Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 B-2 | Messerschmitt Bf 109 B-2 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 B-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1937 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg DD.MM.1937-DD.MM.1937 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.MM.1937-DD.MM.1937 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1937-DD.06.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 341 celkem Bf 109 B: Bayerische Flugzeugwerke: 76 (W.Nr.: 998-1064, 1701-1719) Gerhard-Fieseler-Werke: 90 (W.Nr.: 3000-3089) Erla-Maschinenwerk: 175 (W.Nr.: 272-416, 540-617) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1580 kg | 3483 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2150 kg | 4740 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,870 m | 32ft 4,57in |
Délka: Length: | 8,550 m | 28ft 0,61in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,20 m2 | 174.38 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 132,716 kg/m2 | 27.18 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 210 Da kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 508 kW (690 k) při 2 700 ot/min, 515 kW (700 k)v h= 1 500 m na I. převodový stupeň kompresoru a 501 kW (680 k) při 2 700 ot/min v h= 3 700 m II převodový stupeň kompresoru. Vrtule třílistá V.D.M. s nastavitelným úhlem náběhu | Junkers Jumo 210 Da twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine, rated 681 hp at 2,700 rpm for take-off, 690 hp at 2,700 rpm at 4,920 ft, 1st supercharger speed and 671 hp at 2,700 rpm at 12,140 ft, 2nd supercharger speed, driving a three-blade variable-pitch propeller Type V.D.M. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 235 l | 52 UK gallons (62 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 463 km/h v 4000 m | 287.7 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 3700 m | 217.5 mph in 12139 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,2 m/s | 2007.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 690 km | 428.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm střílející hřídelí vrtule se zásobou 500 nábojů a 2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem, každý 500 nábojů | One fixed forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-gun firing through the propeller hub and two fixed synchronized forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-guns over the engine cowling, 500 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Přibližně po 30 kusech verze Bf 109 B-1 přešla výroba na verzi Bf 109 B-2. Hlavní odlišností byla montáž kovové stavitelné vrtule (nejprve dvoulisté a později i třílisté). Do verze B-2 byl instalován třetíh kulomet a to mezi válce motoru, tento kulomet se však často přehříval a byl tak nespolehlivý, chlazení této zbraně se nepodařilo vyřešit. Použitím vrtule s nastavitelným úhlem náběhu se zlepšila stoupavost. Stroje pozdějšího data výroby dostaly mírně výkonnější motory Jumo 210 Da a snad i Jumo 210 E. 14 Bf 109 B-1 a 27 Bf 109 B-2 bylo odesláno do Španělska, na tomto bojišti překonávaly kromě sovětských I-16 všechny protivníky, I-16 typ 4 byl protivníkem rovnocenným, ale I-16 typ 10 byl již této verzi nadřazený. | Just under 30 B-1s were made, before production switched the B-2 variant. The B-2 differed mainly from the Bf 109 B-1 in having a third MG 17 mounted in the engine, firing through the propeller hub, and in having a VDM (Hamilton) two-blade variable pitch metal airscrew. This third gun was prone to overheat. The metal propeller was also often added the B-1s to improve their performance. Later models had the slightly more powerful Jumo 210 Da engine and a three-blade variable-pitch propeller. A total 41 109Bs were shipped to Spain (14 B-1s and 27 B-2s). When the Bf 109B-2 reached Spain, it proved to be the equal of the I-16, and superior to every other Republican plane. However, this was a period of rapid aircraft development. By the end of 1937 the Bf 109B-2 was outclassed by the I-16 Type 10, which could out-climb, out-turn and out-gun the Messerschmitt. |
Zdroje: Sources: | Roy Cross and Gerald Scarborough, Messerschmitt Bf 109, Versions B-E, London, Patrick Stevens, 1976, ISBN 0-85059-106-6. Robert Michulec, Monografie Lotnicze No. 42, Messerschmitt Me 109 cz. 1, AJ Press, Gdynia 9, ISBN 83-86209-65-1. http://www.messerschmitt-bf109.de/ www.messerschmitt-bf109.de ru.wikipedia.org sv.wikipedia.org http://www.junkers.de.vu/ http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109b.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 B-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 B-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 B-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |