Alvis FV 103 Spartan
Ve výzbroji britské armády je od roku 1978, patří do řady vozidel Scorpion CVR(T). Vozidlo bylo určeno především pro speciální účely a nejednalo se o náhradu OT FV 432, byl používán např. pro přepravu útočného oddílu ženistů, nebo jako nosič PTŘS Javelin.
Řidič vozidla sedí v levé přední části vozidla a napravo od něj je uložená pohonná jednotka vozidla, velitel ovládající kulomet r. 7,62mmn sedí za ním a velitel čtyřčlenného roje sedí napravo od něj. Zbylí členové roje sedí v zadní části korby. K výstupu a nástupu slouží poměrně velké dveře otvírající se doprava, k nouzovému opuštění vozidla slouží průlezy na stropě s dvoukřídlým poklopem. Na střeše bývá někdy umístěn radiolokátor pro průzkum bojiště ZB 298. Po obvodu střech je možné instalovat plováky, v takovém to případě je vozidlo obojživelné, plave pomocí pohybu pásů.
TTD:
Posádka: 3+4
Výzbroj: 1x kulomet r. 7,62mm,2x4 výmetnice dýmových granátů
Munice: 3000 nábojů r. 7,62mm
Odměr: 360°
Délka: 5,125 m
Šířka: 2,242 m
Výška celková: 2,26 m
Světlá výška: 0,356m
Bojová hmotnost: 8 172 kg
Měrný výkon: 23,25 Hp/t
Motor: Jaguar J 60 No 1 Mk 100B o výkonu 190 Hp
Měrný tlak: 0,338 kg/cm2
Max. rychlost: 80,5 km/h
Max. rychlost plavby: 6,6 km/h
Dojezd: 523 km
Palivo: 303 l
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,609m
Příkop: 1,474 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: hliníkové slitiny
Ochrana proti ZHN: ne
Noční pozorovací přístroje: ano
Ve výzbroji britské armády je od roku 1978, patří do řady vozidel Scorpion CVR(T). Vozidlo bylo určeno především pro speciální účely a nejednalo se o náhradu OT FV 432, byl používán např. pro přepravu útočného oddílu ženistů, nebo jako nosič PTŘS Javelin.
Řidič vozidla sedí v levé přední části vozidla a napravo od něj je uložená pohonná jednotka vozidla, velitel ovládající kulomet r. 7,62mmn sedí za ním a velitel čtyřčlenného roje sedí napravo od něj. Zbylí členové roje sedí v zadní části korby. K výstupu a nástupu slouží poměrně velké dveře otvírající se doprava, k nouzovému opuštění vozidla slouží průlezy na stropě s dvoukřídlým poklopem. Na střeše bývá někdy umístěn radiolokátor pro průzkum bojiště ZB 298. Po obvodu střech je možné instalovat plováky, v takovém to případě je vozidlo obojživelné, plave pomocí pohybu pásů.
TTD:
Posádka: 3+4
Výzbroj: 1x kulomet r. 7,62mm,2x4 výmetnice dýmových granátů
Munice: 3000 nábojů r. 7,62mm
Odměr: 360°
Délka: 5,125 m
Šířka: 2,242 m
Výška celková: 2,26 m
Světlá výška: 0,356m
Bojová hmotnost: 8 172 kg
Měrný výkon: 23,25 Hp/t
Motor: Jaguar J 60 No 1 Mk 100B o výkonu 190 Hp
Měrný tlak: 0,338 kg/cm2
Max. rychlost: 80,5 km/h
Max. rychlost plavby: 6,6 km/h
Dojezd: 523 km
Palivo: 303 l
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,609m
Příkop: 1,474 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: hliníkové slitiny
Ochrana proti ZHN: ne
Noční pozorovací přístroje: ano
URL : https://www.valka.cz/FV103-Spartan-pasovy-OT-t17677#64872Verze : 0
foto
Období | - |
Typ stroje | FV103 Spartan (pásový OT) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/FV103-Spartan-pasovy-OT-t17677#64874Verze : 0
Spartan MCT
URL : https://www.valka.cz/FV103-Spartan-pasovy-OT-t17677#82292Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
(©Radek Havelka)

URL : https://www.valka.cz/FV103-Spartan-pasovy-OT-t17677#380791Verze : 0
karaco
MOD
(©Radek Havelka)
![]()


URL : https://www.valka.cz/FV103-Spartan-pasovy-OT-t17677#381148Verze : 0
karaco
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.