FV432 (pásový OT)

FV432 Mk.2
Carrier, Personnel, Full Tracked, FV432
     
Název:
Name:
FV432 Mk.2 FV432 Mk.2
Originální název:
Original Name:
Carrier, Personnel, Full Tracked, FV 432, Mk.2
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1972 Joseph Sankey & Sons Ltd., Telford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~3000 všech verzí / all versions
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1961
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
10 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15280 kg 33687 lb
Celková délka:
Overall Length:
5251 mm 17 ft 3 in
Celková šířka:
Overall Width:
2794 mm 9 ft 2 in
Celková výška:
Overall Height:
2286 mm 7 ft 6 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
406 mm 1 ft 4 in
Pancéřování:
Armour:
6-12 mm 0.24 - 0.47 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
FV432 Mk.1: Rolls-Royce B81 Mk.8F, benzínový
FV432 Mk.2: Rolls-Royce K60 Mk.4F/6F, vícepalivový
FV432 Mk.1: Rolls-Royce B81 Mk.8F petrol engine
FV432 Mk.2: Rolls-Royce K60 Mk.4F/6F multifuel engine
Výkon:
Power:
1791) kW při 3750 ot/min 2401) bhp at 3750 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
GM-Allison TX200-4A, 6+1 GM-Allison TX200-4A, 6+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
52 km/h 32.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
5792) km 3602) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
233 km 145 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.06 m 81 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.07 m 42 in
Výzbroj:
Armament:
kulomet L7 GPMG ráže 7,62 mm 7.62 mm L7 GPMG machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) výkon motoru B81: 164 kW
2) dosah verze Mk.1: 496 km
1) B81 engine power: 220 hp
2) Mk.1 range: 308 mi
Zdroje:
Sources:
Foss, Christopher. The FV 432 Series, AFV Weapons Profile 53. Profile Publications, Windsor 1973. ISBN: 0-85383-003-7.
Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1985-1986. Jane's Publishing Co. Ltd., London 1985. ISBN: 0-7106-0820-9.
Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1994-1995. Jane's Information Group, Coulsdon 1994. ISBN: 0-7106-1154-4.
www.fv432apc.com
www.fv432apc.com
URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#732910 Verze : 0

FV 432 Trojan




Vznik a vývoj


V padesátých letech byla Fighting Vehicle Research and Development Establishment vyvinuta řada obrněných vozidel FV 420, která se ale nedostala do výzbroje britské armády. Stala se však základem pro novou sérii obrněných vozidel, označenou FV 430.

První prototyp vozidla byl postaven v roce 1961. Seriová výroba probíhala ve firmě GKN Sankey (dnes Alvis Vehicles) od roku 1963 do roku 1972. Celkem bylo vyrobeno přes 3 000 vozidel, která ve výzbroji britské armády nahradila transportéry FV 603 Saracen.


Technický popis


Trojan je klasické koncepce s motorem v přední levé části svařované ocelové korby. Řidič sedí napravo od motor-převodového ústrojí. Za ním má své pracoviště velitel vozidla s vlastním průlezem a poklopem. Výsadek sedí zády k sobě na lavicích v zadní části vozidla, roj nastupuje do vozidla velkými dveřmi, jež se otvírají doleva. Na stropu zadní části vozidla je kruhový průlez s čtyřdílným poklopem. Vozidla byla vyráběna ve dvou sériích Mk.1 a Mk.2. Mk.2 byla oproti první jmenované vyráběna s filtroventilačním zařízením. Do Mk.1 bylo FVZ montováno až dodatečně.


Pohybové ústrojí je složeno na každé straně z pěti pojezdových kol, dvou nosných kladek, s hnacím kolem v přední části vozidla a napínacím v zadní části. Výzbroj vozidel mohl tvořit kulomet BREN, L7A2 nebo GPMG, všechny ráže 7,62 mm. Velká část vozidel byla vyzbrojena jednoosádkovou věží Peak vyzbrojenou kulometem GPMG ráže 7,62 mm.


Verze


FV 431 - obrněný transportér, nedostal se do sériové výroby
FV 432 - obrněný transportér, základní verze
FV 432 Mortar Carrier - varianta s minometem L16 ráže 81 mm montovaným v zadní části vozidla
FV 432 IFV - verze s věží z průzkumného vozidla Fox s kanonem L21 Rarden ráže 30 mm
FV 432 Ambulance - neozbrojená verze pro přepravu sedících nebo ležících pacientů
FV 432 Engineer Vehicle - ženijní vozidlo
FV 433 Abbot - samohybná houfnice
FV 434 - dílna technické pomoci/vyprošťovací vozidlo s odlišnou korbou a jeřábem
FV 435 - označení nepoužito
FV 436 - dělostřelecký radiolokátor
FV 437 - označení nepoužito
FV 438 - stíhač tanků s PTŘS Swingfire
FV 439 - velitelské vozidlo s rozšířeným spojovacím vybavením
URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#64869 Verze : 3
...
FV432 (pásový OT) - (http://www.arm-soft.com/Images/FV432)

(http://www.arm-soft.com/Images/FV432)
URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#64870 Verze : 0
www.militarytrader.com

FV432 (pásový OT) - Velká část FV432 dostala věžičku Peak, umístěnou místo poklopu nad pasažérským prostorem. Soltau, Západní Německo 1985.

Velká část FV432 dostala věžičku Peak, umístěnou místo poklopu nad pasažérským prostorem. Soltau, Západní Německo 1985.
URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#732967 Verze : 0
commons.wikimedia.org

FV432 (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#732969 Verze : 0
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org

FV432 (pásový OT) - Cca 20 strojů dostalo věže z průzkumného vozidla Fox s 30mm kanonem Rarden. Většina sloužila v Západním Berlíně.

Cca 20 strojů dostalo věže z průzkumného vozidla Fox s 30mm kanonem Rarden. Většina sloužila v Západním Berlíně.
FV432 (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/FV432-pasovy-OT-t17676#732970 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více