Název: Name: | Heinkel HD 55 | Heinkel HD 55 |
Originální název: Original Name: | Heinkel HD 55 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20-40 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1520 kg | 3351 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2270 kg | 5004 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,00 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 10,35 m | 33ft 11,48in |
Výška: Height: | 4,28 m | 14ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,90 m2 | 612.47 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Siemens Sh 20 o vzletovém výkonu 427 kW/580 k, později M-22 o vzletovém výkonu 419 kW/570 k dvoulistá dřevěná vrtule | Siemens Sh 20, take-off power 572 hp, later M-22, take-off power 562 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 194 km/h v 0 m | 120.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 175 km/h v ? m | 108.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 25,2 min do 3000 m | 25,2 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4600 m | 15092 ft |
Dolet: Range: | 880 km | 546.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet PV-1 ráže 7,62 mm 1x pohyblivý dvojkulomet DA-2 ráže 7,62 mm 6x 32kg puma | 1x fixed 7,62mm PV-1 machine gun 1x flexible 7,62mm DA-2 twin machine gun 6x 71 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - létající člun schopný katapultáže, navržený pro SSSR jako náhrada za Ju 20; sovětské označení KR-1 - Korabelnyj razvědčik 1 - postaveno mezi 20 a 40 kusy - Heinkelovy paměti např. uvádějí 40, ale v Rusku jich nebylo v provozu nikdy více než 20 současně; rozdíl v údajích pravděpodobně vznikl kvůli velkému počtu náhradních dílů - zároveň koupeny dva katapulty K-3 - 6 používáno na křižnících černomořské flotily Červona Ukrajina, Krasnyj Kavkaz, Profintern, Parižskaja komuna a dalších, zbytek u 51. leteckého oddílu v Oranienbaumu - později jeden přesunut pod ředitelství civilního letectví a působil za polárním kruhem, např. na ledoborci Krasin - koncem 30. let nahrazeny létajícími čluny KOR-1, poslední vyřazeny v roce 1941 | - |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. richard.ferriere.free.fr |