Main Menu
User Menu

Republic XP-47H Thunderbolt

     
Název:
Name:
Republic XP-47H Thunderbolt
Originální název:
Original Name:
Republic XP-47H Thunderbolt
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Republic Aviation Corporation, Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 dokončený (Sn. 42-23297)
1 nedokončený (Sn. 42-23298)
První vzlet:
Maiden Flight:
26.07.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4853 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6622 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7938 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,420 m
Délka:
Length:
11.940 m
Výška:
Height:
4,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27,87 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,603 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Chrysler IV-2200-1 kapalinou chlazený vidlicový invertní šestnáctiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem i turbokompresorem GE CH-5, vzletový výkon 1 864 kW (2 535 k) a nominální výkon1 603 kW (2 180 k) v h= 9 144 m.
Vrtule čtyřlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami 3 960 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 421 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
666 km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
590 km/h v 6096 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,12 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11796 m
Dolet:
Range:
1158.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1609.3 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V srpnu roku 1943 byly zahájeny projektové práce na dvou dracích letounů P-47D-15-RE. Cílem byla zástavba nového experimentálního motoru Chrysler XIV - 2220-1. Pro nová letadla bylo vyhrazeno onačení XP- 47H. Tyto letouny se od původních stíhaček velmi odlišovaly, důvodem byl právě dlouhý kapalinou chlazený motor Chrysler, jeho instalace se projevila na délce letounu a nejviditelnější změnou byl velký chladič pod trupem. Konstruktéři očekávali vysokou maximální rychlost 790 km/h.
Práce na projektu se neúměrně protahovaly, a bylo to způsobeno především neuspokojivým vývojem motoru a tak se dokončení experimentálních strojů, které mezitím ztratily všechny priority, protáhlo až do roku 1945. Motor Chrysler nedosahoval slíbeného výkonu a maximální rychlost nepřesáhla 666 km/h, což byl horší výkon, než jakého dosahoval řadový P-47D. Firma Chrysler také motor IV- 2220 odepsala a připravovala se na nástup proudových motorů.
Jediný dokončený letoun v listopadu nouzově přistál pro poruchu motoru, letoun již nebyl opravován a počátkem roku 1946 byl program XP-47H definitivně ukončen.
Zdroje:
Sources:
William Green, Fighters Vol. 2 Warplanes of the Second World War, New York, Doubleday and Company Inc., 1961.
Larry Davis, P-47 Thunderbolt in Action, Squadron/Signal Publications No.67, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1984. ISBN 0-89747-161-X.
Letectví a kosmonautika č. 11/2011, str. 56 a 57, Miroslav Balous, Letadla 39-45, Republic (Chrysler) XP-47H, Aeromedia, a.s., ISSN 0024-1156.
www.historyofwar.org
https://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p47_8.html
www.thefreelibrary.com
https://www.aero-web.org/specs/republic/xp-47h.htm
www.ww2incolor.com
www.enginehistory.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p47h.html
upload.wikimedia.org
archiv autora

Republic XP-47H Thunderbolt -


Republic XP-47H Thunderbolt -


URL : https://www.valka.cz/Republic-XP-47H-Thunderbolt-t164879#498195Verze : 0
MOD