Název: Name: | Micubiši MK4U-A Kasei 26a (Ha-32-26a) | Mitsubishi MK4U-A Kasei 26a (Ha-32-26a) |
Originální název: Original Name: | 三菱 火星二六型甲 ((ハ32-26甲) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社, Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství / a small quantities | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Mitsubishi J2M5 Raiden a J2M7 - nedostal se do výroby | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 855 kg | 1885 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2206 mm | 7ft 2,84in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1340 mm | 4ft 4,75in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 42,06 l | 2566.66 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | nízkotlaké vstřikování paliva | Low pressure fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5 : 1 | 6,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňování: třírychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem | Supercharger: Single-stage three-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1324 kW při 2600 ot/min | 1776 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 1 324 kW (1 800 k) při 2 600 ot/min. Bojový výkon: I. převodový stupeň kompresoru 1 111 kW (1 510 k) při 2 600 ot/min v h= 2 800 m. II. převodový stupeň kompresoru 1 030 kW (1 400 k) při 2 600 ot/min v h= 6 800 m. III. převodový stupeň kompresoru 1 074 kW (1 310 k) při 2 600 ot min v h= 7 200 m. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu do saní. Ventilový rozvod: OHV, jeden sací a jeden výfukový na válec. | Take-off power 1,776 hp at 2600 rpm. Combat power: 1st stage blowers: 1,489 hp at 2,600 rpm at 9,186 ft, 2nd stage blowers: 1,381 hp at 2,600 rpm at 22,310 ft and 3rd stage blowers: 1,292 hp at 2,800 rpm at 23,622 ft. The engine was equipped with an injection of water and methanol into the compressor. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X (okrajově) http://ja.wikipedia.org/wiki/ http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm archiv autora |