Bell P-39C Airacobra

     
Název:
Name:
Bell P-39C Airacobra Bell P-39C Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-39C Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20 ks o sériových číslech: 40-2971 až 402990
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2300 kg 5070 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3209 kg 7075 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3311 kg 7300 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,37 m 34ft 0,26in
Délka:
Length:
9,19 m 30ft 1,81in
Výška:
Height:
3,60 m 11ft 9,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.81 m2 213.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
168,989 kg/m2 34.61 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-35 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 820 kW
Motor poháněl kovovou třílistou stavitelnou vrtuli Curtiss Electric
Allison V-1710-35, twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine, take-off power 1,100 hp,
driving a three-blade Curtiss Electric variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
643 l 170 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
609.9 km/h v 3962 m 379 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.9 min do 3658 m 3.9 min to 12000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10119 m 33200 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1448.4 km 900 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm v ose vrtule se zásobou 15 nábojů
2x kulomet M2 ráže 12,7 mm, synchronizované, umístěné v trupu se zásobou 400 nábojů na hlaveň
2x kulomet M2, Air ráže 7,62 synchronizované umístěné v trupu se zásobou 1000 nábojů
One fixed forward-firing 1.46 inch Oldsmobile M4 (T-9) cannon in nose (firing through the propeller hub) 15 rounds,
two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Brovning M2 machine-guns in a nose-mounted, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning M2 machine-guns wing mounted 1,000 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Pelletier, A. J.: Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8
Bartoszewski, Piotr: Samolot myśliwski P-39 Airacobra, TBiU Nr.85, Warszawa 1983
McDowell, Ernest: P-39 Airacobra in Action, Aircraft No.43. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1980. ISBN 0-89747-102-4
Dorr, Robert F., Scutts, Jerry C.: Bell P-39 Airacobra. Crowood Press Ltd., Marlborough 2000. ISBN 1-86126-348-1
Juszczak, Artur, Pęczkowski, Robert: Bell P-39 Airacobra. Mushroom Model Publications, Sandomierz 2003. ISBN 83-916327-9-2
http://home.att.net/~jbaugher1/p39_3.html
http://www.aerofiles.com/_bell.html
http://en.wikipedia.org/wiki/P-39_Airacobra
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39C-Airacobra-t17743#65147 Verze : 0
Ačkoli výkony testovací série YP-39 byly horší než u prototypu, USAAC bylo obecně spokojeno a 10. srpna 1939 zadalo objednávku na sérii 80 strojů Bell Model 13 pod kontraktem AC13383. Těmto strojů byla přidělena čísla 40-2971 až 3050. Nejprve dostal tento typ označení P-45, přestože byly v podstatě shodné s YP-39. V roce 1940 bylo z politických důvodů ale v podstatě nemožné objednat zcela nový typ, pouze přiobjednat stroje již zavedeného typu. Ještě před doručením prvních strojů bylo proto označení změněno na P-39C.

K prvnímu vzletu P-39C (Ser No 40-2971) došlo v lednu 1941. Jak už bylo zmíněno, byl víceméně shodný s testovací sérií, rozdíl byl vlastně jen v motoru Allison V-1710-35 (E4). Armáda v podstatě ihned po zahájení prací prohlásila P-39C za neschopné boje, protože postrádaly samosvorné nádrže a pancéřování. Proto bylo v této podobě postaveno jen 20 stojů, čísel 40-2971 až 2990. 14. září 1940 byla objednávka změněna a zbývajících 60 strojů (40-2991 až 3050) bylo dokončeno podle nových požadavků pod označením P-39D.

Zdroj:
Pelletier, A. J.: Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8
Bartoszewski, Piotr: Samolot myśliwski P-39 Airacobra, TBiU Nr.85, Warszawa 1983
McDowell, Ernest: P-39 Airacobra in Action, Aircraft No.43. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1980. ISBN 0-89747-102-4
Dorr, Robert F., Scutts, Jerry C.: Bell P-39 Airacobra. Crowood Press Ltd., Marlborough 2000. ISBN 1-86126-348-1
Juszczak, Artur, Pęczkowski, Robert: Bell P-39 Airacobra. Mushroom Model Publications, Sandomierz 2003. ISBN 83-916327-9-2
http://home.att.net/~jbaugher1/p39_3.html
http://www.aerofiles.com/_bell.html
http://en.wikipedia.org/wiki/P-39_Airacobra
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39C-Airacobra-t17743#304376 Verze : 0
Plánky pocházejí z publikace Mushroom Model Magazine Special 2003 - Bell P-39 Airacobra autorů Juzczak Artur, Peczkowski Robert
Bell P-39C Airacobra -


Bell P-39C Airacobra -


Bell P-39C Airacobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39C-Airacobra-t17743#177291 Verze : 0
Bell P-39C Airacobra
Bell P-39C Airacobra - http://aeroweb.brooklyn.cuny.edu/database/aircraft/getimage.htm?id=6220

aeroweb.brooklyn.cuny.edu
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39C-Airacobra-t17743#87810 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více