Main Menu
User Menu

Potez 25 B.2-BJ

Potez XXV Jupiter

     
Název:
Name:
Potez 25 B.2-BJ
Originální název:
Original Name:
Potez 25 B.2-BJ
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937, Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
47 konverzí Potezu 25 B.2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1450 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,20 m
Délka:
Length:
8,70 m
Výška:
Height:
3,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
51,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
PZL-Bristol Jupiter VIIF vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k), max. výkon 382 kW (520 k) v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW (480 k) v h= 2 750 m při 1 775 ot./min.
Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
232 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v 2750 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m
Dolet:
Range:
760 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1260 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,9 mm nad motorem
1x zdvojený kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V Polsku se v roce 1928 rozeběhla sériová výroba průzkumného letounu Potez 25. Letouny byly vyráběny ve dvou továrnách a to v Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS) v Białej Podlaskiej a v Zakładom Mechanicznym E. Plage i T. Laśkiewicz. Lublin. Protože byl Polsku nedostatek motorů Lorraine-Dietrich, byla do 47 letounů vestavěna pohonná jednotka, která se zde licenčně vyráběla pro polské stíhačky PZL P.7a - britský motor Bristol Jupiter VIIF. Protože byl pro takovou přestavbu Potez připraven, nejednalo se o příliš zásadní přestavbu.
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
www.samolotypolskie.pl
https://pl.wikipedia.org/wiki/Potez_XXV
www.sanko.wroclaw.pl
https://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php
https://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html
https://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#503550Verze : 0
MOD
commons.wikimedia.org

Potez 25 B.2-BJ - Hangár varšavského letiště využitý Němci jako stáj. První letoun je Potez 25 B.2 se sejmutým krytem motoru.

Hangár varšavského letiště využitý Němci jako stáj. První letoun je Potez 25 B.2 se sejmutým krytem motoru.
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#542808Verze : 0
MOD