Main Menu
User Menu

Dewoitine D.27 III

     
Název:
Name:
Dewoitine D.27 III
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.27 III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1931 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20 + 45 konverzí D.27 IIIR
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1038 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1414 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,300 m
Délka:
Length:
6,560 m
Výška:
Height:
2,790 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,55 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,570 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
298 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8300 m
Dolet:
Range:
425 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm (Vickers?) nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Švýcarské Devoitiny D.27 rozlišíme dle zatažitelného krabicového chladiče vpředu pod motorem.
Nádrž byla jedna, byla uložena ve spodní části trupu, před pilotní kabinou, v případě potřeby ji bylo možno odhodit.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.aviafrance.com
www.flugzeuginfo.net
https://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
https://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf

Dewoitine D.27 III -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-III-t165226#498787Verze : 0
MOD
Historie:


Švýcarská továrna EKW (Eidgenösschische Konstruktionswerkstätten) [/url] se významně podílela na vývoji stíhacího letounu Dewoitine D.27, Emile Dewoitine si po restrukturalizaci své francouzské firmy převzal prototypy a pokračoval v již započatých zkouškách D.27. Švýcaři však v té době (rok 1929) pocítili potřebu zmodernizovat své letectvo a tak zakoupili licenční práva na výrobu D.27, což byla v té době nejlepší stíhačka v Evropě. Zakoupili jeden prototyp a pět předsériových letadel a následně začali vyrábět licenční stroje, které byly mírně upravené. Nejmarkantnějším rozdílem byl chladič kapaliny. Francouzské stroje měly čelní chladič, naproti tomu Švýcaři dosáhli vyšší aerodynamické čistoty a čelní chladič zaměnili za výsuvný chladič krabicového vzhledu. Švýcarské předsériové stroje, bylo jich patnáct, poháněly motory Hispano-Suiza 12Mb, dalších pětačtyřicet sériových stíhaček (D.27IIR) bylo poháněno výkonnější verzí motoru řady „M“ - verzí 12Mc, tato verze byla však poruchová natolik, že byla postupně nahrazována starší, ale spolehlivější verzí 12Mb.


Ve Švýcarsku Dewoitiny D.27III a D.27IIIR létaly až do roku 1944, v roce 1940 však byly většinou staženy od bojových jednotek a následující léta sloužily k výcviku a kondičnímu létání.



Použité prameny:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.flugzeuginfo.net
https://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd27.html
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-III-t165226#498792Verze : 0
MOD