Název: Name: | Messerschmitt Me 410 B-3 | Messerschmitt Me 410 B-3 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 410 B-3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1934-DD.07.1944 Messerschmitt AG, Augsburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1944-DD.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 34 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9650 kg | 21275 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10650 kg | 23479 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,400 m | 53ft 9,66in |
Délka: Length: | 12,480 m | 40ft 11,33in |
Výška: Height: | 4,280 m | 14ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,20 m2 | 389.65 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 266,575 kg/m2 | 54.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler Benz DB 603G kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 395 kW (1 900 k) při 2 700 ot/min, bojový výkon (max. 30 min) 1 147 kW (1 560 k) v h= 0 m. Vrtule: trojlistá V.D.M. s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 140 mm. | Daimler Benz DB 603G twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine, rated 1,874 hp for take-off and combat power 1,539 hp at 2,700 rpm at sea level, driving a three-blade V.D.M. propellers constant-speed type diameter of 10ft 3,62in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 820 l v interních nádržích a 2x 300 l v přídavných nádržích pod křídly. | 400.3 UK gallons (481 US gallons) in internal tanks and 132 UK gallons (158.5 US gallons) in two drop tanks under the wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 6700 m | 391.5 mph in 21982 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 595 km/h v 6500 m | 369.7 mph in 21325 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,8 m/s | 2322.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | 36745 ft |
Dolet: Range: | 1600 km | 994.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v přídi s 350 granáty pro každý a 2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm s 500 náboji na hlaveň v dálkově řízených bočních střelištích. | Two fixed forward-firing 0.79 in MG 151/20 cannons in nose with 350 rpg and two flexible rearward-firing 0.51 in MG 131 machine-guns with 450-500 rpg, in FDSL 131/1B remotely controlled barbettes, one per side. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Me 410 B-3 (Aufklärer) byl průzkumný letoun s dlouhým doletem. Průzkumná výzbrojní sada U1 (Me 410 A-1/U1) měla omezené možnosti, které nepostačovaly pro dálkový průzkum, proto vzniká specializovaná verze Me 410 A-3 a jen o něco málo později Me 410 B-3. Na trupech obou těchto verzí byly provedeny stejné úpravy a změny - z přídě byly odstraněny trupové kulomety, trup byl v místě pumovnice prohlouben (byl změněn oblouk) a byla zde doplněna dvě menší okénka. Do trupu bylo následně možno instalovat dvě kamery Rb 20/30, Rb 50/30 nebo Rb 75/30 nebo jejich kombinace a u varianty Me 410 B-3/U1 také nádrže pro GM-1 (vstřikování oxidu dusného do sacího potrubí). Díky zesílenému podvozku mohly být pod křídla zavěšeny dvě přídavné nádrže. Tato verze byla vyrobena v omezeném množství a doplnila u jednotek verzi Me 410 A-3. | Me 410 B-3 a long-range reconnaissance aircraft the equivalent of Me 410 A-3. Two machine-guns from fuselage was removed. The hull has been deepen and modified the bottom line and too was added two small windows. In place of the bomb bay camera installed two Rb 20/30, Rb 50/30 or Rb 75/30 and tank for GM-1 systém (nitrous oxide injection systém - only Me 410 B-3/U1). Me 410 B-3 entered service in limited numbers and been added in the service to the elderly version of the Me 410 A-3. |
Zdroje: Sources: | Richard J. Smith, Aircraft Profile No. 161: The Messerschmitt Me 210/410 Series, 1st edition, 1967, Profile Publications Ltd. London, UK Robert Peczkowski, Messerschmitt Me 410, Mushroom Model Magazine Special (Yellow) No. 6120, Stratus, Poland, 2006, ISBN: 83-89450-24-0 David Wadman, John Bradley, edit Bary Ketley, Aufklarer: Luftwaffe Reconnaissance Aircraft and Units 1935-1945, Somerset, UK, Hikoki Publications, 1997, str. 220 - 221, ISBN: 0-9519899-8-7. Werner Stocker, Peter Petrick, Messerschmitt Me 210 / Me 410 Hornisse (Hornet), Midland Publishing, April 2007, ISBN 1-85780-271-3. Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9 http://www.airwar.ru/enc/fww2/me410.html www.avionslegendaires.net www.historyofwar.org www.bredow-web.de forum.worldofwarplanes.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 B-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 B-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vzhledově se Me 410 A-3 a B3 nelišily
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 B-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |