Název: Name: | Dewoitine D.27 | |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.27 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.06.1928 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 970 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1330 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | |
Délka: Length: | 6,500 m | |
Výška: Height: | 2,900 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78,235 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 290 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 255 km/h v 1500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9250 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže Darne 7,5 mm nad motorem. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vývoj Dewoitine D.27 byl zahájen firmou Construction Aeronautique E. Dewoitine, ta byla zanedlouho zrušena a Emile Dewoitine přesunul další vývoj do Švýcarska do fy EKW Eidgenösschische Konstruktionswerkstätten), jakmile se podařilo založit ve Francii společnost Sociéte Aéronautique Francaise-Avions Dewoitine, začal Emile Dewoitine nabízet stíhací D.27 zahraničním zájemcům. Ač se jednalo o poměrně zdařilé letouny, nepotkal je příliš velký obchodní úspěch. Čtyři letouny byly prodány do tehdejší Jugoslávie (dva byly sestaveny v tamní továrně Zmaj), další tři do Rumunska, prototyp a pět dalších do Švýcarska, kde proběhla další licenční výroba. Zbylé stroje létaly ve Francii, kde se sedm z nich po náležitém zesílení konstrukce letounu účastnilo testů na palubě francouzské letadlové lodi Bearn, následně do pěti nich byly instalovány různé typy motorů a přeznačeny na D.53 byly neúspěšně nabídnuty francouzskému letectvu. | |
Zdroje: Sources: | L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467. www.aviafrance.com www.aviastar.org www.flugzeuginfo.net http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27 http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-t165237#498815Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.