Název: Name: | Potez 25 B.2-BJ | |
Originální název: Original Name: | Potez 25 B.2-BJ | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1937, Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 47 konverzí Potezu 25 B.2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1450 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,20 m | |
Délka: Length: | 8,70 m | |
Výška: Height: | 3,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 51,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | PZL-Bristol Jupiter VIIF vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k), max. výkon 382 kW (520 k) v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW (480 k) v h= 2 750 m při 1 775 ot./min. Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 232 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v 2750 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7300 m | |
Dolet: Range: | 760 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1260 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,9 mm nad motorem 1x zdvojený kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | V Polsku se v roce 1928 rozeběhla sériová výroba průzkumného letounu Potez 25. Letouny byly vyráběny ve dvou továrnách a to v Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS) v Białej Podlaskiej a v Zakładom Mechanicznym E. Plage i T. Laśkiewicz. Lublin. Protože byl Polsku nedostatek motorů Lorraine-Dietrich, byla do 47 letounů vestavěna pohonná jednotka, která se zde licenčně vyráběla pro polské stíhačky PZL P.7a - britský motor Bristol Jupiter VIIF. Protože byl pro takovou přestavbu Potez připraven, nejednalo se o příliš zásadní přestavbu. | |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. www.samolotypolskie.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/Potez_XXV www.sanko.wroclaw.pl http://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25 |
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#503550Verze : 0
Vláďa
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 25 B.2-BJ |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.10.1939 |
Autor | P. K. Stempka |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Hangár varšavského letiště využitý Němci jako stáj. První letoun je Potez 25 B.2 se sejmutým krytem motoru.
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#542808Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.