Main Menu
User Menu

IAe 33 Pulqui II

     
Název:
Name:
IAe 33 Pulqui II
Originální název:
Original Name:
IAe 33 Pulqui II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1959 Instituto Aerotécnico, Córdoba
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
27.06.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5550 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,60 m
Délka:
Length:
11,68 m
Výška:
Height:
3,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Mene 2 o tahu 22,24 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2050 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1050 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
28,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14600 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2030 km
Výzbroj:
Armament:
4x kanon Hispano ráže 20 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Balous, Miroslav. Z archivů: IAe 33 Pulqui II, L+K 1989/19.
www.avionslegendaires.net
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#63198Verze : 1
Stroj skonštruoval nemecký konštruktér Kurt Tank pre Instituto Aerotecnico na konci 40-tych rokov. Stroj celokovovej konštrukcie bol vybavený vystreľovacou sedačkou Martin-Baker. Palivové nádrže pre motor Rolls-Royce Nene 2 mali objem 2050 l paliva.


Prototyp vzlietol 27.6.1950 v Cordóbe s pilotom Oswaldom Weissom. Pri ďalšom lete s prototypom zahynul pilot Otto Behrens. Projekt sa potom dostal do finančných a technických ťažkostí, nakoniec však došlo ešte ku postaveniu ďalších dvoch strojov Pulqui II (Šíp 2). Tretí prototyp bol zalietaný až v roku 1959, ale to už bol zastaralý. Koniec programu Pulqui II uskoril odchod Kurta Tanka z Argentíny. Jediný zachovaný prototyp sa nachádza v múzeu v Buenos Aires.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Z Archivů: IAe-33 Pulqui II, Letectví a kosmonautika 1989 / 19
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#485472Verze : 2
MOD
en.wikipedia.org

IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540592Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/fighter/iae33.html

IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
IAe 33 Pulqui II -


URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540593Verze : 0
MOD
en.wikipedia.org

IAe 33 Pulqui II - Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.

Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540595Verze : 0
MOD