CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R

     
Název:
Name:
ATX6 ATX6
Originální název:
Original Name:
ATX6
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu superstructure carrier
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
Navistar Defense LLC, Madison Heights, Michigan
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2010
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
12100 kg 26676 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
16900 kg 37258 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
29000 kg 63934 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
9750 mm 31 ft 11 ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2900 mm 9 ft 6 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1 ft 4 ⅛ in
Rozvor:
Wheelbase:
4090 mm - 1450 mm 161in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
81 ½ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
- kotoučové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
- čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
- drum brakes, pneumatically assisted, wedge type self-adjustablebrake units, ABS
- four separate brake systems: service, emergency, parking and engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
čtyři akumulátory: 12 V / 220 Ah
alternátor: 28 V / 260 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
four batteries: 12 V / 220 Ah
alternator: 28 V / 260 A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
MaxxForce D 12.4
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, vznětový, elektronicky řízený, common-rail
- počet válců: 6
- vrtání: 126 mm
- zdvih: 166 mm
- objem válců: 12400 cm3
- maximální točivý moment: 1970 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 336 kW při 1700 ot/min
MaxxForce D 12.4
- in-line, water-cooled, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled, common-rail
- number of cylinders: 6
- bore: 4.96 in
- stroke: 6.53 in
- swept volume: 757 cu in
- maximum torque: 1453 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 450 bhp at 1700 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Allison 4500SP
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Allison 4500SP
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 l 92.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
117 km/h 73 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 39 °
Svah:
Gradient:
361) ° 801) %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 45 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59 in
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
české označení podvozku: Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R

1) pro celkovou hmotnost
Czech chassis designation: Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R

1) for GVW
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522724 Verze : 0
ATX6 (Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R)

Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení o hmotnosti 16 900 kg při celkové přípustné hmotnosti vozidla 29 000 kg. Vozidlo je opatřeno kontejnerovými příčkami s roztečí ISO 1C. ATX6 byl navržen v rámci spolupráce mezi českou společností Tatra a americkou Navistar International (bývalý International Harvester). Vozidlo je přepravitelné v letounu C-130 Hercules a má možnost provozu na letecké palivo JP8. Kabinu lze opatřit přídavným pancéřováním zajišťujícím balistickou a protiminovou ochranu na úrovni STANAG 4569 Level 3/4.

V říjnu 2009 uzavřely společnosti Tatra a Navistar smlouvu o strategickém partnerství ve vývoji, výrobě a prodeji těžkých terénních vojenských nákladních automobilů. V rámci dohody má český výrobce dodávat podvozky, na jejichž základě Navistar vytvoří vojenský automobil určený pro provoz na severoamerickém kontinentu. České šasi mu mělo umožnit, aby byl konkurenceschopný vůči svému americkému rivalovi Oshkosh. Vozy měly být následně nabízeny pod značkou Navistar Defense ozbrojeným silám Spojených států a jejich spojencům, kteří by tyto stroje pořizovali v rámci programů americké vojenské pomoci FMS (Foreign Military Sales), které jsou finančně hrazeny ze zdrojů USA. Dohoda zároveň umožňuje kopřivnické automobilce využívat při nákupu dílů a komponentů světovou síť dodavatelů americké společnosti Navistar. V rámci americko-české spolupráce vznikly automobily ATX6 a ATX8, které byly poprvé veřejně představeny na vojenském veletrhu Eurosatory 2010, který se konal v první polovině června 2010 v Paříži.

V roce 2010 a 2012 se společnost Navistar s vozem ATX6 (a dalšími svými vozidly) snažila upoutat pozornost představitelů jihoafrické armády na veletrzích AAD (Africa Aerospace and Defence). Od 19. do 23. září byla ATX6 vystavována na veletrhu AAD 2012 na letecké základně Waterkloof. Po ukončení výstavy bylo vozidlo 26. září testováno (spolu s lehkým terénním vozem Saratoga a vozidlem pro speciální operace SOTV) za účasti zástupců jihoafrických ozbrojených sil na vojenském zkušebním polygonu Gauteng v Severozápadní provincii. ATX6 byla předvedena jako potenciální kandidát chronicky opožděného programu Vistula na přezbrojení jihoafrické armády novými nákladními automobily (tohoto tendru se již předtím účastnila Tatra s vozidlem T815-7M0R89). I když si ATX6 na polygonu vedla dobře, k žádnému kontraktu to nevedlo. Se stejným výsledkem se setkalo i testování vozu ATX6 na továrním polygonu Tatry, kterého se zúčastnili představitelé ozbrojených sil Izraele.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522726 Verze : 3
ATX6 na továrním polygonu Tatry v Kopřivnici, 2010.
CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R - (Navistar)

(Navistar)
CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R - (Navistar)

(Navistar)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522733 Verze : 0
ATX6 s valníkovou korbou při zkouškách na polygonu Gauteng, Jihoafrická republika, září 2012. Jedná se o původní prototyp, který v roce 2011 podstoupil přestavbu.
CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R - (Navistar)

(Navistar)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522734 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více