Main Menu
User Menu

CZE - Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu
Výrobce:
Producer:
TATRA TRUCKS a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2009-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40+ (všechny verze / all versions)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2008
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
9600 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
9400 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
18000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
37000 kg
Celková délka:
Overall Length:
7375 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm
Celková výška:
Overall Height:
2730 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm
Rozvor:
Wheelbase:
4090 mm
Rozchod:
Track:
2072 mm - obě nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
- čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 80 A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-81
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 1850 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 270 kW při 1800 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210L
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
115 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1200 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 35 °
Svah:
Gradient:
45 °
Boční náklon:
Side Slope:
20 °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,0 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m
Uživatelské státy:
User States:
1)
2)
Poznámka:
Note:
1) MDA, CAP-6M1
2) valník, MOKOP, CN 5K-A

nové označení: Tatra 815-7T3R21 4x4.1R
Zdroje:
Sources:
firemní materiály TATRA TRUCKS a.s.

CZE - Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R - nosič kontejnerů

nosič kontejnerů
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-780R59-19-270-4x4-1R-t175587#518594Verze : 2
MOD
Tatra 815-7T3R21 4×4.1R
Tatra 815-780R59 19 270 4×4.1R

Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení o hmotnosti 9 400 kg při celkové přípustné hmotnosti vozidla 19 000 kg. T815-780R59 je dvounápravové vozidlo s pohonem všech kol a systémem pro centrální huštění pneumatik za jízdy. Celokovová trambusová kabina je sklopná vpřed. Vozidlo je přepravitelné v letounu C-130 Hercules a má možnost provozu na jednotné palivo NATO JP/F34. Kabinu lze opatřit přídavným pancéřováním zajišťujícím balistickou a protiminovou ochranu na úrovni STANAG 4569 Annex A Level 2, resp. STANAG 4569 Annex B Level 2a a 2b. Podvozek T815-780R59 je používán jako základ cisternového automobilu CN 5K-A a dekontaminačního vozu MDA.

Vozidlo T815-780R59 je vyráběno také v provedení valník a nosič kontejnerů. Valníkové provedení má délku 7720 mm a maximální výšku s plachtou 3340 mm. Zadní nájezdový úhel činí 33°. Pohotovostní hmotnost dosahuje hodnoty 10 500 kg, užitečné zatížení je 8 500 kg. Valníková plošina má sklopné lavice pro přepravu 16 vojáků. V roce 2013 objednalo slovenské ministerstvo obrany celkem 20 těchto vozidel za částku 5 062 140 € (jednotková cena 252 429 €, dodavatelem byl VOP Trenčín). Vozy byly určeny pro vyzbrojení útvarů v Michalovcích, Rožňavě, Kuchyni (Dopravní křídlo), Nitře, Sliači (Smíšené křídlo), Hlohovci (Multifunkční prapor), Novácích, Žilině (5. pluk speciálního určení) a Martině (Opravárenský prapor a Prapor výcviku). K slavnostnímu předání 19 vozidel došlo 16. ledna 2014 v Nemšové. Slavnostní přejímka dalších 15 vozidel proběhla 29. ledna 2015 v areálu Ministerstva obrany SR v Bratislavě.

Varianta nosič kontejnerů je určena pro přepravu jednoho kontejneru nebo kontejnerové skříňové karoserie o velikosti ISO 1D. Pohotovostní hmotnost této verze s opancéřovanou kabinou činí 10 870 kg. Užitečné zatížení má hodnotu 8 130 kg. Jeden nosič kontejnerů byl použit jako základ vozidla pro vedení psychologické války MOKOP zavedeného do výzbroje OS SR v roce 2012.

Ve spolupráci s izraelskou firmou Plasan Sasa vznikl na podvozku T815-780R59 valníkový automobil s novou opancéřovanou kabinou.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-780R59-19-270-4x4-1R-t175587#518596Verze : 6
MOD
T815-780R59 ve valníkovém provedení (VPZ 63-33128, rok výroby 2013), 1. četa, Rota polních služeb, Multifunkční prapor, vojenský veletrh IDEB 2014, Bratislava, květen 2014.
CZE - Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-780R59-19-270-4x4-1R-t175587#518597Verze : 0
MOD