameter of 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
540 l
a 120 l pro směs GM-1
118. UK gallons (172.7 US gallons) and
26.4 UK gallons (37.7 US gallons) for nitrous oxide injection systems
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
735 km/h v 10000 m 456.7 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v ? m 304.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 70 granátů a
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uloženými v kořenech křídel, 250 nábojů pro každý.
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 108 cannon firing through the propeller hub with 70 rounds and
two fixed forward-firing 0.79 inch
MG 151/20 cannons mounted in root wings, 250 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl zkoušen až přibližně do poloviny roku 1944, kdy byl celý program Me 209 II ukončen.
Tento prototyp měl být vzorovým kusem pro Me 209 A-2, tedy v případě, že by se dostal do výroby.
-
Zdroje:
Sources:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters, Vol. I., London, UK, 1960.
Letectví a kosmonautika č. 14, ročník LXV., 5. 7. 1989, Václav Němeček, Letadla 39-45, Messerschmitt Me 209 II, str. 29., Vydavatelství Naše vojsko, Praha 6, ISSN 0024-1156.
http://users.skynet.be/.../Messerschmitt%20Me%20209.htm
en.wikipedia.org
www.militaryfactory.com
http://me109.airwar1946.nl/family/me209.htm
http://www.airvectors.net/avbf109_3.html#m1
archiv autora

Messerschmitt Me 209 V6 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V6-t180099#528544 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více