Název: Name: | Dewoitine D.27 IIIR | Dewoitine D.27 IIIR |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.27 IIIR | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1933 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1065 kg | 2348 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1430 kg | 3153 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,300 m | 33ft 9,5in |
Délka: Length: | 6,900 m | 22ft 7,66in |
Výška: Height: | 2,790 m | 9ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,55 m2 | 188.91 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 81,481 kg/m2 | 16.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Mc kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 471 kW (640 k) a nominálním výkonu 419 kW (570 k) při 2 200 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Mc twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 631 hp for take-off and nomimal power 562 hp at 2,200 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 322 km/h v 0 m | 200.1 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v 1500 m | 174 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,8 m/s | 2126 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | 27887 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm (Vickers?) nad motorem. | Two fixed forward-firing caliber 0.303 inch machine-guns above the engine (Vickers?) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Švýcarské předsériové stroje, poháněly motory Hispano-Suiza 12Mb, ale dalších pětačtyřicet sériových stíhaček (D.27IIR) bylo poháněno výkonnější verzí motoru řady „M“ - verzí 12Mc, tato verze byla však poruchová natolik, že byla postupně nahrazována starší, ale spolehlivější verzí 12Mb, tím se tyto letouny dostaly na standard staších D.27III. | After testing, the Swiss Air Force selected the D.27 as their new fighter and bought the prototype. A pre-series of five aircraft, designated D.27 III, was ordered from EKW, and additional contracts were placed for 15 D.27 IIIs (interceptor fighter) and 45 D.27 IIIRs. The D.27 III was powered by a 500 hp Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder Vee engine, the D.27 IIIR by a 570 hp Hispano-Suiza 12Mc, The HS 12Mc engines were developing many problems and all D.27 IIIRs were re-engined to D.27 III standard. |
Zdroje: Sources: | L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467. www.aviafrance.com www.flugzeuginfo.net http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27 http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.27 IIIR |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |