Messerschmitt Me 309 V4

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 309 V4 Messerschmitt Me 309 V4
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 309 V4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.07.1943 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1943 4th prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5879 kg 12961 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,040 m 36ft 2,64in
Délka:
Length:
9,460 m 31ft 0,43in
Výška:
Height:
3,900 m 12ft 9,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,60 m2 178.68 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
354,156 kg/m2 72.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a bojový výkon 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m s přidaným vstřikem paliva do kompresoru (Notleistung).
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Daimler-Benz DB 605 A twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated 1,455 hp for take-off, combat power 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung,
driving a three-blade constant-speed type propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
770 l 166.077 UK gallons (199.45 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
579 km/h v 2000 m 359.8 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,25 min do 4000 m 5,25 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11400 m 39370 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK-108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 65 granátů,
2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm uložených nad motorem,
2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm v kořenech křídel a
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech
One fixed forward-firing 1.18 inch MK-108 cannon firing axis of the propeller with 65 rounds,
two fixed forward-firing 0.51 inch MG 131 machine-guns mounted above the engine,
two fixed forward-firing 0.51 inch MG 131 machine-guns mounted in a roots wings and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannons mounted in the wing roots on the outside of MG 131.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Me-309 představoval stíhačku s těžkou výzbrojí, jeho výkony byly nedostačující. -
Zdroje:
Sources:
Robert Jackson, Infamous aircraft : dangerous designs and their vices, Barnsley, South Yorkshire, Pen & Sword Aviation, 2005, ISBN 1-84415-172-7.
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5464-4.
http://www.luftarchiv.de/.../me309.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_309
http://www.aviastar.org/air/germany/me-309.php
www.militaryfactory.com
http://pro-samolet.ru/.../854-messerschmitt-fighter-me-309
http://www.airwar.ru/enc/fww2/me309.html

Messerschmitt Me 309 V4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-309-V4-t17618#527532 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více