Název: Name: | Vickers Type 442 Wellington B Mk.VI | |
Originální název: Original Name: | Vickers Type 442 Wellington B Mk.VI | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 Mk.V 64 Mk.VI | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1939 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9199 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14515 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 26.26 m | |
Délka: Length: | 18.82 m | |
Výška: Height: | 5.38 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 78.04 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mk.V - Bristol Hercules VIII o výkonu 1230 kW Mk.VI - Rolls-Royce 60 o výkonu 1193 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 482.8 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11735 2) m | |
Dolet: Range: | 3661.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3508.4 3) km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v zadní věži Frazer-Nash FN.20A Pumový náklad: 2 041 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) 470 km/h 2) 11217 m 3) 3621 km | |
Zdroje: Sources: | Ovčáčík, Michal and Susa, Karel. Vickers-Armstrongs Wellington Medium Bomber variants. Praha: 4+ Publications, 2003. ISBN 80-902559-7-3. Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1. Delve, Ken. Vickers Armstrong Wellington. Ramsbury, Wiltshire, UK: The Crowood Press Ltd., 1998. ISBN 1-86126-109-8. Hall, Alan W. Vickers Wellington, Warpaint Series No. 10. Husborne Crawley, Berfordshire: Hall Park Books Ltd., 1997. Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=57 https://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington https://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html www.wwiivehicles.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mk.V
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mk.VI
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mk.VIG
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-VI-t17207#365328Verze : 0
Aubi
MOD
Dva prototypy Wellington Mk.V (R3298, R3299) vznikly zástavbou výškových motorov Bristol Hercules VIII a špeciálneho vybavenia do prestavaných trupov verzie Mk.I C . Predná strelecká veža Frazer–Nash FN 5 bola odstránená, jej miesto zaujal pretlakový priestor, nadväzujúci na pilotnú kabínu. V ňom sa nachádzalo pracovisko bombometčíka a tam sa, počas letu vo velkej výške, uchyloval aj strelec zo zadnej veže.
Prvý prototyp vzlietol, s firemným označením Type 421 a motormi Hercules III o 1400 hp (1044 kW), v septembri 1939 onedlho nasledovaný druhým už s motormi Herkules VIII o výkone 1650 hp (1230,4 kW) a novým, kvapkovytým prekrytom pilotného priestoru.
Letectvo si, v Špecifikácii 17/40, pôvodne objednalo 30 lietadiel s motormi Hercules VIII alebo 38, z toho však len jedno (W5769) bolo dokončené v štandarte Mk.V.
Prvý sériovo vyrobený Mk.V (W5768) bol dokončený ako prototyp verzie Mk.VI, nasledovaný 19-timi dalšími a 9 bolo zrušených. Tieto prestavané lietadlá sa od Mk.V odlišovali len použitými motormi Rolls-Royce Merlin 60 o výkone 1280 hp (954,5 kW).
Nasledovalo ich 44 lietadiel u ktorých bol už strelec trvalo v pretlakovanom priestore a modifikovanú zadnú streleckú vežu Frazer–Nash FN 20A zameriaval dialkovo pomocou periskopického zameriavača, umiestneného na spodku trupu.
Výroba pokračovala 28 kusmi štandardného prevedenia označených ako Mk.VI A ( Type 442) a 38 ks Mk.VI G (Type 449). U tých bola odstránená zadná veža a zabudované zariadenie pre bombardovanie bez vizuálneho zamerania ciela Oboe. Dva Mk.VIG boli bojovo nasadené u No.109(SD) Sqn. a ostatné slúžili pri výcviku posádok v používaní systému Oboe.
Prvý prototyp vzlietol, s firemným označením Type 421 a motormi Hercules III o 1400 hp (1044 kW), v septembri 1939 onedlho nasledovaný druhým už s motormi Herkules VIII o výkone 1650 hp (1230,4 kW) a novým, kvapkovytým prekrytom pilotného priestoru.
Letectvo si, v Špecifikácii 17/40, pôvodne objednalo 30 lietadiel s motormi Hercules VIII alebo 38, z toho však len jedno (W5769) bolo dokončené v štandarte Mk.V.
Prvý sériovo vyrobený Mk.V (W5768) bol dokončený ako prototyp verzie Mk.VI, nasledovaný 19-timi dalšími a 9 bolo zrušených. Tieto prestavané lietadlá sa od Mk.V odlišovali len použitými motormi Rolls-Royce Merlin 60 o výkone 1280 hp (954,5 kW).
Nasledovalo ich 44 lietadiel u ktorých bol už strelec trvalo v pretlakovanom priestore a modifikovanú zadnú streleckú vežu Frazer–Nash FN 20A zameriaval dialkovo pomocou periskopického zameriavača, umiestneného na spodku trupu.
Výroba pokračovala 28 kusmi štandardného prevedenia označených ako Mk.VI A ( Type 442) a 38 ks Mk.VI G (Type 449). U tých bola odstránená zadná veža a zabudované zariadenie pre bombardovanie bez vizuálneho zamerania ciela Oboe. Dva Mk.VIG boli bojovo nasadené u No.109(SD) Sqn. a ostatné slúžili pri výcviku posádok v používaní systému Oboe.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-VI-t17207#63180Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.