Main Menu
User Menu

Dewoitine D.9 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.9 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.9 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
DD.MM.1926-DD.04.1927 SA Aeronautica Ansaldo, Genova /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 ? Dewoitine D.9
150 Ansaldo AC.3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
945 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1333 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1438 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,800 m
Délka:
Length:
7,300 m
Výška:
Height:
2,930 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,32 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 412 kW (560 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
245 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,75 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,75 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m
Dolet:
Range:
400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu a
2x pevný kulomet Darne 19 ráže 7,5 mm v křídlech (tyto kulomety nebyly vždy instalovány)
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Jednomístný stíhací letoun Dewoitine D.9 se dosti podobal svému předchůdci Dewoitine D.1, nejvýraznějším rozdílem byla pohonná jednotka hvězdicový motor Gnome- Rhône Jupiter a křídlo s větším rozpětím (o 1 300 mm). Nový stíhací letoun nebyl francouzským letectvem přijat a tak byl uvolněn pro export. Jeden letoun zakoupila Belgie, šest jich získala Jugoslávie, Švýcaři sestavili tři letouny a nejvýznamnějším uživatelem bylo italské letectvo. Továrna Ansaldo tyto stroje vyráběla v licenci a postavila jich 150.
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd9.html
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30705.htm
https://old.hermannkeist.ch/dewoitine-d-9-c-1.html
www.belgian-wings.be
https://wp.scn.ru/en/ww15/f/2119/121/0#1

Dewoitine D.9 C.1 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#497432Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#497432Version : 0
MOD
old.hermannkeist.ch

Dewoitine D.9 C.1 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#509587Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#509587Version : 0
MOD