Main Menu
User Menu

Napier Sabre IIB

     
Název:
Name:
Napier Sabre IIB
Originální název:
Original Name:
Napier Sabre IIB
Kategorie:
Category:
motor s válci do H
Výrobce:
Producer:
Napier & Son Limited, London a shadow factory Walton, nedaleko Liverpoolu,
V prosinci 1942 byla tato firma zakoupena společností English Electric Group.
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Použití:
Use:
Hawker Tempest Mk.V
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
24
Hmotnost:
Weight:
1070 kg
Celková délka:
Overall Length:
2089 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1016 mm
Celková výška:
Overall Height:
1168 mm
Vrtání:
Bore:
127 mm
Zdvih:
Stroke:
121 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36.71 l
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Čtyřkomorový karburátor SU
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem s automatickým řazením rychlostních stupňů.
Chlazení:
Cooling:
Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu).
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1805 kW při 3850 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkon bojový:
1 805 kW (2 454 k) při 3 850 ot/min nad hladinou moře,
1 525 kW (2 073 k) při 3 850 ot/min v h= 4 191 m a
výkon trvalý: 1 294 kW (1 759 k) při 3,700 ot/min v h= 5 182 m.


Motor má šoupátkový rozvod Burt-McCollum (válcovými šoupátky).
Prototypy motorů Sabre, které byly testovány byla doslova vypiplány k dokonalosti těmi nejzkušenějšími techniky, problémy se objevil ihned po zahájení výroby. Největším zdrojem potíží byla válcová šoupátka těchto motorů, ta byla vyrobena kováním z nitridované chrom-molybdenové oceli. Vlastní výrobní postup při závěrečném opracování způsoboval netěsnost, nebo naopak vedl k jejich zadření, řešením se našlo - šoupátka byla broušena a lapována nástroji a dle postupů motorářů společnosti Bristol. Jejich motor Taurus měl také šoupátkový rozvod, ale Bristol odmítl užší spolupráci na společném vývoji a výrobě. Samotné převzetí technologie opracování šoupátek vedlo k záchraně výroby motorů Sabre.


Motor byl vybaven pyrotechnickým spouštěčem Coffman.
Zdroje:
Sources:
www.hawkertempest.se
https://www.hawkertempest.se/NapierSabre1.htm
www.flightglobal.com
https://www.fact-index.com/n/na/napier_sabre.html
forum.warthunder.com
https://www.aviation-history.com/engines/sabre.htm
https://jn.passieux.free.fr/html/Napier_Sabre.php
www.automotiveillustrations.com

URL : https://www.valka.cz/Napier-Sabre-IIB-t179397#526804Verze : 0
MOD