Turbohriadeľový motor TS 100 je pozmenenou variantou turbovrtuľového motora TP 100. Reduktor je upravený na prevádzku vrtuľových listov. Motor je vhodný ako pohonná jednotka ultraľahkého vrtuľníka. Motor je vo vývoji.
Výrobca: První brněnská strojírenská (PBS) Velká Bíteš
Výkon na hriadeli motora:
Vzletový: 180 kW
Menovitý: 160 kW
Cestovný: 140 kW
Otáčky vrtule:
- TS 100ZA: 5978 ot/min (rpm)
- TS 100K: 2158 ot/min (rpm)
Suchá hmotnosť:
- TS 100ZA: 55 kg (121 lb),
- TS 100K: 59 kg (130 lb)
Dĺžka motora:
- TS 100ZA: 843 mm (2ft 9,18in)
- TS 100K: 880 mm (2ft 10,64in)
Šírka: 390 mm (1ft 3,34in) (bez výfukov)
Výška: 330 mm (1ft 0,99in)
Prevodový pomer reduktora: 20.751 : 1
Palivo: JET A, A1, B, TS-1, T2, R
Spotreba paliva: 0,5-0,53 kg/kW/h
Olej: MIL-L-23699
Výškovosť pre štart: 4000 m
Výškovosť pre funkciu: 6000 m
Použitie:
Rotor Industry Aprilia IRI T250
Zdroj:
www.pbsvb.cz
www.gonzoaviation.com
Výrobca: První brněnská strojírenská (PBS) Velká Bíteš
Výkon na hriadeli motora:
Vzletový: 180 kW
Menovitý: 160 kW
Cestovný: 140 kW
Otáčky vrtule:
- TS 100ZA: 5978 ot/min (rpm)
- TS 100K: 2158 ot/min (rpm)
Suchá hmotnosť:
- TS 100ZA: 55 kg (121 lb),
- TS 100K: 59 kg (130 lb)
Dĺžka motora:
- TS 100ZA: 843 mm (2ft 9,18in)
- TS 100K: 880 mm (2ft 10,64in)
Šírka: 390 mm (1ft 3,34in) (bez výfukov)
Výška: 330 mm (1ft 0,99in)
Prevodový pomer reduktora: 20.751 : 1
Palivo: JET A, A1, B, TS-1, T2, R
Spotreba paliva: 0,5-0,53 kg/kW/h
Olej: MIL-L-23699
Výškovosť pre štart: 4000 m
Výškovosť pre funkciu: 6000 m
Použitie:
Rotor Industry Aprilia IRI T250
Zdroj:
www.pbsvb.cz
www.gonzoaviation.com