Avia CS-92.5

     
Typ:
Type:
Avia CS-92
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody, n.p., závod 2 Avia, Čakovice
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
CS-92.5
Číslo stroje:
Serial Number:
5
Provozovatel:
User:
Československo Czechoslovakia
Pohonná jednotka:
Engine:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR M-04
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR M-04
Výzbroj:
Armament:
-
Datum převzetí:
Commissioned:
21.10.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR
Vojenský útvar:
Unit:
21.10.1948-15.11.1950 Letecký výzkumný ústav
16.11.1950-DD.MM.RRRR Stíhací letka 5
21.10.1948-15.11.1950 Letecký výzkumný ústav
16.11.1950-DD.MM.RRRR 5th Fighter Flight
Útvarové označení:
Unit Marking:
DD.10.1948-DD.11.1950 V-35
DD.11.1950-DD.MM.RRRR KR-35
Poznámka:
Note:
Upravený z jednomiestneho Me 262 A-1a? ( z dvojmiestneho Me 262 B-1a?). -
Zdroje:
Sources:
forum.valka.cz
Irra, Miroslav: Avia S/CS-92. Me-262 v československém letectvu
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-5-t169001#506092 Verze : 0
     
Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
21.10.1948-15.11.1950
Horní plochy:
Upper Surfaces:
šedozelená (RLM 02 Grau) grey (RLM 02 Grey)
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
šedozelená (RLM 02 Grau) grey (RLM 02 Grey)
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border on vertical fin
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
V-35 V-35
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
V-35 V-35
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Irra, Miroslav: Avia S/CS-92. Me-262 v československém letectvu
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-5-t169001#525623 Verze : 0
     
Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
16.11.1950-DD.MM.RRRR
Horní plochy:
Upper Surfaces:
šedozelená (RLM 02 Grau) grey (RLM 02 Grey)
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
šedozelená (RLM 02 Grau) grey (RLM 02 Grey)
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border on vertical fin
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
KR-35 KR-35
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
KR-35 KR-35
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
Podľa výnosu Veliteľstva letectva č.j. 0010941/51 mali byť znaky letiek zo spodnej strany krídla odstránené do 01.04.1951. -
Zdroje:
Sources:
Irra, Miroslav: Avia S/CS-92. Me-262 v československém letectvu
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-5-t169001#525624 Verze : 0
.
Avia CS-92.5 -



Web autora : http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histories/Avia-S_92/Avia-S_92.htm

URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-5-t169001#506187 Verze : 0
Nie je známe či bol stroj upravený z Me 262A-1a, alebo Me 262B-1a.
V júni 1948 1946 bol prepravený vlakom do Žatca, kde bol zmontovaný. Zálet vykonala posádka Antonín Kraus - Horák dňa 04.07., 05.07. a 13.07.1948. Kontrolné a ďalšie lety od 15.07. do 21.10.1948 vykonávali Antonín Kraus, kpt. let. Leopold Šrom, por. Let. Ondrej Kostík, ako druhý člen osádky Horák, Jaroslav Štihel, škpt. let. Taudy, mjr. let. Čermák, por. let. Bareš. Preberací let vykonala posádka por. let. Kostík - škpt. let. Taudy.
Lietadlo bolo prevzaté a predané Leteckému výzkumnému ústavu (LVÚ)), kde lietal s označením V-35. Ku 14.11.1949 bol vykazovaný ako letuschopný. Dňa 16.11.1950 bolo zverejnené jeho predanie od LVÚ ku Stíhacej letke 5.


Ďalšie údaje vo vzťahu ku CS-92.5 je potrebné zatiaľ považovať za pravdepodobné a môžu sa týkať aj stroja CS-92.3.


Po vyradení zo služby bol podľa ing. Jana Sýkory z LMK predaný ku SPŠ strojnej v Podkovářské ulici v Prahe. Tu mal byť v neznámej dobe zrušený (môže sa to týkať CS-92.3)


Zdroj:
Irra, Miroslav: Avia S/CS-92. Me-262 v československém letectvu
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-5-t169001#526249 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více