Main Menu
User Menu

Dewoitine D.15

     
Název:
Name:
Dewoitine D.15
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.15
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
13.08.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1040 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1535 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m
Délka:
Length:
7,400 m
Výška:
Height:
3,540 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
51,17 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ha kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 331 kW (450 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7.7 mm nad motorem a
2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm nad horním křídlem.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Dewoitine D.15 byl jediným jednomístným stíhacím dvouplošníkem, který Emile Dewoitine navrhl. Dvouplošné uspořádání mělo představovat jednodušší a ekonomičtější řešení než současné stíhací jednoplošníky Dewoitine D.9, D.12 a D.19.
D.15 měl celokovovou kostru trupu, sestavenou z ocelových trubek a duralových nosníků, kostra byla potažena plátnem, okolí kabiny a přední spodní část byla kryta duralovým plechem. Křídla mělo také kovovou kostru a plátěný potah, křidélka byla pouze na horním křídle.
Letové zkoušky byly fiaskem, D.15 byl značně nestabilní, následně provedená úprava potíže s nestabilitou značně zmenšila, ale další zkoušky ukázaly, že dvouplošník má oproti jednoplošníkům malý výkon. Letoun tak nebyl zařazen do soutěže o stíhací letoun pro francouzské letectvo a následně byl celý projekt zrušen.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Godalming, UK, Salamander Books, p.176, 1994, ISBN 1-85833-777-1.
Air International, Volume 14, Issue 1, Dewoitine D 15 to Dewoitine D 500, 1978,
www.aviastar.org
www.aviafrance.com

Dewoitine D.15 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-15-t165127#498620Verze : 0
MOD