Název: Name: | Fokker C.V-D | Fokker C.V-D |
Originální název: Original Name: | Fokker C.V-D | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam DD.MM.1928-DD.MM.19RR Weiss Manfréd Repülőgép- és Motorgyár Rt, Budapest DD.MM.1929-DD.MM.1931 Kjeller Flyfabrikk, Kjeller DD.MM.1933-DD.MM.1933 Centrala Flygverkstaden Malmslätt, Malmslätt | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~80 Fokker 50 Weiss 22 Kjeller 1 CFM | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1315 kg | 2899 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1135 kg | 2502 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1915 kg | 4222 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,50 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 9,53 m | 31ft 3,19in |
Výška: Height: | 3,30 m | 10ft 9,91in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,8 m2 | 310 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66 kg/m2 | 13.52 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza o výkonu 261 kW, nebo Hispano-Suiza o výkonu 336 kW, nebo Armstrong-Siddeley Jaguar C5 o výkonu 283 kW, nebo Rolls-Royce Kestrel o výkonu 336 kW, nebo Bristol Jupiter o výkonu 336 kW | Hispano-Suiza, power 350 hp, or Hispano-Suiza, power 450 hp, or Armstrong-Siddeley Jaguar C5, power 380 hp, or Rolls-Royce Kestrel, power 450 hp, or Bristol Jupiter, power 450 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 485 l | 486 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 225 km/h v ? m | 139.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 205 km/h v ? m | 127.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10.7 min do 4000 m | 10.7 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pevný 7,9mm kulomet FN v přídi 1-x pohyblivý 7,9mm kulomet 16x 25kg bomba nebo 8x 50kg bomba | 1-2x fixed 7.9 mm FN machine gun in the nose 1-2x flexible 7.9 mm machine gun 16x 56 lb bomb or 8x 110 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro stroje s 337kW motorem Hispano-Suiza dvoumístná stíhací/průzkumná varianta - 33 strojů s 261kW motorem Hispano (31 ks) nebo 283kW Jaguar (2 ks) nizozemským letectvem označeno C.VI, později, stejně jako ostatní nizozemské C.V-D, dostaly motory Kestrel - maďarské licenční stroje pravděpodobně označeny WM-11 Budapest - dva švédské stroje byly označeny J 3, později S 6A | Data are for 450 hp Hispano-Suiza |
Zdroje: Sources: | Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966. Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. www.flightglobal.com www.secretprojects.co.uk http://www.go2war2.nl/artikel/308 |