Dewoitine D.27 IIIR

     
Název:
Name:
Dewoitine D.27 IIIR Dewoitine D.27 IIIR
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.27 IIIR
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1933 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1065 kg 2348 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1430 kg 3153 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,300 m 33ft 9,5in
Délka:
Length:
6,900 m 22ft 7,66in
Výška:
Height:
2,790 m 9ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,55 m2 188.91 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,481 kg/m2 16.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mc kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 471 kW (640 k) a nominálním výkonu 419 kW (570 k) při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Mc twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 631 hp for take-off and nomimal power 562 hp at 2,200 rpm,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
322 km/h v 0 m 200.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v 1500 m 174 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,8 m/s 2126 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm (Vickers?) nad motorem. Two fixed forward-firing caliber 0.303 inch machine-guns above the engine (Vickers?)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Švýcarské předsériové stroje, poháněly motory Hispano-Suiza 12Mb, ale dalších pětačtyřicet sériových stíhaček (D.27IIR) bylo poháněno výkonnější verzí motoru řady „M“ - verzí 12Mc, tato verze byla však poruchová natolik, že byla postupně nahrazována starší, ale spolehlivější verzí 12Mb, tím se tyto letouny dostaly na standard staších D.27III. After testing, the Swiss Air Force selected the D.27 as their new fighter and bought the prototype. A pre-series of five aircraft, designated D.27 III, was ordered from EKW, and additional contracts were placed for 15 D.27 IIIs (interceptor fighter) and 45 D.27 IIIRs. The D.27 III was powered by a 500 hp Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder Vee engine, the D.27 IIIR by a 570 hp Hispano-Suiza 12Mc, The HS 12Mc engines were developing many problems and all D.27 IIIRs were re-engined to D.27 III standard.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.aviafrance.com
www.flugzeuginfo.net
http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf

Dewoitine D.27 IIIR -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-IIIR-t165228#498793 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více