Main Menu
User Menu

L.K.A.1

     
Název:
Name:
L.K.A.1
Originální název:
Original Name:
Leichte Kampfwagen Ausland 1
Kategorie:
Category:
lehký tank
Výrobce:
Producer:
Krupp, Essen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
01.02.1938
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4500 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
3800 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
1900 mm
Celková výška:
Overall Height:
1685 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm
Šířka pásu:
Track Width:
280 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,04 MPa
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Krupp M 311 (vodou chladený zážihový 8-valec)
Výkon:
Power:
63.4 kW při 2500 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF Z.G.35 (5+2xR)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,1 m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x guľomet MG 13k ráže 7,92mm (2000 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 67/280/90 (91 článkov v jednom páse)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz & Hilary Lois Doyle - PANZER TRACTS No.1-2 - Panzerkampfwagen I - Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01., Panzer Tracts, 2002, ISBN: 0-9708407-8-0
URL : https://www.valka.cz/L-K-A-1-t169047#506145Verze : 0
MOD
Prvá zmienka o koncepte ľahkého tanku určeného pre export do zahraničia (Leichte Kampfwagen Ausland) bola prejednávaná na stretnutí zástupcov armády a priemyslu 6.5.1936. Požiadavka znela na tank o niečo ťažší než 4 tony, čo nedávalo možnosti vypracovať väčšie vozidlo. Výzbroj sa zvažovala buď nemecká od firmy Rheinmetall alebo švajčiarska od firmy Solothurn. Prvý prototyp mal byť postavený z obyčajnej ocele, neskoršie prototypy a sériové vozidlá mali byť samozrejme z pancierovej ocele. Predbežne sa určil priemer uloženia veže, ktorý mal byť 800 mm. Pri predbežnej hmotnosti 4,5 tony malo vzniknúť rýchle a vysoko manévrovacie vozidlo s maximálnou rýchlosťou 50 km/hod. Posádku mali tvoriť vodič a strelec.


28.10.1936 predložila firma Krupp predstaviteľom WaPrüf 6 výkresy L.K.A. (W 987 a W 988). Výkresy zachytávali hlavné rozdiely oproti La.S. (Pz.Kpfw.I), z ktorého konštrukcia L.K.A. vychádzala.


Na stretnutí 5.2.1937 bolo firmou Krupp uvedené, že prototyp L.K.A.1 má byť hotový v 4/1937. Pôvodne sa rátalo so vzduchom chladeným 8-valcom. V prípade požiadavky potencionálneho zahraničného klienta na vodou chladený motor bol zamietnutý nemecký motor firmy Maybach, pretože naň nebolo v korbe dostatok priestoru. Alternatívou bol vodou chladený motor Ford V-8. Podľa hlásenia firmy Krupp bol prototyp dokončený k 1.2.1938 a následne sa mal podrobiť testovacím jazdám. Program neviedol k sériovej výrobe avšak došlo k jeho evolúcii v podobe L.K.A. 2.



Poznámka:
V starších publikáciách sa tento tank vydával za predchodcu neskoršieho Pz.Kpfw.I. Faktom však je, že sa jednalo o samostatný dizajnérsky počin, ktorý mal oproti Pz.Kpfw.I množstvo rozdielov.




*zdroj:


Thomas L. Jentz & Hilary Lois Doyle - PANZER TRACTS No.1-2 - Panzerkampfwagen I - Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01., Panzer Tracts, 2002, ISBN: 0-9708407-8-0
Peter Chamberlain, Hilary L. Doyle - Encyklopedia of German Tanks of World War Two, Arms & Armour, rok vydania 1993, ISBN-10: 1854092146, ISBN-13: 978-1854092144
L.K.A.1 -


L.K.A.1 -


L.K.A.1 -


URL : https://www.valka.cz/L-K-A-1-t169047#506183Verze : 0
MOD