Fokker C.V-B

Fokker C.Vb
     
Název:
Name:
Fokker C.V-B Fokker C.V-B
Originální název:
Original Name:
Fokker C.V-B
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam /
DD.MM.1927-DD.MM.193R Flyverkorpsets Værksteder, Kobenhavn
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 Fokker
13 HFV
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1430 kg 3153 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2230 kg 4916 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.33 m 43ft 8,79in
Délka:
Length:
9.25 m 30ft 4,17in
Výška:
Height:
3.31 m 10ft 10,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,8 m2 439.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 51 o výkonu 388 kW, nebo
Lorraine-Dietrich 12Db o výkonu 298 kW, později
Bristol Jupiter o výkonu 328 kW
Hispano-Suiza 51, power 520 hp, later
Bristol Jupiter, power 440 hp, or
Lorraine-Dietrich 12Db, power 400 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25 min do 5000 m 25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6200 m 20341 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
0-2x pevný 7,9mm kulomet
1x pohyblivý 7,9mm kulomet


200 kg pum
0-2x fixed 7.9 mm machine gun
1x flexible 7.9 mm machine gun


440 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Data platí pro stroje s motorem Hispano-Suiza


- dánské stroje s motory Lorraine sloužily pod označením I R
- 6 strojů s motory Hispano pro Bolivii je ve starších zdrojích uváděno jako C.V-C
- jeden stroj společně s C.Va koupen a testován sovětským letectvem, mizí v r. 1926
Data are for Hispano-Suiza engined machines
Zdroje:
Sources:
Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
http://www.go2war2.nl/artikel/308
www.ole-nikolajsen.com
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-B-t164603#497702 Verze : 0
flymuseum.dk

Fokker C.V-B - Dva dánské C.V m/26 aneb I R. Stroj R1 Danmark, první dodaný Fokkerem, byl v roce 1926 použit kapitánem Botvedem k letu do Tokia a zpět. Fotka není příliš reprezentativní, protože oba na ní mají nová křídla odpovídající verzi E.

Dva dánské "C.V m/26" aneb "I R". Stroj "R1 Danmark", první dodaný Fokkerem, byl v roce 1926 použit kapitánem Botvedem k letu do Tokia a zpět. Fotka není příliš reprezentativní, protože oba na ní mají nová křídla odpovídající verzi E.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-B-t164603#497709 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více