Název: Name: | IAI Kfir1) | |
Originální název: Original Name: | כפיר | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1975-DD.MM.197R Israel Aircraft Industries Ltd., Lod | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1975-DD.MM.197R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 27 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.06.1973 Nesher/Kfir No.88 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | kachna | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7285 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14670 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,22 m | |
Délka: Length: | 15,65 m | |
Výška: Height: | 4,55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | General Electric J79-J1E o tahu 52,9 kN / 79,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3243 l 3x 500, 600 nebo 1300 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2440 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 233 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17680 m | |
Dolet: Range: | 3462) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 140 nábojů každý 4295 kg podvěšené výzbroje: Shafrir Shafrir 2 AIM-9D Sidewinder AIM-9L Sidewinder ... | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) označení Kfir C.1 je chybné, stroje se jmenovaly prostě Kfir, resp. Kfir Canard, když dostaly pomocné "kachní" plochy 2) jako záchytný stíhač se dvěma raketami Shafrir a dvěma 500 l nádržemi článek: IAI Kfir | |
Zdroje: Sources: | Dor, A. Israel Aircraft industries Kfir, From Mirage to Kfir part 3. AD Graphic 2000. ISBN 88-87841-08-X. Kwas, R; Golembiewski, M. IAI Kfir, Monografie Lotnicze 27. AJ-Press, Gdynia 1996. ISBN 83-86208-42-2. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1982-83. Jane's Publishing Company, London 1983. ISBN 0-7106-0748-2. Gunston, Bill. An Illustrated Guide to the Israeli Air Force. Salamander Books, London 1982. ISBN 0-86101-140-6. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. |
URL : https://www.valka.cz/IAI-Kfir-t176195#519867Verze : 0
Aubi
MOD
Israel Aircraft Industries F-21A Lion
Ide o izraelské lietadlá Kfir používané US NAVY a US Marine Corps pre výcvik pilotov v manévrovom vzdušnom boji.
Prvých 12 ks lietadiel Kfir si US Navy prenajali od Izraela v roku 1985. Lietadlá dostali americké označenie F-21A Lion a pridelené čísla BuNo 163298-163309. Lietadlá slúžili v stíhacej peruti 43 (VF-43) na základni Oceana. Používali dvojtónovú sivú kamufláž a slúžili ako imitácia protivníka pri výcviku pilotov v manévrovom vzdušnom boji. Začiatkom roku 1988 boli nahradené lietadlami F-16N a v marci 1988 sa vrátili do Izraela.
V roku 1987 si 13 lietadiel Kfir z Izraela prenajala aj americká námorná pechota. Lietadlá dorazli v auguste 1987 a boli zaradené u výcvikovej stíhacej peruti 401 (VFMT-401). Časť lietadiel dostala štandartnú dvojtónovú sivú kamufláž USMC, ale časť lietala v pôvodnej Izraelskej kamufláži. Lietadlá dostali neštandartné sériové čísla vygenerované z ich trojciferného výrobného čísla s prefixom 999, tak aby bolo možné toto číslo používať v počítačovom spracovaní údajov. Lietadlá slúžili v rovnakej úlohe ako u námorníctva - simulovať činnosť letectva protivníka. Koncom roku 1989 boli lietadlá nahradené lietadlami F-5E Tiger II a vrátené do Izraela.
Zdroj: http://home.att.net/~jbaugher4/f21.html
ATM 12/2009, ISSN-1802-4823
Ide o izraelské lietadlá Kfir používané US NAVY a US Marine Corps pre výcvik pilotov v manévrovom vzdušnom boji.
Prvých 12 ks lietadiel Kfir si US Navy prenajali od Izraela v roku 1985. Lietadlá dostali americké označenie F-21A Lion a pridelené čísla BuNo 163298-163309. Lietadlá slúžili v stíhacej peruti 43 (VF-43) na základni Oceana. Používali dvojtónovú sivú kamufláž a slúžili ako imitácia protivníka pri výcviku pilotov v manévrovom vzdušnom boji. Začiatkom roku 1988 boli nahradené lietadlami F-16N a v marci 1988 sa vrátili do Izraela.
V roku 1987 si 13 lietadiel Kfir z Izraela prenajala aj americká námorná pechota. Lietadlá dorazli v auguste 1987 a boli zaradené u výcvikovej stíhacej peruti 401 (VFMT-401). Časť lietadiel dostala štandartnú dvojtónovú sivú kamufláž USMC, ale časť lietala v pôvodnej Izraelskej kamufláži. Lietadlá dostali neštandartné sériové čísla vygenerované z ich trojciferného výrobného čísla s prefixom 999, tak aby bolo možné toto číslo používať v počítačovom spracovaní údajov. Lietadlá slúžili v rovnakej úlohe ako u námorníctva - simulovať činnosť letectva protivníka. Koncom roku 1989 boli lietadlá nahradené lietadlami F-5E Tiger II a vrátené do Izraela.
Zdroj: http://home.att.net/~jbaugher4/f21.html
ATM 12/2009, ISSN-1802-4823
URL : https://www.valka.cz/IAI-Kfir-t176195#336470Verze : 0
buko1
MOD
F-21A Lion ("černá 04") z výzbroje VMFT-401.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IAI-Kfir-t176195#57823Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fighter/kfirc1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAI Kfir |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 750 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Původní Kfir, někdy chybně označovaný jako C.1, bez "psího zubu" na křídle a bez kachních ploch.
URL : https://www.valka.cz/IAI-Kfir-t176195#519869Verze : 0
Aubi
MOD
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAI Kfir |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1985 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Většina Kfirů byla dodatečně upravena a dostala malé trojúhelníkové kachní plochy a psí zub. V této podobě byly dodány do USA.
URL : https://www.valka.cz/IAI-Kfir-t176195#519870Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.