CZE - Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu superstructure carrier
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.12.2004
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
13700 kg 30203 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
24300 kg 53572 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
38000 kg 83776 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
9100 mm 29 ft 10 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2690 mm 8 ft 9 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
420 mm 1 ft 4 ½ in
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2600 mm - 1450 mm 65in - 102 ⅜ in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
81 ½ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
bubnové s automatickým seřizováním a se čtyřmi nezávislými brzdovými systémy: provozní, nouzový, parkovací a odlehčovací wedge type self-adjustable drum brake units, ABS; four separate brake systems: service, emergency, parking and engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 80 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 180 Ah
alternator: 28 V / 80 A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISMe 420 30
- vznětový, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, EURO 3
- počet válců: 6
- vrtání: 125 mm
- zdvih: 147 mm
- objem válců: 10 800 cm3
- maximální točivý moment: 2010 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 306 kW při 1900 ot/min
Cummins ISMe 420 30
- liquid cooled, in-line, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, EURO 3
- number of cylinders: 6
- bore: 4.9 in
- stroke: 5.8 in
- swept volume: 659 cu in
- maximum torque: 1482 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 410 hp (416 PS) at 1900 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD61-1187 M
- automatická
- počet rychlostí: 6 vpřed + 1 vzad
Twin Disc TD61-1187 M
- automatic
- number of speeds: 6 forward + 1 reverse
Spojka:
Clutch:
hydrodynamický měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 Twin Disc 8-FLW-1754-1 hydrodynamic torque converter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
570 l 125.38 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
105 km/h 65 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
900 km 559 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 40 °
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,0 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59 in
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7M0R89-38-306-8x8-1R-t168716#505490 Verze : 0
T815-7M0R89 38 306 8x8.1R

Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení o hmotnosti 24 300 kg při celkové přípustné hmotnosti vozidla 38 000 kg. Vozidlo s pravostranným řízením bylo opatřeno kontejnerovými příčkami s roztečí ISO 1C. T815-7M0R89 byla navržena jako kandidát pro přezbrojení jihoafrické armády novými terénními nákladními automobily. Vozidlo je přepravitelné v letounu C-130 Hercules a má možnost provozu na jednotné palivo NATO JP/F34. Kabinu lze opatřit přídavným pancéřováním zajišťujícím balistickou a protiminovou ochranu na úrovni STANAG 4569 Annex A Level 2, resp. STANAG 4569 Annex B Level 2a a 2b.

V červnu 2004 jihoafrická agentura pro vyzbrojování ARMSCOR vydala žádost o zaslání nabídky na nový typ vojenského automobilu, který by v řadách jihoafrické armády nahradil domácí vozy řady SAMIL, což byly upravené automobily Magirus Deutz vyráběné v JAR firmami Truck-Makers, Drakensberg Truck Manufacturers, N1 Trucks a Transvaal Motors. Od poloviny sedmdesátých let do roku 1998 bylo dodáno přibližně 15 500 těchto vozidel. Program náhrady vozidel SAMIL obdržel označení Project Vistula. ARMSCOR původně počítal s akvizicí zhruba 800 vozidel v kategorii 8x8 a 6x6, které by byly opatřeny pancéřovanou kabinou zajišťující ochranu proti minám a střelným zbraním. Žádost byla zaslána údajně 22 společnostem z ČR, Číny, Finska, Francie, Německa, Indie, Itálie, JAR, Švédska, Ruska, Ukrajiny a USA. Z obdržených nabídek bylo vybráno 6 uchazečů, kteří měly své výrobky předvést v praktických zkouškách v JAR. Kromě Tatry se jednalo o Daimler-Chrysler (Mercedes-Benz), IVECO, KamAZ, MAN (RMMV) a čínský Beiben Truck (North Benz). Jízdní testy probíhaly od začátku roku 2005 do června téhož roku na polygonu Gerotek Vehicle Test Facilities poblíž Pretorie. V listopadu 2005 ARMSCOR zaslal zprávu o výsledcích testů a patřičná doporučení pro akvizici vozidel na ministerstvo obrany.

Vítězem se nakonec nestal nikdo, protože v říjnu 2007 bylo zveřejněno, že ARMSCOR nevybral žádného uchazeče a místo toho zvažuje vyhlášení nového výběrového řízení. V průběhu doby se měnily jihoafrické požadavky na rozsah objednávky a zvažované kategorie pořizovaných vozidel. Na konci roku 2005 se uvažovalo o pořízení 579 vozidel 6x6 a 733 automobilů 8x8. Tento počet byl později zvětšen na 946 (6x6) a 796 (8x8), celkem 1000 vozidel v obou kategoriích mělo být opatřeno hákovým nakladačem kontejnerů. V roce 2009 se požadavek rozšířil o kategorii 4x4 jako náhrada za vozy SAMIL 50. Podle údajů z roku 2010 by ARMSCOR chtěl pořídit zhruba 2000 vozidel 4x4, 400 automobilů 6x6 a 2600 exemplářů 8x8. Z různých důvodů se výběrové řízení nepodařilo obnovit ani v létě 2013.

T815-7M0R89 zůstal ve stádiu prototypu. Později se stal základem pro typ T815-7MPR89, který byl rovněž plánován jako uchazeč na nový nákladní automobil jihoafrické armády. Naposledy se společnost Tatra (resp. Navistar) snažila upoutat pozornost jihoafrických představitelů typem ATX6, který podstoupil praktické jízdní zkoušky na polygonu Gerotek Vehicle Test Facilities v září 2012.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7M0R89-38-306-8x8-1R-t168716#505499 Verze : 0
T815-7M0R89 zachycený na továrním polygonu.
CZE - Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7M0R89-38-306-8x8-1R-t168716#505491 Verze : 0
T815-7M0R89 při zkouškách v Jihoafrické republice, projekt Vistula, 2005.
CZE - Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7M0R89-38-306-8x8-1R-t168716#505495 Verze : 0
T815-7M0R89 při zkouškách v Jihoafrické republice, projekt Vistula, 2005.
CZE - Tatra 815-7M0R89 38 306 8x8.1R - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7M0R89-38-306-8x8-1R-t168716#505502 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více