Název: Name: | ATX6 | |
Originální název: Original Name: | ATX6 | |
Kategorie: Category: | podvozek pro nástavbu | |
Výrobce: Producer: | Tatra a.s., Kopřivnice Navistar Defense LLC, Madison Heights, Michigan | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2010 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 12100 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 16900 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 29000 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 9750 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2900 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 410 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 4090 mm - 1450 mm | |
Rozchod: Track: | 2072 mm - všechny nápravy | |
Brzdová soustava: Braking System: | - kotoučové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS - čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V ukostřený záporný pól čtyři akumulátory: 12 V / 220 Ah alternátor: 28 V / 260 A | |
Pneumatiky: Tyres: | 16.00 R20 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | MaxxForce D 12.4 - řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, vznětový, elektronicky řízený, common-rail - počet válců: 6 - vrtání: 126 mm - zdvih: 166 mm - objem válců: 12400 cm3 - maximální točivý moment: 1970 Nm při 1000 ot/min - maximální výkon: 336 kW při 1700 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Allison 4500SP - automatická, elektronicky řízená - počet stupňů: 6+1 | |
Spojka: Clutch: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 420 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 117 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 1000 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 45 ° / 39 ° | |
Svah: Gradient: | 361) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 20 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 0,9 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,5 m | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | české označení podvozku: Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R 1) pro celkovou hmotnost | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály Tatra a.s. |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522724Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
ATX6 (Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R)
Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení o hmotnosti 16 900 kg při celkové přípustné hmotnosti vozidla 29 000 kg. Vozidlo je opatřeno kontejnerovými příčkami s roztečí ISO 1C. ATX6 byl navržen v rámci spolupráce mezi českou společností Tatra a americkou Navistar International (bývalý International Harvester). Vozidlo je přepravitelné v letounu C-130 Hercules a má možnost provozu na letecké palivo JP8. Kabinu lze opatřit přídavným pancéřováním zajišťujícím balistickou a protiminovou ochranu na úrovni STANAG 4569 Level 3/4.
V říjnu 2009 uzavřely společnosti Tatra a Navistar smlouvu o strategickém partnerství ve vývoji, výrobě a prodeji těžkých terénních vojenských nákladních automobilů. V rámci dohody má český výrobce dodávat podvozky, na jejichž základě Navistar vytvoří vojenský automobil určený pro provoz na severoamerickém kontinentu. České šasi mu mělo umožnit, aby byl konkurenceschopný vůči svému americkému rivalovi Oshkosh. Vozy měly být následně nabízeny pod značkou Navistar Defense ozbrojeným silám Spojených států a jejich spojencům, kteří by tyto stroje pořizovali v rámci programů americké vojenské pomoci FMS (Foreign Military Sales), které jsou finančně hrazeny ze zdrojů USA. Dohoda zároveň umožňuje kopřivnické automobilce využívat při nákupu dílů a komponentů světovou síť dodavatelů americké společnosti Navistar. V rámci americko-české spolupráce vznikly automobily ATX6 a ATX8, které byly poprvé veřejně představeny na vojenském veletrhu Eurosatory 2010, který se konal v první polovině června 2010 v Paříži.
V roce 2010 a 2012 se společnost Navistar s vozem ATX6 (a dalšími svými vozidly) snažila upoutat pozornost představitelů jihoafrické armády na veletrzích AAD (Africa Aerospace and Defence). Od 19. do 23. září byla ATX6 vystavována na veletrhu AAD 2012 na letecké základně Waterkloof. Po ukončení výstavy bylo vozidlo 26. září testováno (spolu s lehkým terénním vozem Saratoga a vozidlem pro speciální operace SOTV) za účasti zástupců jihoafrických ozbrojených sil na vojenském zkušebním polygonu Gauteng v Severozápadní provincii. ATX6 byla předvedena jako potenciální kandidát chronicky opožděného programu Vistula na přezbrojení jihoafrické armády novými nákladními automobily (tohoto tendru se již předtím účastnila Tatra s vozidlem T815-7M0R89). I když si ATX6 na polygonu vedla dobře, k žádnému kontraktu to nevedlo. Se stejným výsledkem se setkalo i testování vozu ATX6 na továrním polygonu Tatry, kterého se zúčastnili představitelé ozbrojených sil Izraele.
Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení o hmotnosti 16 900 kg při celkové přípustné hmotnosti vozidla 29 000 kg. Vozidlo je opatřeno kontejnerovými příčkami s roztečí ISO 1C. ATX6 byl navržen v rámci spolupráce mezi českou společností Tatra a americkou Navistar International (bývalý International Harvester). Vozidlo je přepravitelné v letounu C-130 Hercules a má možnost provozu na letecké palivo JP8. Kabinu lze opatřit přídavným pancéřováním zajišťujícím balistickou a protiminovou ochranu na úrovni STANAG 4569 Level 3/4.
V říjnu 2009 uzavřely společnosti Tatra a Navistar smlouvu o strategickém partnerství ve vývoji, výrobě a prodeji těžkých terénních vojenských nákladních automobilů. V rámci dohody má český výrobce dodávat podvozky, na jejichž základě Navistar vytvoří vojenský automobil určený pro provoz na severoamerickém kontinentu. České šasi mu mělo umožnit, aby byl konkurenceschopný vůči svému americkému rivalovi Oshkosh. Vozy měly být následně nabízeny pod značkou Navistar Defense ozbrojeným silám Spojených států a jejich spojencům, kteří by tyto stroje pořizovali v rámci programů americké vojenské pomoci FMS (Foreign Military Sales), které jsou finančně hrazeny ze zdrojů USA. Dohoda zároveň umožňuje kopřivnické automobilce využívat při nákupu dílů a komponentů světovou síť dodavatelů americké společnosti Navistar. V rámci americko-české spolupráce vznikly automobily ATX6 a ATX8, které byly poprvé veřejně představeny na vojenském veletrhu Eurosatory 2010, který se konal v první polovině června 2010 v Paříži.
V roce 2010 a 2012 se společnost Navistar s vozem ATX6 (a dalšími svými vozidly) snažila upoutat pozornost představitelů jihoafrické armády na veletrzích AAD (Africa Aerospace and Defence). Od 19. do 23. září byla ATX6 vystavována na veletrhu AAD 2012 na letecké základně Waterkloof. Po ukončení výstavy bylo vozidlo 26. září testováno (spolu s lehkým terénním vozem Saratoga a vozidlem pro speciální operace SOTV) za účasti zástupců jihoafrických ozbrojených sil na vojenském zkušebním polygonu Gauteng v Severozápadní provincii. ATX6 byla předvedena jako potenciální kandidát chronicky opožděného programu Vistula na přezbrojení jihoafrické armády novými nákladními automobily (tohoto tendru se již předtím účastnila Tatra s vozidlem T815-7M0R89). I když si ATX6 na polygonu vedla dobře, k žádnému kontraktu to nevedlo. Se stejným výsledkem se setkalo i testování vozu ATX6 na továrním polygonu Tatry, kterého se zúčastnili představitelé ozbrojených sil Izraele.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522726Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
ATX6 na továrním polygonu Tatry v Kopřivnici, 2010.
(Navistar)
(Navistar)
Období | - |
Typ stroje | CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Navistar)
Období | - |
Typ stroje | CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Navistar)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522733Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
ATX6 s valníkovou korbou při zkouškách na polygonu Gauteng, Jihoafrická republika, září 2012. Jedná se o původní prototyp, který v roce 2011 podstoupil přestavbu.
(Navistar)
Období | - |
Typ stroje | CZE - Tatra 815-7N0R39 29 331 6x6.1R |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Navistar)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7N0R39-29-331-6x6-1R-t177511#522734Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.