Umístěna byla pokud vím v Chebu (viz Luděk Matějíček: Chebská křídla, Svět křídel, Cheb 2006). Vybavení této jednotky se mělo stát první technikou československého letectva (bylo to snad jediné funkční letiště na území vznikající ČSR), byla kvůli tomu v listopadu 1918 vyslána speciální výprava do tehdy ještě "samostatného" Chebu, aby zabavila všechnu dostupnou techniku a dopravila ji do Prahy, což se také stalo.
URL : https://www.valka.cz/FleK-16-t17274#217691Verze : 0
Aubi
MOD
Fliegerersatzkompanie Nr. 16 (Flek 16)
Letecká náhradní (doplňovací) rota číslo 16
Typ výcviku: základní
Dislokace:
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
Letecká náhradní (doplňovací) rota číslo 16
Typ výcviku: základní
Dislokace:
Období | Místo |
1. května 1917 | Eger (Cheb) |
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/FleK-16-t17274#226183Verze : 0
Fliegerersatzkompanie Nr. 16 (Flek 16)
Letecká náhradní (doplňovací) rota č. 16
Fliegerersatzkompanie 16 se začala tvořit na jaře 1917, oficiálně byla založena k 1. červenci 1917. Umístěna na letišti v Chebu (Eger), které postavilo město Cheb (Eger) a pronajalo K. u K. Luftfahrtruppe. Specializací Flek 16 byl dokončovací a kondiční pilotní výcvik. Zároveň sloužila jako záložní a doplňovací středisko pilotů pro bojové Fliegerkompanie (letecká rota).
Jednotku tvořilo v roce 1918 380 mužů. Střežením letiště byla pověřena maďarská jednotka záložníků, která původně byla určena k střežení zajateckého tábora u nově postaveného letiště. Nyní měla za úkol střežit obě místa. Velitelem Flek 16 byl Hauptmann Karl (Adolf?) Loeschnigg.
Jedním z instruktorů jednotky byl Feldwebel Václav Antoš, který byl jedním z prvních příslušníků Československého Leteckého sboru a oddílu, který 10. listopadu 1918 obsazoval letiště v Chebu. Zahynul odpoledne tohoto dne při zkušebním letu nad Chebem.
Výcvikem u jednotky mimo jiných prošli Rudolf (Karl?) Patzelt (*1893 Čechy?, + 4.5. 1918 Itálie?). V prosinci 1917 Stabsfeldwebel Otto Förster započal pilotní výcvik u Flek 16 v Chebu, absolvoval 200 startů a přistání (prosinec – únor). Poté odjel k Flek 4.
Zdroje:
Vlastní archiv
K. u K. Luftfahrtruppe
www.valka.cz
Chebská křídla, Luděk Matějíček, Svět křídel 2006, ISBN-80-86808-27-0
Letecká náhradní (doplňovací) rota č. 16
Fliegerersatzkompanie 16 se začala tvořit na jaře 1917, oficiálně byla založena k 1. červenci 1917. Umístěna na letišti v Chebu (Eger), které postavilo město Cheb (Eger) a pronajalo K. u K. Luftfahrtruppe. Specializací Flek 16 byl dokončovací a kondiční pilotní výcvik. Zároveň sloužila jako záložní a doplňovací středisko pilotů pro bojové Fliegerkompanie (letecká rota).
Jednotku tvořilo v roce 1918 380 mužů. Střežením letiště byla pověřena maďarská jednotka záložníků, která původně byla určena k střežení zajateckého tábora u nově postaveného letiště. Nyní měla za úkol střežit obě místa. Velitelem Flek 16 byl Hauptmann Karl (Adolf?) Loeschnigg.
Jedním z instruktorů jednotky byl Feldwebel Václav Antoš, který byl jedním z prvních příslušníků Československého Leteckého sboru a oddílu, který 10. listopadu 1918 obsazoval letiště v Chebu. Zahynul odpoledne tohoto dne při zkušebním letu nad Chebem.
Výcvikem u jednotky mimo jiných prošli Rudolf (Karl?) Patzelt (*1893 Čechy?, + 4.5. 1918 Itálie?). V prosinci 1917 Stabsfeldwebel Otto Förster započal pilotní výcvik u Flek 16 v Chebu, absolvoval 200 startů a přistání (prosinec – únor). Poté odjel k Flek 4.
Zdroje:
Vlastní archiv
K. u K. Luftfahrtruppe
www.valka.cz
Chebská křídla, Luděk Matějíček, Svět křídel 2006, ISBN-80-86808-27-0
URL : https://www.valka.cz/FleK-16-t17274#418707Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.