.
Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/413550
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Phönix D.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Gruber, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 228.24 |
Taktické označení / imatrikulace | G |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Phönix D.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Gruber, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 228.24 |
Taktické označení / imatrikulace | G |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/413550
URL : https://www.valka.cz/FliK-60-t17522#413552Verze : 1
Rad
MOD
Reklama
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Lohner |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 115.32 |
Taktické označení / imatrikulace | L |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.07.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/569142
URL : https://www.valka.cz/FliK-60-t17522#569144Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.