Main Menu
User Menu

Messerschmitt Bf 109 H-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 H-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 H-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.07.1944 Messerschmitt AG (?), Regensburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-18.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / limited number (10-20?)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.11.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3540 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,250 m
Délka:
Length:
10,250 m
Výška:
Height:
3,200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
161,644 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) při 2 800 ot/min, krátkodobý bojový výkon 997 kW (1 355 k) při 2 800 ot/min v h= 5 700 m.
Pro zvýšení výkonu ve velkých výškách byla instalována souprava GM-1 vstřik oxidu dusného.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami typu V.D.M.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
685 km/h v 13500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14600 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi nad motorem, 500 nábojů pro každý a
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20,0 mm střílející nábojem vrtule 150-200 nábojů.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tato verze "109" prošla svým vývojem a dosti zásadními změnami, než byly celý program v červenci 1944 ukončen. V každém případě se jednalo o výškový stíhací letoun.
Bf 109 H-0 byly verze poháněná motorem DB 601 E se sadou GM-1. Pravděpodobně se jednalo o upravený trup Bf 109 F-4.
Bf 109 H-1 byl poháněn pravděpodobně motorem DB 605 A opět se zařízením GM-1, rozpětí křídel bylo ještě více prodlouženo a prodloužen byl i trup, byl použit od Bf 109 G-5? Nejasnosti jsou okolo výzbroje.
Bf 109 H-2 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a těžkou výzbrojí (3x MK 108 a 2x MG 17)
Bf 109 H-3 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a lehkou výzbrojí (1x MK 108 a 2x MG 131)
Bf 109 H-4 byl pouze projekt průzkumného letounu pro velké výšky
Bf 109 H-5 byl pouze projekt s motorem DB 605 DB nebo DB 605L.
Navíc se dají dohledat prameny (a to značně hodnověrné), které zmiňují motor DB 627 a DB 628...
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
https://www.messerschmitt-bf109.de/
https://www.airpages.ru/eng/lw/bf109h.shtml
https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-H-1-t17260#63366Verze : 0
Strojů verze Bf 109 H-1 se postavilo pouze malé množství. Letouny měly během války provést několik přeletů nad Velkou Británií. Z operační služby byly staženy v roce 1944.
Messerschmitt Bf 109 H-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-H-1-t17260#174146Verze : 0