Arado Ar 234 Blitz

Přehled verzí

Arado Ar 234 Blitz/Hecht - přehled verzí


Ar 234 V1 - prototyp jednomístného dvoumotorového proudového bombardéru, motory Jumo 004 A, přistávací ližiny
Ar 234 V2 - druhý prototyp, shodný
Ar 234 V3 - třetí prototyp, vybaven brzdícím padákem
Ar 234 V4 - shodný s V-2
Ar 234 V5 - upravený startovací vozík, motory Jumo 004 B
Ar 234 V6 - druhý prototyp verze C, motory BMW 003 A v samostatných gondolách
Ar 234 V7 - shodný s V-5
Ar 234 V8 - první prototyp verze C, čtyři motory BMW 003 A v gondolách po dvou, trup verze A (s ližinami)
Ar 234 V9 - prototyp verze B, překonstruovaný trup s příďovým podvozkem a pumovými závěsník pod motory
Ar 234 V10 - shodný s V-9, navíc periskop na krytu kabiny
Ar 234 V11 - shodný s V-10
Ar 234 V12 - zvětšená kýlová plocha a směrovka
Ar 234 V13 - třetí prototyp verze C, shodný s V-8, ale trup verze B (kolový podvozek)
Ar 234 V14 - shodný s V-13
Ar 234 V15 - prototyp se dvěma motory BMW 003 A
Ar 234 V16 - prototyp se dvěma motory BMW 003 A a šípovým křídlem Versuchsflügel II, nebyl dokončen
Ar 234 V17 - shodný s V-15
Ar 234 V18 - prototyp se šípovým křídlem Versuchsflügel II, původně měl mít čtyři motory BMW, později jen dva a měl být použit ke zkouškám palivové instalace; nebyl dokončen nebyl dokončen
Ar 234 V19 - prototyp verze C-3, bez kanonů
Ar 234 V20 - shodný s V-19
Ar 234 V21 - vzorový stroj verze C-3, bez periskopu; později určen pro testy šípových křídel Versuchsflügel IV, k čemuž nedošlo
Ar 234 V22 - shodný s V-21, později určen pro testy s motory HeS 011, k čemuž nedošlo
Ar 234 V23 - shodný s V-21, určen k testům přetlakové kabiny, později určen k přestavbě na prototyp nočního stíhače C-3/N
Ar 234 V24 - shodný s V-21, určen k testům přetlakové kabiny, později určen k přestavbě na bitevní verzi s motory Jumo či HeS
Ar 234 V25 - shodný s V-21
Ar 234 V26 - rozestavěn s křídly Versuchsflügel III
Ar 234 V27 - rozestavěn jako prototyp nočního stíhače C-3/N
Ar 234 V28 - nepostaven, určen k testům letových charakteristik a vybavení kabiny
Ar 234 V29/32 - další plánované prototypy s motory BMW a různými křídly
Ar 234 V33 - nepostaven, prototyp verze D s motory HeS 011
Ar 234 V34/40 - další plánované prototypy s motory HeS, později s novými křídly

Ar 234 S1/S20 - předsérie varianty B
Ar 234 B-1 - průzkumná varianta se dvěma kamerami v trupu, pod trupem pouzdro se dvěma vzad střílejícími kanony MG-151/20, pouzdro se dvěma kanony na hřbetě s možností střílet vpřed i vzad, závěsníky pro přídavné nádrže; 1 prototyp
Ar 234 B-2 - bombardovací varianta, závěsníky pod křídly a trupem; možnost vybavit sadou dvou kamer; cca 220 ks
Ar 234 B-2/N Nachtigall - noční stíhací konverze s radarem FuG 218 Neptun a operátorem v prostoru kamer, 3 ks
Ar 234 C-1 - průzkumná varianta podobná B-1, pod trupem pouzdro se dvěma vzad střílejícími kanony MG-151/20, nové prosklení kabiny; pouze projekt
Ar 234 C-2 - bombardovací varianta podobná B-2, v zádi dva vzad střílející kanony MG-151/20, další dva v přídi, kabina jako C-1; pouze projekt
Ar 234 C-3 - bombardovací varianta, zvýšený překryt kabiny, výzbroj jako u B-2, nové zaměřovače a pumové závěsníky; dokončeno cca 19 ks
Ar 234 C-4 - průzkumná varianta podobná C-3; dokončeno několik kusů
Ar 234 C-5 - projekt, bombardovací varianta podobná C-3, dvoumístná kabina, pouze jeden vpřed střílející kanon
Ar 234 C-6 - projekt, pravděpodobně shodný s C-5, ale s kamerami místo zadních kanonů
Ar 234 C-7 - původně C-5/N, projekt, noční stíhač s radarem FuG 244 Bremen O, jeho operátor v přídi
Ar 234 C-8 - projekt, nouzová verze C-3 s motory Jumo 004 D a pouze dvěma kanony
Ar 234 D-1 - projekt, průzkumný se dvěma motory HeS 011, vejčitá přetlaková kabina
Ar 234 D-2 - projekt, bombardér se dvěma motory HeS 011, vejčitá přetlaková kabina
Ar 234 D-2 - projekt, bitevní se dvěma motory HeS 011, vejčitá přetlaková kabina
Ar 234 F - původně E 395, projekt zvětšené verze se čtyřmi motory HeS 011
Ar 234 P-1 - projekt, noční stíhač s pancéřovanou kabinou, radar Bremen, kanon MG 151/20 a dva MK 108 ráže 30 mm, motory posunuty vzad
Ar 234 P-2 - projekt, noční stíhač, přepracovaná kabina, navíc jeden kanon MG 151/20, operátor radaru opět v trupu, motory posunuty zpět
Ar 234 P-3 - shodný s P-2, motory HeS 011
Ar 234 P-4 - shodný s P-2, dva motory
Ar 234 P-5 - projekt, noční stíhač, dvoumístná kabina a radarový operátor v trupu, navíc dva Mk 108 Schräge Musik za kabinou
Ar 234 R (a) - projekt, obdoba C-4 se dvěma raketovými motory Walter 509 A
Ar 234 R (b) - projekt se dvěma raketovými motory v horní části trupu

Fleischer, S.; Rys, M. Ar 234 Blitz. AL-Press, Gdynia 1997. ISBN 93-96208-55-4.
Griehl, Manfred. Arado Ar 234, der erste einsatzfähige Strahlbomber der Welt, Flugzeug Profile Nr. 33. Flugzeug Publikations GmbH, Illertissen.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-234-Blitz-t177272#522153 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více