Main Menu
User Menu

CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
American Truck Company LLC, Fort Wayne, Indiana [finální montáž - ATC LVSR / final assembly - ATC LVSR]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 prototypy / prototypes
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2004 ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
10x10
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
213641) kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
450002) kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
104003) mm
Celková šířka:
Overall Width:
2490 mm
Celková výška:
Overall Height:
25904) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
4040 mm
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2700 mm - 1500 mm - 1500 mm
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
- kotoučové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
- čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Caterpillar C15 (C18 ?)
- vznětový, řadový, vodou chlazený, přeplňovaný, EPA 2002
- počet válců: 6
- vrtání: ? mm
- zdvih: ? mm
- objem válců: 15 200 cm3
- maximální točivý moment: ? Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 470 kW při 2100 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc
- automatická
- počet rychlostí: 6 vpřed + 1 vzad
Spojka:
Clutch:
hydrodynamický měnič točivého momentu Twin Disc
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~483 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB)
2) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB): 41776 kg na silnici, 36333 kg v terénu
3) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB) s kontejnerem ISO 1C
4) po kabinu, 4040 mm s kontejnerem ISO 1C
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7E0R89-46-470-10x10-1R-t168974#506048Verze : 0
MOD
T815-7E0R89 46 470 10x10.1R
ATC LVSR


Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení, navržený pro účast ve výběrovém řízení americké námořní pěchoty (US Marine Corps - USMC) na nové těžké logistické vozidlo LVSR (Logistics Vehicle System Replacement).


T815-7E0R89 se vyznačovala pětinápravovým podvozkem s první a druhou nápravou řízenou mechanicky systémem Tatravize 3000. Řízení čtvrté a páté nápravy navržené ve spolupráci s firmou ZF bylo hydraulické. Podvozek byl navržen v konfiguraci 10x10, pohon poslední páté nápravy byl připojitelný. Systém ADM umožňuje řazení mezinápravových i osových diferenciálů pod zatížením za jízdy vozidla. Pérování bylo řešeno s využitím vzduchových vaků u všech pěti náprav. Nízká kabina koncepčně vychází z návrhu vojenské kabiny pro řadu T815-7. Její interiér byl podle amerických předpisů a požadavků USMC navržen ve Spojených státech. Kabina umožňovala dodatečnou montáž přídavného pancéřování (v základní verzi bylo montováno pouze pod podlahu kabiny), na přání zákazníka bylo možné ji opatřit střeleckou věžičkou.


Za realizaci úkolu LVSR byla zodpovědná americká společnost ATC (American Truck Company) - dceřinná firma korporace Terex (Terex na konci roku 2003 získal majoritní podíl - 80,5% - ve společnosti Tatra, který v roce 2006 odprodala firmě Black River s.r.o.). ATC vznikla jako společný podnik Terexu a Tatry pro obchod, marketing a montáž vozidel a podvozků Tatra, které podle podmínek některých kontraktů musely mít jako zemi původu USA a musely obsahovat část dílů vyrobených ve Spojených státech (tímto způsobem byla realizována dodávka Tater T815-6, resp. vozidel ATC 6x6, do Izraele v rámci americké vojenské pomoci). Tatra v případě projektu LVSR zodpovídala za koncepční zpracování konstrukce vozidla, konstrukci a výrobu podvozkových dílů (nápravy, nosné roury, pérování, řízení a rám) pro stavbu prototypů. ATC zajišťovala montáž motoru, převodové soustavy, kabinu, vzduchotechniku a elektroinstalaci vozidla.


Výběrové řízení LVSR bylo vypsáno americkou námořní pěchotou s cílem nahradit stárnoucí těžká terénní logistická vozidla řady LVS, které byly do výzbroje USMC zavedeny v roce 1985. LVSR mělo být původně řešeno stejně jako LVS - tzn. jako dvojdílné vozidlo tvořené univerzálním tahačem a přípojným modulem s účelovou nástavbou. USMC se ale nakonec rozhodla pro akvizici konvenčních automobilů v konfiguraci 10x10. Na základě zaslaných nabídek byli vybráni dva finalisté, kteří postoupili do prvního kola výběrového řízení označeného SDD (System Development and Demonstration). Po jeho ukončení pak byla s úspěšnější firmou uzavřena smlouva na druhou etapu LRIP (Low Rate Initial Production) - výrobu a zkoušky vozidel ověřovací série. Tehdejší předpoklad byl, že USMC nakoupí až 1022 vozidel LVSR ve verzích hákový nakladač, tahač návěsů a vyprošťovací vozidlo. Do prvního kola byli vybráni dva uchazeči, s nimiž byla 23. března 2004 uzavřena smlouva na výrobu tří prototypů opatřených hákovými nakladači. Prvním kandidátem se stala společnost ATC, která získala kontrakt za 5 586 033 USD. Druhým uchazečem byl Oshkosh (smlouva za 5 milionů USD), který předtím vyráběl vozy řady LVS.


Americká námořní pěchota měla na vozidla LVSR následující hlavní technicko-taktické požadavky:
- užitečné zatížení v terénu: 33 000 lb (14 969 kg)
- užitečné zatížení na silnici: 45 000 lb (20 412 kg)
- maximální hmotnost vozidla s přívěsem/návěsem: 200 000 lb (90 718 kg)
- rychlost 55 mph (88 km/h) s užitečným zatížením 45 000 lb na vozovce se 2% (1°) stoupáním
- stoupavost 60 % (27°) při užitečném zatížení 33 000 lb
- schopnost operovat na silnici i v terénu
- kabina pro dvě osoby a jejich výstroj a výzbroj (dvě pušky M16A2)
- kabina odolná proti střelbě z ručních zbraní a minám
- schopnost přepravovat standardizované kontejnery ISO a plošiny flatrack:
    - plošiny PLS (Palletized Load System) amerického pozemního vojska
    - plošiny CROP (Container Roll-on/Roll-off Platform) amerického pozemního vojska
- schopnost přepravovat náklad bez nutnosti ho nakládat/skládat za pomoci dalšího strojního vybavení
- schopnost vléct návěsy zavedené u USMC
- jízdní dosah minimálně 300 mil (483 km)
- snadná údržba
- zvýšená odolnost proti korozi
- přepravitelnost po vodě, železnici a vzduchem pro vozidlo s užitečným zatížením 33 000 lb:
    - schopnost přepravy letouny C-5 Galaxy a C-17 Globemaster III
    - schopnost přepravy loděmi třídy San Antonio a Whidbey Island
    - schopnost přepravy vrtulníkovými výsadkovými loděmi
    - schopnost přepravy vyloďovacími čluny LCM-8 a většími
    - schopnost přepravy (bez užitečného zatížení) loděmi MPS (předsunuté námořní lodě)


Společnost ATC realizovala výrobu prototypů označených P1 až P4. Tři z nich byly určeny pro praktické testy u zákazníka, poslední exemplář sloužil pro podnikové zkoušky u výrobce. Finální termín pro předání trojice vozidel americké námořní pěchotě byl stanoven na 22. března 2005. Prototypy T815-7E0R89 byly opatřeny hákovými nakladači od společnosti HIAB pro přepravu kontejnerů ISO a plošin flatrack. Na přání USMC došlo k úpravě nakladače tak, aby byl schopen přepravy menších kontejnerů, mostových polí pontonového mostu IRB (Improved Ribbon Bridge) a motorového člunu. Prototypy absolvovaly vytrvalostní a rychlostní testy v délce 12 000
mil (19 200 km), výkonnostní testy a hodnocení provozu prováděné techniky a pracovníky údržby americké námořní pěchoty.


Ve výběrovém řízení USMC nakonec uspěl konkurenční Oshkosh, který pro potřeby americké námořní pěchoty dodal vozidla ve verzích MKR15, MKR16 a MKR18. Vozidlo T815-7E0R89 nepřesáhlo stádium prototypu.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7E0R89-46-470-10x10-1R-t168974#506056Verze : 0
MOD
Prototypy ATC LVSR (T815-7E0R89) zachycené v areálu ATC ve Fort Wayne, v pozadí jednoho snímku jsou vidět vozy ATC 6x6 pro Izrael.

Zdroj: TrucksPlanet

CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R -


CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7E0R89-46-470-10x10-1R-t168974#506072Verze : 0
MOD
Prototyp ATC LVSR (T815-7E0R89) s naloženým motorovým člunem.
CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7E0R89-46-470-10x10-1R-t168974#506073Verze : 0
MOD