Svenska Flygmotor RM2B

Motor vznikol ďalším vývojom motora RM2, dostal komoru prídavného spaľovania a označenie RM2A.
Prvý let s motorom RM2A absolvoval prototyp SAAB J 29D dňa 20.3.1954.
Ďalšími úpravami motora vznikla konečná verzia motora s označením RM2B, ktorá poháňala lietadlá SAAB J 29F. Licenčná výroba verzie RM2 a RM2B prebiehala v rokoch 1952-1955.


Technické údaje:


Výrobca: Svenska Flygmotor AB (SFA), Trollhättan


Typ (Type): jednoprúdový (Turbojet)
Dĺžka (Lenght) : 3073 mm (121 in)
Priemer (Diameter): 1346 mm (53 in)
Suchá hmotnosť (Dry weight): 1139 kg (2.530 lb)


Časti motora (Components):
Kompresor (Compressor): Jednostupňový odstredivý (Single stage centrifugal flow)
Spaľovacia komora (Combustors): 10 komôr (10 chambers)
Turbína (Turbine): Jednostupňová (Single-stage)
Palivo (Fuel type) : petrolej (Kerosene)


Výkon (Performance):
Maximálny ťah (Maximum thrust): 27,4 kN pri 10250 ot/min (6.200 lb at 10.250 rpm) s prídavným spaľovaním, 21,12 kN (4750 lb at 10.250 rpm) bez prídavného spaľovania

Zdroj:
www.airpowerworld.info
Mike Spick - The Illustrated Directory of Fighters - books.google.sk/books?isbn=0760313431
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Svenska-Flygmotor-RM2B-t167410#503238 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více