Main Menu
User Menu

CZK - Škoda Š-I-SPO

Škoda Š-I-SPO

     
Název:
Name:
Škoda Š-I-SPO
Originální název:
Original Name:
Škoda Š-I-SPO
Kategorie:
Category:
tančík
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4700 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
3575 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
1830 mm
Celková výška:
Overall Height:
2100 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
280 mm
Šířka pásu:
Track Width:
250 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
8-10-12-15 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda Flat Six (zážihový vzduchom chladený 6-valec objemu 3990 cm3
Výkon:
Power:
44,1 kW při 2500 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
6+2xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
41 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 15 mm guľomet ZB-60 (atrapa)
Vedlejší:
Secondary:
1x ťažký guľomet ZB vz.35 kalibru 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3


Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-32-2
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-SPO-t173006#514000Verze : 0
MOD
V roku 1937 bol firmou Škoda postavený prototyp tančíka s otočnou vežou, ktorý mal podľa plánov tvoriť výzbroj zmiešaných prieskumných oddielov (Smíšené Přezvědné Oddíly) rýchlych divízií. Prototyp vychádzal z konštrukcie útočného dela Škoda Š-I-D. Výzbroj tančíka mali tvoriť veľkorážny guľomet ZB-60 kalibru 15 mm, ktorý sa však nachádzal vo vývoji a preto bol v prototype nahradený maketou. Sekundárnu výzbroj mal tvoriť ťažký guľomet ZB vz.35.
Prototyp prešiel továrenskými testami, kde sa prejavili nedostatky konštrukcie v podobe nevhodnej stability vozidla a nízka maximálna rýchlosť. Prototyp bol ponúknutý zahraničnému klientovi (Afganistan), ktorý požadoval ľahký tančík, no ten mal odlišné požiadavky, ktorým tento prototyp nevyhovoval. Keďže o prototyp nemal nikto záujem, tento bol v roku 1938 zrušený a jeho komponenty boli využité pri prestavbe na bezvežový tančík Škoda Š-I-P, skonštruovaný na požiadavku afgánskeho klienta.

Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-32-2

CZK - Škoda Š-I-SPO -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-SPO-t173006#514004Verze : 2
MOD